Kojima i samtal med känd mangatecknare om nytt skräckspel

Robot
Kojima i samtal med känd mangatecknare om nytt skräckspel

Junji Itō var tidigare ombord Silent Hills-tåget...

#hideo-kojima, #silent-hills


Medlem

det blir nog konstigt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av UggleMannen:

det blir nog konstigt.

Indeed. Allt annat vore, well, konstigt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hoppas verkligen på ett eller flera nya Silent Hill spel. Det finns för få AAA-skräck i branschen, imo. Just nu fyller indie skräckspel ut det som i många fall är riktigt bra men det vore trevligt med fler riktigt påkostade skräckhistorier där grafiken är top notch o produkten välslipad i övrigt. Det finns många rough diamonds inom indiesektionen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tvivlar starkt på att OM det är ett skräckspel som Kojima tänker skapa blir det ett Silent Hill spel. Konami äger fortfarande varumärket "Silent Hill" och jag tvivlar på att Kojima skulle vilja förblanda sig med det företaget igen.

Medlem
Skrivet av Striva:

Tvivlar starkt på att OM det är ett skräckspel som Kojima tänker skapa blir det ett Silent Hill spel. Konami äger fortfarande varumärket "Silent Hill" och jag tvivlar på att Kojima skulle vilja förblanda sig med det företaget igen.

Enligt källor så försöker partnerna bli sams och lägga historiken bakom sig. Men som sagt är det rykten. Jag hoppas det är sant dock. Silent Hill i kombination med Kojima San kan bli ett stycke mästerverk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag kan säga såhär jag ogillar manga och oftast deras flummiga aestik.

Och avskyr oftast spel som FF pga deras aestik och stil av grafik och flummiga story.

Däremot kan jag säga där är bra många storys böcke serier som hade blivit sjukt bra spel m.m.

Medlem

Uzumaki är en sjukt skum men bra skräck manga 😁. Dock är bilden från en mini historia. Twisten är nice

Medlem

Herr Kojima ska tydligen även vara med som jury på filmfestivalen i Venedig hehe.

https://www.pdvg.it/en/2020/07/26/hideo-kojima-fara-parte-del...

Förövrigt ritar Junji Itō riktigt cool manga.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar