Vad gillar ni för öl? 🍺

Medlem
Skrivet av anon_119148:

På tal om Corona så hörde jag en kompis läsa nån artikel att det fanns förvånansvärt många amerikaner som vägrade dricka ölen nu efter viruset. Jag kan inte garantera sanningshalten då jag inte orkat leta fram artikeln men det kan säkerligen stämma att det finns folk som är så jävla dumma att de tror att det finns ett samband där.

Skrivet av Jiminy:

Låter som bullshit för att förstärka bilden av att amerikanare är idioter.

Tänk om folk hade snackat på samma sätt om andra kulturer.

Typ afrikaner eller araber. Man hade ju blivit kallad rasist direkt. Antar att det är fritt fram att driva med och förlöjliga kulturer som till majoritet består av vita människor.

Intressant fenomen! 🤔

Skrivet av anon_119148:

Jag tog mig tid (ca 5 sekunder) att söka fram artikeln. Det var inte bara CBS som skrivit om undersökningen utan det dök upp en rad olika nyhetssidor. Sen får du göra som du vill med den här informationen. Som jag skrev tidigare är jag inte förvånad om det skulle vara sant, inte just för att de är amerikaner även om det förstås passar in på nidbilden av den dumma amerikanen, utan att jag tror det finns människor världen över som tror det finns en koppling mellan ölet och viruset.

"Survey finds 38% of beer-drinking Americans say they won't order a Corona"
Det är bara en allmän fråga och har inget med coronavirus att göra.
Samma resultat hade troligtvis visats för ett år sen också.

"Sixteen percent of the beer drinkers surveyed by 5W were confused about whether Corona beer is related to the coronavirus, according to the publicity agency. "
Just det här låter väl lite konstigt, men det är för otydligt vad som menas för att dra några slutsatser (118 personer av 737)

Medlem

Inte mycket slår Corona. Sedan original Budweiser, nej inte den från USA, är sällsynt här på mina 2 systemen så den köps så fort jag ser. Sir-Taste-a-Lot är nog den bästa svenska ölen. Inte hittat någon annan som har så god smak. Ölmässan i Stockholm brukar vara ett hett mål att besöka. Missa förra året.

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

"Survey finds 38% of beer-drinking Americans say they won't order a Corona"
Det är bara en allmän fråga och har inget med coronavirus att göra.
Samma resultat hade troligtvis visats för ett år sen också.

"Sixteen percent of the beer drinkers surveyed by 5W were confused about whether Corona beer is related to the coronavirus, according to the publicity agency. "
Just det här låter väl lite konstigt, men det är för otydligt vad som menas för att dra några slutsatser (118 personer av 737)

Det är det jag menar lite att det inte är 38% av amerikaner som inte vill dricka corona pga corona men att det finns sånna. Dock så kan man ju tänka sig valfritt påstående och det kommer stämma in på något på denna planet.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Inte mycket slår Corona. Sedan original Budweiser, nej inte den från USA, är sällsynt här på mina 2 systemen så den köps så fort jag ser. Sir-Taste-a-Lot är nog den bästa svenska ölen. Inte hittat någon annan som har så god smak. Ölmässan i Stockholm brukar vara ett hett mål att besöka. Missa förra året.

Inte särskilt sällsynt, finns i systembolagets grundsortiment
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/budvar-135312

Ca 314 ggr godare än amerikansk budweiser

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag tog mig tid (ca 5 sekunder) att söka fram artikeln. Det var inte bara CBS som skrivit om undersökningen utan det dök upp en rad olika nyhetssidor. Sen får du göra som du vill med den här informationen. Som jag skrev tidigare är jag inte förvånad om det skulle vara sant, inte just för att de är amerikaner även om det förstås passar in på nidbilden av den dumma amerikanen, utan att jag tror det finns människor världen över som tror det finns en koppling mellan ölet och viruset.

“38% of American beer drinkers surveyed this week said they wouldn't buy Corona "under any circumstances" at the moment.“

38% av hur många? 1000 pers som blivit tillfrågade?
Artikeln försöker utmåla det som att det gäller alla amerikaner. Vem svarar ens på surveys!? 🤣

Såna studier betyder absolut ingenting.
Sen har de inte gett någon anledning från personerna alls varför de inte vill köpa Corona? De kanske inte tycker om Corona? De föredrar kanske Millers?

Lätt att påstå saker med statistik som egentligen inte betyder något överhuvudtaget.

BS!

Medlem
Skrivet av Loxus:

"Survey finds 38% of beer-drinking Americans say they won't order a Corona"
Det är bara en allmän fråga och har inget med coronavirus att göra.
Samma resultat hade troligtvis visats för ett år sen också.

"Sixteen percent of the beer drinkers surveyed by 5W were confused about whether Corona beer is related to the coronavirus, according to the publicity agency. "
Just det här låter väl lite konstigt, men det är för otydligt vad som menas för att dra några slutsatser (118 personer av 737)

Exakt! Någon som fattar iaf

Inaktiv
Skrivet av Jiminy:

“38% of American beer drinkers surveyed this week said they wouldn't buy Corona "under any circumstances" at the moment.“

38% av hur många? 1000 pers som blivit tillfrågade?
Artikeln försöker utmåla det som att det gäller alla amerikaner. Vem svarar ens på surveys!? 🤣

Såna studier betyder absolut ingenting.
Sen har de inte gett någon anledning från personerna alls varför de inte vill köpa Corona? De kanske inte tycker om Corona? De föredrar kanske Millers?

Lätt att påstå saker med statistik som egentligen inte betyder något överhuvudtaget.

BS!

Läs det jag skrev 15:56 i tråden. Men håller med om att man lätt kan skapa den statistik man vill för att det ska passa in i ens narrativt

Medlem

Trevlig tråd med mycket bra tips 👍 Själv är jag insnöad på IPA/APA eller Stouts 😁
Några finingar:
O/O Brewing - Bangatan
Stigbergets - Trouble Sleep
Stigbergets - King of Hops

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Läs det jag skrev 15:56 i tråden. Men håller med om att man lätt kan skapa den statistik man vill för att det ska passa in i ens narrativt

Då är vi överens

Medlem

Två riktigt tunga pjäser dracks i helgen: Lervigs Supersonic som jag belönade med 4.75 på Untappd och Apex Martin The Martian som fick 4.50. Riktigt bra grejer!

Medlem

Helgens skörd:
Jai Alai by Cigar City Brewing (IPA)
Chimay Grande Réserve Barrel Fermented Oak Edition (Belgian Strong Ale)
Blood Junkie by Three Weavers Brewing Company (Red Ale)
Hanalei Island IPA
Mars Attacks by FrauGruber (Pale Ale)

Vissa väldigt goda, vissa mindre goda

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Två riktigt tunga pjäser dracks i helgen: Lervigs Supersonic som jag belönade med 4.75 på Untappd och Apex Martin The Martian som fick 4.50. Riktigt bra grejer!

Hoppas försöka loota dom nu på fredag när Stigbergets x Omnipollo Phantastica släpps. Har dock låga förhoppningar om att dom finns kvar...


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av inso:

Hoppas försöka loota dom nu på fredag när Stigbergets x Omnipollo Phantastica släpps. Har dock låga förhoppningar om att dom finns kvar...

10 000 burkar släpps, tyckte jag att jag läste någonstans. Så den bör vara lugn. Jag ska ha två burkar, hoppas/tänkte jag.

Medlem

Utvald ölkultur!

Frost Beer Works - Starchild

Brewski - Chocolate Strawberry Pear Vanilla Cake

TrimTab - Colossus Remembers

Adroit Theory - Dopamine Ghost 822

Nerdbrewing - Protected Imperial Chocolate Milk Stout with Roasted Peanuts & Caramel

Omnipollo - Magnapoli Nightcap Snack Apple Pie Strawberry Cup

Brewski - Triple Berry Pie

Drekker - Multiple Ectogasms

Omnipollo - Hokus Pokus

Dry & Bitter - One Home


signatur

Burn in the light.

Medlem

Fina grejer!

Alla ölnördar kan dra en suck av lättnad i dag då Systemet ändrat sig och kommer att fortsätta att ha det lokala sortimentet öppet för beställning.

Medlem

Vill tipsa om The Pine Ridge Brewerys - The Big Beautiful Walrus.

Testade denna på en ölmässa för några veckor sedan och den var helt fantastisk. Tyvärr verkar dom ännu inte sälja denna på Systemet utan finns endast lokalt hos dem i Falkenberg.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Men jaha...nu behöver jag köpa nytt tangentbord, det blev kortslutning av allt dregglande.

Dom här blev jag jävligt sugen på.

https://www.bottleinbox.se/produkt/amager-american-outlaws-pa...

Medlem

Lite lurad känner man sig allt när man gått in och panikköpt 12 öl från favoritbryggerierna, för att i nästa stund se Systembolaget ändra sig. Jag är inte direkt gjord av pengar, och 1 april kommer ett nytt massivt släpp i Lokala partier på hela 115 olika öl, där jag lätt kan plocka ihop ett dussin öl jag vill ha.

Medlem

New England IPA har blivit en solklar favorit bland de olika ölstilarna.
Brewdog vs Cloudwater neipa har ju köpts många ggr under höst och vinter, helt fantastisk dryck.
Amundsen Chuggernaut är också en favorit, väger 4,7% alkohol vilket är att föredra ibland.
Får även passa på att vara lokalpatriot och hylla Apex Acme ipa väldigt lyckad öl.
Annars är Brewdog punk IPA ett givet köp alla ggr.

Det börjar vankas påsk och då kan vi väl rikta in den här tråden mot utbudet av påsköl?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det börjar vankas påsk och då kan vi väl rikta in den här tråden mot utbudet av påsköl?

Det är väl sedan gammalt att man tar julölen och sätter påsketikett på istället? 🤔😅

Medlem

Så dansk som möjligt. Resten är egalt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Utvald Ölkultur

TrimTab - Creme Brulee

Drekker - Thor is my Co Pilot

Brewski - Blueberry Pie

Amundsen - Blueberry Pancake Stack

Frost Beer Works - Lush

Adroit Theory - Cleopsis Rises

Frost Beer Works - Lush Boy

Amundsen x Horus - Hawk Wind & Fire

Cantillon - Mamouche

Drekker - Brain Squeeze

Nerdbrewing - Continue 5th Anniversary


signatur

Burn in the light.

Medlem

Var länge sen det skrevs nått här.
Om denna öl inte varit på tapeten så kan jag rekommendera.
Breznak.
Det är nå speciellt med tjeckisk öl


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vet ej om jag skrivit i denna tråd än .
men michelob en amerikansk öl ljus mycket god. samt alla tyska danska ljusa går bra.

Medlem

Poppels American Pale Ale. Finns alltid på systemet och är ett säkert kort om man vill ha en riktigt god öl.

Mors Lilla Bulldog.

Har bara haft chansen att prova denna en gång. Drack den på fat ute på en pub och jag gillade den skarpt. Den har inslag av svenska färska blåbär och den verkar vara svår att få tag på. Ser ni denna någonstans så gör er själva en tjänst och prova den.

Medlem

5. Heineken
4. Guiness
3. Hoegaarden
2. Störtebeker - Roggen-Weizen
1. Chimay - Blå

Medlem

Favoriten är Sierra Nevada Pale Ale som är riktigt god, finns en hel del gott från Oppigårds också. Är dock Diabetiker och blodsockret går lätt sky high när det ska inmundigas ett par kalla krukor så det blir allt som oftast Spendrups Bright som rinner ner


signatur
Medlem
Skrivet av Lith:

Favoriten är Sierra Nevada Pale Ale som är riktigt god, finns en hel del gott från Oppigårds också. Är dock Diabetiker och blodsockret går lätt sky high när det ska inmundigas ett par kalla krukor så det blir allt som oftast Spendrups Bright som rinner ner

Oj om du gillar deras vanliga Pale Ale måste du prova Torpedon.
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/sierra-nevada-1152803

Medlem

Har nyligen fattat tycke för Three Hearts X-Strong


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skriv svar