I vilken spelvärld vill ni bo?

Medlem
I vilken spelvärld vill ni bo?

Om ni fick välja en spelvärld där ni skulle bo, arbeta och leva ert liv. Vilken spelvärld (med tillhörande elakingar, problem och monster) skulle det vara och varför?

För min del så blir det nog London under den indistriuella revolutionen i AC: Syndicate.
Jag skulle nog jobba på något stålverk och skyffla kol och sen hänga på puben.
Just den eran och hur gammalt och nytt möts med elektricitet och gas till förbränningsmotorer och hästar till telefon och telegraf, men också hur det såg ut, (hantverkare, tegel, stål, vapen, kläder etc) tilltalar mig.

Du då?

Vart vill du bo?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Vara en adelsman i Witchers Toussaint hade varit något

It's not a lake, it's an ocean

Marcuria från Dreamfall Chapters. (Får försöka tänka bort att det är en förtryckarstat.)

Då skulle jag passa på att svepa en bägare eller två på puben The Rooster and Kitten (såklart kallad Cock & Puss).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

StarCitizen här,
glida runt i mitt lilla rymdskepp och utforska olika planeter.

Medlem

mad max här, ratta runt i öknen.

Medlem

Då jag inte kan slåss för fem öre så måste det vara något ställe där man inte behöver slåss för att överleva för att något monster eller fiende vill döda en varenda 100 meter. Det vore också trevligt om läkekonsten var tillräckligt framstående så folk inte börjar hosta och dö av någon sjukdom eller pest hela tiden.

Min ö i Animal Crossing: New Horizons, kanske? Fridfullt i alla fall, det är lätt att tjäna pengar och "medicine" fixar allt på ett ögonblick.

jbx
Medlem

Far Cry 3-ön, nära en ganjaodling kanske hade varit skoj. Annars på gården i Stardew Valley!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Svarar nästan alltid Dark Souls när det gäller spelfrågor, men kanske inte på denna fråga...

Medlem
Skrivet av hybris6:

StarCitizen här,
glida runt i mitt lilla rymdskepp och utforska olika planeter.

Håller nog med. Star Citizen.

Medlem

The Sims såklart.

Medlem

Wellington Wells från We Happy Few. Konstant nerdrogad och lyckligt ovetandes om alltings jävlighet.

Annars har Anvil från Oblivion samt Solitude från Skyrim alltid tilltalat mig. Snöiga miljöer I spel har en speciell plats i mitt hjärta, likaså fyrtorn av någon outgrundlig anledning.. Även Novigrad från The Witcher samt Stormwind från Warcraft är ju trevliga städer, sen beror mycket på vilken position eller status man haft i världen, dessutom får jag förutsätta att de är större IRL än vad som visas ingame. Svårt att bara välja en, märker jag..

EDIT: såg nu att du skrev värld och inte stad.. my bad. No Man’s Sky kanske? Oändligt och slumpgenererat så om man inte trivs någonstans behöver man bara grinda en stund och sen dra vidare!

Medlem

Los Santos verkar vara ett ställe där man vill bo

Inaktiv

Skulle säga Diablo 2.
Sälja loot på marknaden i Lut Gholein och besöka haremet och sedan ta båten till Kurast för att slakta demoner och monster och leta skatter i den mörka djungeln.

Medlem

HunieP...

Jag menar, Mass Effect post-reaper hade varit intressant - hjälpa till att återuppbygga Citadel (eller jorden), kanske.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

The Sims såklart.

Motherload

Medlem

FrågeZone


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Star Wars

Vet faan inte hur länge jag skulle överleva men får jag välja så...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Geeks Gaming

Fallout 3. Intressant värld med intressanta personer. Väldigt drimdark.
Mass effect. Vem skulle inte vilja gå runt på citadellen och utforska? Möta alla olika varelse?

Medlem

Re:Zero ska det komma ett spel på framöver. Det vore intressant att bo i denna värld som huvudkaraktären och bli utsatt för ond bråd död dagligen.

Medlem

Även om det är lite sidledes från frågan så är mitt val enkelt och bra.
Hirschfelden eller Layton Lake District från spelet theHunter: Call of the wild.
Magiskt vackra och med en natur som tilltalar mig.

Extra bra för platserna (inte exakt som i spelet) finns i verkligheten.

Medlem

Jag lever redan i en fantasivärld, säger folk iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag lever redan i en fantasivärld, säger folk iaf.

Du får göra ett spel på den så att vi andra kan flytta in också

OnT: Skulle jag kunna tänka mig att bo i HZD-världen. Med lite tekniskt kunnande känns det som att man skulle kunna göra det väldigt bekvämt för sig (eller dö en gruvlig död, förstås ...).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Oj vilken svår fråga... :S

Skulle definitivt vara en Sci-Fi värld.

Tänkte först CyberPunk 2077 eller Star Citizen, men sen tänkte jag att de flesta världar som jag skulle vilja vara i hade man antagligen dött en tidig död om man skulle bete sig som man gör i spelen.

Så tankarna for än en gång iväg och då tänkte jag på Destiny där finns redan ett system i världen som gör att om man dör så respawnas man.

Så skulle välja Destiny världen.

Jag antar att spel världen man väljer blir mycket djupare inga osynliga väggar och sånt, I Destiny är man bara på pytte små ytor av hela universumet tillexempel.

Star Wars som @Pretorian24 valde är nog en av dom ultimata komplexa världar men ja man hade nog inte överlevt så länge

Så mitt resonemang är att välja en värld där jag faktiskt kan bete mig som man gör i spelen utan att dö på fösta kill 10 rats uppdraget

Medlem

Måste hålla med OP; AC Syndicate.
Viktorianska London, inhyst på en vind med fönster mot takåsarna.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

skyrim med deus ex som nära 2a


signatur

//monster

Super Mario Galaxy. Men känns svårt att överleva utan special krafter.

Medlem

Yoshis Island


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

1 nybyggare i Red dead redemption 2. Älskar den eran och skulle gärna försöka odla eller vara med och bygga järnvägen.

Medlem

Warcraft världen vore skoj. World of warcraft har man praktiserat som en extra värld ett tag så det vore inte så svårt att finna sig tillrätta.

Inaktiv

Assassins Creed Odysseys Elysium vore trevligt

123
Skriv svar