Halo! Fable! Forza! Alla trailers från Xbox-festen

Medlem

Det är Xbox helt enkelt.
Halo, Forza, Fable (ibland Gears). Inte mycket annat

Medlem
Skrivet av NuZ:

Var väl bara PC/Xbox spel som visades, inte något multiplatformsspel så att Psychonauts 2 kommer till PS5 har jag svårt att tro och ”console exclusive” är väl att det bara släpps på just den konsolen utöver Microsoft Windows som med Stalker, Medium osv? Rätta mig gärna om jag har fel?!

Som vanligt leker Microsoft lite med orden i sina trailers, men "Console Launch Exclusive" har alltid betytt att spelet släpps först till Xbox och X månader senare till andra format.

De spel som annonserades som "Console Launch Exclusive" var exempelvis:
- Stalker 2
- Darktide
- Medium
- Crossfire

Exempel på tidigare sådana titlar är exempelvis Vermintide 2 och Generation Zero, som presenterades som Launch Exclusive under E3 2018. Dessa titlar släpptes 6-10 månader senare till andra format, ex. PS4.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av superlim:

@rmpyro: väldigt stort team och större scope än outer worlds är allt jag kan läcka just nu,

det jag hört från ms-källor är att det är elder scrolls av obsidian

Lite mer info om Avowed. Verkar som dom började utveckla spelet i början av 2019.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Mycket nöjd!!! Ser ut som om det blir ett Xbox till. Nu får vi se vad prislappen landar in på...borde kanske börja spara

NuZ
Testpilot
Skrivet av matt76:

Som vanligt leker Microsoft lite med orden i sina trailers, men "Console Launch Exclusive" har alltid betytt att spelet släpps först till Xbox och X månader senare till andra format.

De spel som annonserades som "Console Launch Exclusive" var exempelvis:
- Stalker 2
- Darktide
- Medium
- Crossfire

Exempel på tidigare sådana titlar är exempelvis Vermintide 2 och Generation Zero, som presenterades som Launch Exclusive under E3 2018. Dessa titlar släpptes 6-10 månader senare till andra format, ex. PS4.

Ahhh nice! Tack! Men det är väl bra! Då kan fler njuta av spelen. Tidsexclusiviteter är ju bajs dock


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag är jättebesviken efter allt hypande. De visade ju bara massa förrenderade trailers. De få som såg ut att vara spelgrafik visade inget om vad spelen går ut på (t.ex Everwild). Trist 😕

Medlem

Var det någon som förstod om alla tredjepartsutvecklade spel som skulle komma till gamepass dag 1 även släpps på Gamepass på PC dag 1?


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

En eloge till Microsoft och "Xbox" att dom direkt släpper på PC också.
Där har Sony nått att lära. Fast dom har ju nu kommit med några av sina titlar på PC också 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean

Jag ser massor av negativitet runt på nätet efter gårdagens show. Är lite less på den extremt negativa inställningen från många, faktiskt. Men reaktionen var kanske inte så oväntad i en tid när allt ska vara svart eller vitt, fantastiskt eller helvetiskt. När folk sitter och jämför detaljer på Master Chiefs vapen för att påpeka att Halo Infinite ser föråldrat ut blir åtminstone jag lite trött. Ingen som bryr sig ett dugg om gameplay längre? Jag tyckte att spelet såg roligt ut.

Med detta sagt finns det förstås också relevant kritik: gårdagens show var mer ett sätt att sälja in Game Pass än Xbox Series X. Och givet att spel som Everwild, Hellblade II och Forza Motorsport 8 verkar ligga flera år in i framtiden är frågan vad som kommer erbjudas 2021.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

@Ruffles: De som säger att Halo såg föråldrat ut snackar lite i nattmössan för att vara helt ärlig.
Det var helt klart snyggare än 5an även om vissa texturer såg ut att lida.

Men de ignorerar helt att det är open world och körs i 4K 60.
Det såg ut som att de hade en riktig bra LOD och draw distance också.

Medlem

Enligt utvecklarna själva är det dock inte 100% open world, istället är det uppdelat i större sektioner:

” What you saw in the demo that we showed, you have this map. There's this huge open section of the ring. As you get to that point in the game, this is several hours into the campaign, then you have the ability to traverse that whole area and explore where you want to go on the ring. That's what we mean by open and explore the different places that you can go to. There's definitely a sense of freedom that you haven't had before [in Halo]. You will get to choose your path there.”


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

SoL
Medlem
Skrivet av anon_81726:

Bra sagt. En massa pånys som gnäller för att Sånys förrenderade trailers har snyggare grafik än Series X verklig a gameplay. Lol, när verkligheten kommer ikapp dem. Lite synd att inte mycket Raytracing syntes till, halo infinite lär bli gudalikt med RT

Satt bara och väntade på att du skulle få in en liten pik till sony inne på en xbox fokuserad tråd. Grattis, du gör en aldrig besviken

Medlem

Riktigt nice spel faktiskt, Aldrig riktigt gillat Fable men ser fram emot det nya, så får man se om man blir besviken. För övrigt tyckte jag att:

Avowed va helt klart showens banger, va inte alls beredd på att det skulle vara ett fantasy FPS så blev riktigt glatt överaskad.

Aldrig gillat Halo spelen direkt heller men Infinity såg jädrigt tungt ut måste jag säga.

Gillar mest att spela Singelplayer tyvärr men annars såg Darktide riktigt läskigt ut och jag är väl medveten att man kan spela ensam. Men vem försöker man lura, det är inte ens hälften så roligt som å spela med kompisar.

The Medium känns lite "Remedy" på något vis, så hoppas att det kommer bli bra.

Spelen som var en besvikelse:

The Gunk. Älskar samtliga Steamworld spel, men detta såg tråkigt ut. Lite mer gameplay kanske kan övertyga.

Everwild: kändes fruktansvärt flummigt och lite hippie med jordnära flum. Sådant tilltalar mig inte alls. Tråkigt för hade hoppats på något "bättre" från Rare. Men kanske ändrar jag mig när man får se mer utav det.

Sedan vill jag bara avsluta och säga det att Xbox Game pass är grymt bra, så ni som inte provat, gör det!

Medlem
Skrivet av Gill:

Sekiro finns redan på xbox... Sålde Sekiro bra ens?

3,8 miljoner totalt tror jag, delat på 3 platformar PC, Xbox och Ps4. Så ingen jättetitel direkt, men inte jättedåligt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av SoL:

Satt bara och väntade på att du skulle få in en liten pik till sony inne på en xbox fokuserad tråd. Grattis, du gör en aldrig besviken

Alltid det vet du 😁

Medlem

Forza Motorsport i tidig utveckling och Playground Games håller på med Fable. Forza Horizon 5 lär dröja en väldigt lång stund Jag tycker om fyran, men jag hade gärna sett något nytt nästa år.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Geeks Gaming
Skrivet av anon_81726:

Bra sagt. En massa pånys som gnäller för att Sånys förrenderade trailers har snyggare grafik än Series X verklig a gameplay. Lol, när verkligheten kommer ikapp dem. Lite synd att inte mycket Raytracing syntes till, halo infinite lär bli gudalikt med RT

Jag antar att ”pånys” är någon sorts nervärderande term för individer som har en Sony-konsol?
Vad kallar man individer som har konsol från Sony, Microsoft, Nintendo samt en pc? 🤔

Kanske ”en som gillar spel” eller ”gamer”? Fast ”gamer” är man ju såklart oavsett vilken tillverkare man väljer, eller hur?

Kan vi inte droppa den här prepubertala elitismen och snacka spel istället?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag antar att ”pånys” är någon sorts nervärderande term för individer som har en Sony-konsol?
Vad kallar man individer som har konsol från Sony, Microsoft, Nintendo samt en pc? 🤔

Kanske ”en som gillar spel” eller ”gamer”? Fast ”gamer” är man ju såklart oavsett vilken tillverkare man väljer, eller hur?

Kan vi inte droppa den här prepubertala elitismen och snacka spel istället?

För att vara helt ärlig så är det ju vad han kritiserar i sitt inlägg.
Och termen "SonyPony" är ju vad han använder för att rikta kritik mot elitism från såna som ratar något för att deras egen konsol är "superior"

även om han uttrycker sig klumsigt.

SoL
Medlem
Skrivet av loerk:

För att vara helt ärlig så är det ju vad han kritiserar i sitt inlägg.
Och termen "SonyPony" är ju vad han använder för att rikta kritik mot elitism från såna som ratar något för att deras egen konsol är "superior"

även om han uttrycker sig klumsigt.

Va? Ingen i denna tråden hade ratat någon konsol. Men så fort det släpps en nyhet om playstation så ska det gnällas, o de ska gnällas ännu mer. Till och med när det släpps en nyhet om xbox, så lyckas man få in lite gnäll om playstation. Så vem är det som ratar konsoler igentligen? Jag har i stort sett bara haft playstation sen ps2 tiden. Hade ett xbox 360 en kort period. Fina kobsoler allihopa på sina sätt. Vi gillar olika saker, vissa stekt potatis andra kokt. Men inte fan bråkar vi om det som små dagis barn.

Halo Infinite såg ut som något som kom sent i generationen XB360...

Medlem

Intressant att gameplay demot för Halo spelades på PC (med Xbox series X liknande specs)

https://gamerant.com/halo-infinite-gameplay-demo-pc/


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Enligt utvecklarna själva är det dock inte 100% open world, istället är det uppdelat i större sektioner:

” What you saw in the demo that we showed, you have this map. There's this huge open section of the ring. As you get to that point in the game, this is several hours into the campaign, then you have the ability to traverse that whole area and explore where you want to go on the ring. That's what we mean by open and explore the different places that you can go to. There's definitely a sense of freedom that you haven't had before [in Halo]. You will get to choose your path there.”

Det är ju lite tråkigt, drömmen om att ha hela ringen har det väl talats om sedan innan första Halo släpptes.
Borde vara möjligt med SSD, men antingen så håller slöare lagring tillbaka utvecklingen där eller så kanske det är för mycket arbete att bygga hela ringen på riktigt(en artificiell ring behöver inte vara så stor, hela ringen behöver alltså inte finnas utan bara banor som teoretiskt utspelar sig på ringen).

Men en öppnare värld är fortfarande väldigt intressant, så man ska väl inte vara för negativ:p

Medlem

Sony won once again.

Vilken besvikelse. Microsoft var först ut och jag var sugen på Series X, men efter att PS5-exklusiva Horizon II fullständigt golvade allt motstånd är jag besviken på att Microsoft inte levererar bättre än så. Hälften av dessa trailers visar ingen riktig gameplay. Halo Infinite som hyllas som det allra snyggaste Series X-spelet imponerar inte på mig. Nuvarande generation, Xbox One X, skulle kunna köra Halo Infinite. Uncharted 4, Uncharted The Lost Legacy och The Last of Us Part II är alla betydligt snyggare än Halo Infinite.

Nästa generation blir ungefär som denna. Series X må vara snäppet kraftfullare än PS5, och ha en mängd coola funktioner som PS5 saknar. Men PS5 kommer att ha spelen.

Medlem

Vet inte vad ni tycker, men det känns sorgligt att se allt neggande. Har känt att FZ varit någorlunda fri från fanboy tramset, men här och nu så känns det att jag möjligen hade fel. Tycker detta va en bra "E3" precis som Sony hade en bra "E3". Allt detta gnäll efter 2 starka uppvisningar från båda (PS&MS)
Vi gamers borde vara nöjda, inte nedvärderande på grund av någon ologisk lojalitet till det ena eller det andra.
Ser framemot det som kommer och väntar nog ett tag innan jag bestämmer vilken konsol det blir att köpa.
Mvh: en som gillar att lira schyssta spel

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Xbox game pass + PC = <3

Finns ju ingen anledning för alla med PC att någonsin lägga pengar på en Xbox längre..

Jag gillar framförallt att man kan spela spelen på både mina PC och mina X-lådor. Mycket trevligt! ❤

Bara till Switch som jag måste köpa de spelen på nytt (om jag även vill game:a mobilt), tyvärr...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ahhh nice! Tack! Men det är väl bra! Då kan fler njuta av spelen. Tidsexclusiviteter är ju bajs dock

All "exklusivitet" är tråkig konsumentfientlig marknadsmanipulation, men av flera onda ting så är det bättre med tidsbegränsad sådan. Kommer spel till fler plattformar efter redan ett halvår så är det relativt Ok för mig.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag antar att ”pånys” är någon sorts nervärderande term för individer som har en Sony-konsol?
Vad kallar man individer som har konsol från Sony, Microsoft, Nintendo samt en pc? 🤔

"kryssare"? 😊

Skrivet av NordhNet:

Kanske ”en som gillar spel” eller ”gamer”? Fast ”gamer” är man ju såklart oavsett vilken tillverkare man väljer, eller hur?

Kan vi inte droppa den här prepubertala elitismen och snacka spel istället?

Väl talat. ❤


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av SoL:

Va? Ingen i denna tråden hade ratat någon konsol. Men så fort det släpps en nyhet om playstation så ska det gnällas, o de ska gnällas ännu mer. Till och med när det släpps en nyhet om xbox, så lyckas man få in lite gnäll om playstation. Så vem är det som ratar konsoler igentligen? Jag har i stort sett bara haft playstation sen ps2 tiden. Hade ett xbox 360 en kort period. Fina kobsoler allihopa på sina sätt. Vi gillar olika saker, vissa stekt potatis andra kokt. Men inte fan bråkar vi om det som små dagis barn.

Det beror nog mest på färgen du har på dina glasögon när du läser. 😊

Finns minst lika mycket gnäll emot Microsoft och Xbox på forat. Även mycket gnäll emot Nintendo.

Men jag håller med om att det är trist med rabiat/omotiverat sådant gnäll, oavsett emot vilken plattform det handlar om (och som du själv har).

Däremot så tycker jag inte att vi skall censurera oss gällande saklig och konstruktiv kritik (det är sällan någon produkt/tjänst är 100% perfekt).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar