Senaste spelet du INTE har klarat

Medlem

@Kleptoman: Jag vill tro att jag har gett båda spelen en ärlig chans. Har i skrivande stund 18 timmar i Witcher 2 och 8 timmar i Witcher 3. Det kanske helt enkelt inte är en spelserie för mig.

Medlem

Lightning Returns: Final Fantasy XIII. Jag tyckte FFXIII och FFXIII-2 var ganska bra men Lightning Returns kändes bara meh. Inget party, miljöerna såg tråkiga ut, fighterna och bossarna var frustrerande, och så tyckte jag inte om tidsgränsen. Jag kanske ger det en chans till någon gång men inte i nuläget.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Jag är fruktansvärt dålig på att spela igenom spel, det vore nästan enklare att svara på vilket som var det senaste jag klarade.
Men det senaste som jag gjort en paus i är Death stranding, men mycket jobb bidrar till det. Jag orkar sällan spela sådana spel när jag kommer hem från jobbet. Då sätter jag mig hellre med Civilization eller liknande lugna spel.

Testpilot

Hmm senaste spelet var nog Control.

Har svårt att se att jag skall ta mig tiden att spela det. Storyn greppade mig inte alls och allt kändes ganska meh.

Det är sällan jag faktiskt inte kör klart spel numera. Jag brukar hitta spel som jag gillar och sen har jag som målsättning att klara. Ibland blir det med en paus men jag återkommer alltid om jag tycker spelet är värt.

Det är faktiskt ovanligt få spel som folk spelar igenom helt. Tex 11% har kört igenom Gears Tactics.
Det är så få som får achievment för att klarat kampanjen och det är inte ensamt.

Nu lirar jag Death Stranding och det kommer nog ta några fler timmar att klara av det. Om det nu går att "klara av"

Medlem

Jag har en hel hög av spel jag inte klarat. Just nu så försöker jag faktiskt klara FFXII för första gången igen på ca20-15år. Kom nog 2/3delar in förra gången. Och nu kör jag från början igen(nya switch versionen). Vissa spel kör jag tills jag är nöjd med. För många spel går inte att klara. Spel som inte har ett slut. Vem kan säga att dom klarade Apex Tetris eller GtaV online tex. Men jag måste erkänna att jag(spelat alla soules spel +dlc+bood) la ner Sekiro när bossen på häst kom. Det var droppen för vad jag klarar av. Så nu ser jag fram emot att få spela demons soules omgjorda versionen på ps5an iaf.

Medlem

Disco Elysium, det bara tog stopp, vet inte tröttnade på alla dialoger även om dom ofta var bra


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Sleeping Dogs, börjar ha mer och mer svårt för open-world spel, de är oftast bara för mycket med vissa undantag.
Läste till mig att det var mycket strider, och de kändes mindre polerade än t ex Batman som de är kopierade från.

Var egentligen ingenting överhuvudtaget som jag fastnade för. Orkar inte med mediokra spel heller.

Annars är jag duktig på att slutföra spel helt klart, bara man har påbörjat det från min backlog nångång..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Harakiri:

Hmm senaste spelet var nog Control.

Har svårt att se att jag skall ta mig tiden att spela det. Storyn greppade mig inte alls och allt kändes ganska meh.

Det är sällan jag faktiskt inte kör klart spel numera. Jag brukar hitta spel som jag gillar och sen har jag som målsättning att klara. Ibland blir det med en paus men jag återkommer alltid om jag tycker spelet är värt.

Det är faktiskt ovanligt få spel som folk spelar igenom helt. Tex 11% har kört igenom Gears Tactics.
Det är så få som får achievment för att klarat kampanjen och det är inte ensamt.

Nu lirar jag Death Stranding och det kommer nog ta några fler timmar att klara av det. Om det nu går att "klara av"

Just det ja, Control. Fick det "gratis" när jag köpte grafikkort, men pallade aldrig lira klart det. Till skillnad från dig gillade jag manuset och spelets lore, men gameplayet var förjävla trist. Standardskjutande i tråkiga miljöer mot tråkiga fiender. Nej tack. Max Payne 1 & 2 är jag vet inte hur gamla nu och har alltjämt bättre gunplay...

Medlem

Devil may cry 5 som jag gav ett par timmar innan jag tröttnade. Inte min kopp med te.

Medlem

Two point hospital..

Längtat efter det, men när det väl kom så var det inte alls så roligt som jag trott. På mitt tredje sjukhus och kände meh.. gav upp och inte rört det på månader.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Sekiro är fast på 2 bossar, men ska fan spöa dem någon vacker dag..

Medlem
Skrivet av dTexN:

Nioh - Kom till ett moment där det 'krävdes' grinding på kartor jag redan spelat för att vara i level till kommande. Tappade motivation.

Persona5 - Främst för att jag sålde mitt ps4 mitt i playthroughen så vet inte om det räknas.

Kan inte komma ihåg att de krävdes grinding i Nioh.

Medlem

Control.

Gav upp på kapitel 6 av 10. Tyckte det tappade lite i momentum, fastnade sedan på en oerhört dryg passage där man fick göra om massor varje gång man dog. Försökte 10ggr, la sedan spelet på hyllan för all framtid.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Har alldeles för många sådana spel men lite då och då lyckas jag ändå ta mig igenom något som legat på hyllan i flera år.

Senaste spelet som hamnade på hyllan är Kingdom Come: Deliverance, har spelat ca 17timmar men sen tog det bara stopp ändå gillade jag det.

Medlem

Ni som fastnat på sista bossen i Sekiro, det finns strategier som gör striden betydligt lättare. Då menar jag strategier, inte fusk. Finns massa tips/tutorials på Youtube. Vill ni inte kolla där kan ni skicka pm så ska jag försöka förklara så tydligt som möjligt.

Medlem

Bloodborne

pallade inte hur man får börja om nästan helt från början när man dör av en svår fiende... skitspel

Inaktiv

Vetifan, kör nästan aldrig färdigt nåt spel längre även om det är roligt. Känns som det blir för mycket bara.

Spel jag vill fortsätta med men inte orkar:
Snowrunner. Skitkul, men det tar sån jääkla tid när det inte finns några garage i alla regioner.
Disco Elysium. As najs, men orkar inte läsa allt.
Divinity som en del ovan nämnt. Kommer en bit sen känns det för svårt och jag vet inte vad fan jag ska göra för att göra mina karaktärer bättre.
Titanfall 2. Spelar redan nyaste CoD och det känns ungefär samma.
Outer Worlds. Näe, orkar inte sätta mig in i det. Var så jäkla generic sci fi.
Planet Zoo är jäkligt nice, men tar sån sjuk tid om man vill göra sin park snygg.
Watch_Dogs 2. Var skoj men blev extremt trött på influencer-stilen i spelet efter 5h.

Är 31 år nu. Blir man mer och mer kräsen med ålder eller? Känns så.

Medlem

The Last of Us, tro det eller ej. Jag har påbörjat det 4 gånger, nu senast för ett par veckor sedan men aldrig tagit mig längre än att jag precis träffat Bill.

Av någon anledning så finns inte intresset och nerven där trots att jag borde gilla spelet med tanke på vad jag brukar gilla för spel. Det greppar helt enkelt inte.

Medlem

Doom Eternal la jag åt sidan efter vad jag luskat ut är mitt i spelet.
I övrigt spelar jag sällan nya SP-spel, alla SP-spel jag spelar har jag spelat ut otalt ggr. Grim fandango, theme hospital etc.

Medlem

Allt som jag någonsin köpt.

Inaktiv

Darksiders Genesis.

Köpte det då både jag och tjejen brukar gilla Diablo och liknande spel. Gav upp halvvägs in. Fimms så många saker med det spelet som var bara rakt igenom mediokert.

RDR2

Älskade ettan. Köpte tvåan och spelade i ca 20 timmar innan jag gav upp. Snyggt, välgjort och allt men gud förbannat så tråkigt spel. Såldd det snabbt så fick nästan tiölbaka alla pengar iaf

Medlem

Red dead Redemption 2, tror jag. Körde ett kapitel men fastnade varken för story, karaktärer eller gameplay. Tyvärr (eftersom jag sett fram mot det i typ ett år dessförinnan).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Dark Souls 3 - inte tålamod för att dö på trash tio gånger på raken.
AssCreed: Odyssey - Kul spel, bra värld men stod inte ut med stuttering o låg FPS oavsett inställningar.

Medlem

jag brukar mer eller mindre avsiktligt sluta spela alla zelda-spel precis innan slutstriden, på så sätt känns det som äventyret fortfarande pågår...
MEN, efter att spelat Sekiro NG Return, NG+ med path of hardships till Purification och NG+2 med path of hardships och sinister burden upp till Shura (ending, inte fienden) fastnade jag fullständigt på allra sista striden, har inte rört det på snart ett år... man hinner knappt andas, än mindre lära sig läsa bossen, innan man blir helt kvaddad i solnedgången


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Glömt men måste varit ett indiespel då alla spel jag köper för dom ska spelas har jag gjort min research och vet 99.9% om jag tycker om dom eller ej.

och är väldigt kritisk och kräsen idag då man spelat spel sedan man vart 5 år gammal, så man har spelat och gjort det mesta

Senast är när jag köpte darksiders 3 kom 70% in i spelet och spelade medans jag väntade på leverans på mitt grafikort.

blev bara pc och glömde bort det

Medlem

Senaste spelen jag köpte och inte klarade var FF7 Remake och Control. Spelade båda kanske en timme eller två men insåg snabbt att de inte var något för mig, så sålde av.

Framför allt JRPGs har jag försökt att spela någon gång varannat år, gillade de som tonåring, men är nog bara att acceptera att genren inte längre är något för mig. Octopus Traveler lyckades jag ta mig igenom dock väldigt oväntat.

Medlem

Bloodborne

Jag har platinum i Nioh och klarat ut Demon Souls... polarna pratade varmt om Bloodborne så nu i sommaren fick jag tummen ur...

Jag har lirat i 6-7 timmar och finner inte riktigt charmen. Ensam i en dyster och mörk värld, ofta kolsvart eller grå-brun-daskig full av ilskna monster som tar ungefär 2 sekunder på sig att ”vinda-upp” sin attack, varpå du ska skjuta dem med pistolen och sedan avrätta dem.

Spelet är inte attraktivt för fem öre. Det känns som att dra runt ensam i en öken. Alla NPC:er är griniga eller störda i huvudet. Det finns ingen riktig anledning för mig att dra runt och jäga heller. Det finns inget syfte eller huvuduppdrag eller något. Det enda positiva hittills är de två bossarna som jag mött, den senaste var Fader Calzone, som var lite småkul med att han transformera och blev heltokig!

Men nu är det slut på det roliga, jag pinar mig igenom ett område där det står en annan jägare uppe i ett torn och skjuter minigun på mig. Men vad jag är där för, det vet jag inte. Han ska få smisk när jag hittar vägen upp, men speciellt roligt har jag inte. Det är en tråkig pina mest.

Inte blir det bättre av att jag råkade döda NPC:n i katedralen heller, han var tydligen viktig. Undrar ifall det går att klara ut spelet utan den snubben?

Blir det bättre än så här, eller ska jag ge upp?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Nomman:

Red dead Redemption 2, tror jag. Körde ett kapitel men fastnade varken för story, karaktärer eller gameplay. Tyvärr (eftersom jag sett fram mot det i typ ett år dessförinnan).

Om du känner för att ge det en chans till så tog det ett tag för mig att komma in i det, säkert 5-10h. Men sen blev det ett av mina favoritspel.

Medlem

Finns ju massor med spel, men de som kommer upp som folk verkar älska är ju

GTA 5 och Witcher 3..

GTA5, man påbörjar ett uppdrag. Snor en bil, får en stjärna, vilket slutar i att man kör över någon tant vid ett stopljus. Får 2 stjärnor och sedan börjar mordscenen utspela sig. Hur länge kan man överleva? Uppdraget då? Det har man helt lagt åt sidan :/

Witcher 3, ett spel jag försökt med flera gånger, olika svårighetsgradet you name it. Det.. är dock något med spelet som inte alls rullar för mig. Striderna känns trista, och även om omgivningarna och storyn är bra så är striderna en stor del av spelet.

Troligtvis kommer dessa 2 spel för alltid bli oklarade för mig.

Skriv svar