Sekiro, Hitman, Outriders, m.m. – 16 nya spel till Stadia, varav 5 exklusiva

Robot
Sekiro, Hitman, Outriders, m.m. – 16 nya spel till Stadia, varav 5 exklusiva

Stadig uppställning av nyheter.

#google-stadia


Medlem

Om de lyckas få till några riktigt bra exklusiva titlar så hatten av, men man ska nog inte hoppas för mycket. Förundras fortfarande hur Google tänkte sig när dom utformade affärsmodellen. Att köpa fullprisspel bundna till en streaming-plattform känns sissådär lockande i dagsläget. Men det kanske är en hit i längden vad vet jag?

Skribent

Hmm, så när Epic eller Sony nämner exklusiva spel blir det ramaskri men inte ett ljud när Google gör samma sak?

Handlar det om att man inte tar Googles Stadia på allvar, att de inte har "snott" några stora spel än eller någon helt annan anledning?

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Om de lyckas få till några riktigt bra exklusiva titlar så hatten av, men man ska nog inte hoppas för mycket. Förundras fortfarande hur Google tänkte sig när dom utformade affärsmodellen. Att köpa fullprisspel bundna till en streaming-plattform känns sissådär lockande i dagsläget. Men det kanske är en hit i längden vad vet jag?

Kan bara hålla med. Modellen finns ju redan, Game Pass, Netflix, Hbo... bara att kopiera så hade chanserna nog ökat dramatiskt till att bli en succé...

Medlem
Skrivet av Shadee:

Hmm, så när Epic eller Sony nämner exklusiva spel blir det ramaskri men inte ett ljud när Google gör samma sak?

Handlar det om att man inte tar Googles Stadia på allvar, att de inte har "snott" några stora spel än eller någon helt annan anledning?

Det är för att vi inte vet vad för exklusivitet det rör sig om.
De kan mycket väl ha stått för kostnaden av dessa spel då det är rätt små titlar.

Att ingen bryr sig om stadia kan nog spela en viss roll det med.
Jag tippar på att google överger projektet inom 3 år.

Medlem

kan spela stadia via iphone ? utan original handkontroll?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skribent
Skrivet av loerk:

Det är för att vi inte vet vad för exklusivitet det rör sig om.
De kan mycket väl ha stått för kostnaden av dessa spel då det är rätt små titlar.

Att ingen bryr sig om stadia kan nog spela en viss roll det med.
Jag tippar på att google överger projektet inom 3 år.

Mjo, vi får se. Om ryktena stämmer är det många tjänster på gång och de måste ju ha exklusiva storspel eller löjligt bra erbjudanden för att locka spelare. Mycket möjligt att Google inte vill lägga pengarna som krävs för att få Stadia att etablera sig på marknaden och växa.

Personligen skulle jag inte våga lägga en krona i Stadia med tanke på Googles förmåga att lägga ner projekt om det inte blir omedelbar vinst.

Medlem

@Shadee: Ja om de inte hade hypat upp det med saker som "negative latency" och annat trams så hade det kanske mottagits lite bättre.
Men sålänge de inte löser det så att det i alla fall får samma eller bättre latens än konsoler så kommer det vara dödsdömt.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Hmm, så när Epic eller Sony nämner exklusiva spel blir det ramaskri men inte ett ljud när Google gör samma sak?

Handlar det om att man inte tar Googles Stadia på allvar, att de inte har "snott" några stora spel än eller någon helt annan anledning?

Kan bara tala för mig. Jag hatar konsumentfientlig taktik som "exklusiva" spel verkligen är, men samtidigt så ser jag Stadia som en parentes och (i princip) död plattform. Ytterligare en Googletjänst som kommer försvinna inom något/några få år.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar