Någon som orkar lägga tid på att hjälpa mig med ett uppgraderingspaket till datorn?

Medlem
Någon som orkar lägga tid på att hjälpa mig med ett uppgraderingspaket till datorn?

Datorn är köpt 2017 september och börjar bli lite för seg. jag lägger ut mina komponenter här nedanför så kanske någon snäll person hjälpa mig med vad som behöver uppgraderas. För övrigt så spelar jag lite spel som csgo, dota2, wow och surfar på datorn och använder mig av två skärmar om det skulle ha någon betydelse.

Fractal Design EFFEKT 500W
ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC
Samsung 850-Series EVO 250GB
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400MHz CL14 Vengeance
Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB
MSI Z270A S02 INET GAMING EDITION

Svårt att sätta en budget, men jag lägger ju det jag behöver för att slippa köpa en ny dator för ca 15tkr.

Medlem

Tycker ändå att du har rätt schyssta saker!
Jag hade nog inväntat geforce 3080 o slått på stort där

Jag sitter på:
DDR3: 1600mhz 16 gb
i7 3770K 3.5ghz
Gtx 1070
120gb ssd
1TB mekanisk

Tror jag köpte detta 2011-2012 förutom grafikkortet o fukar bra än idag men de börjar närma sig en uppgradering!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Din dator från 2017 borde definitivt inte vara seg redan förutsatt du köpte den ny dvs.
Troligtvis har du massa malware på datorn eller annat som segar ner den.
Har du provat rensa och installera om allt med senaste drivarna?

Inaktiv

Jag tror att grafikkortet behöver uppgraderas, 3GB videominne är lite i underkant.

Medlem

Pröva installera om windows från grunden och se därefter om datorn fortfarande känns segt.

På vilket sätt känns det segt förresten?


signatur

Ordo Ab Chao

Geeks Gaming

@j111mmy: Som flera sagt före mig: Din dator bör inte upplevas som seg.
Mig gissning är att din ssd är ganska full, det i kombination med att den även agerar som systemdisk kan bli lite kärvt i längden.

Jag hade kört en ren installation av Windows, dvs inte en refresh eller liknande. En helt ny installation den grunden.

Utöver det hade jag investerat i en till ssd där spelen kan ligga på. På så sätt frigör du en disk som Windows kan använda själv och spelen kan jobba på en egen disk

Medlem

Enligt din utsago att du inte spelar så mycket hade jag endast uppgraderat grafikkortet.
Dock hade jag väntat på nästa generation kort för att få ut mest av pengarna.

Until then, formatera datorn, rensa burken på damm, kolla med temperatur mjukvara om det är nått som överhettas. Kan vara grafikkortet som throttlar pga uttorkad kylpasta eller nått.

Som nån annan sa, ett par ssd's är en rätt billig investering.
Personligen hade jag nog uppgraderat cpu'n men du verkar inte lira så cpu heavy spel.

1
Skriv svar