Så lätt växlar du mellan kill-Eivor och "Tjejvor" i Assassin's Creed Valhalla

Robot
Så lätt växlar du mellan kill-Eivor och "Tjejvor" i Assassin's Creed Valhalla
Medlem

1. Det var nog den längsta knapptryckningen någonsin.
2. Varför är detta en nyhet? Är det bara inte att man ändrar skin/att NPCs byter från han till hon?
Tycker det är märkligt att det blivit sommarens snackis, att man kan byta kön, vad är nästa grej, byta grafikinställningar eller svårighetsgrad?

Inaktiv

Folk läser in lite för mycket i det här, blev ju inte mycket till snack när man kunde göra det mellan 3 småpojkar i GTA V.

Har alltid skoj med Assassins Creed, kommer säkerligen ha skoj med det här också

Medlem

Gillar det för då behöver man inte tänka hur det hade varit och spelat manlig Eivor utan bara kan byta och testa om det kändes bättre att spela. Jag ångrade inte att jag valde Kassandra i odyseey, röstskådespelerskan var top notch. Kan nog aldrig tröttna på hur hon säger "Maalaakaa"

eld
Medlem
Skrivet av Håkan:

2. Varför är detta en nyhet?

Folk reagear väldigt passionerat till detta, hade det varit en ickenyhet så hade vi nog sett en artikel med en kommentar som kanske säger "coolt" och så hade den dött ut och inget mer hade skrivits om det.

Jag vill minnas att det är det första storspelet på jättelänge där du mitt i kampanjen kan byta kön på din karaktär, men nån kan väl rätta mig där.

Medlem

Ja undrar hur det hade varit. Typ exakt samma antagligen. Kostar bara mer i utveckling. Lättare om de bara skrivit manuset och följt det efter en karaktär än att lägga pengar på att modellera och spela in röster/ljud till 2 karaktärer... Typ som att spela in basic instinct med olik kön på karaktärerna. Jävla bullshit om det ska ha med att göra om ett spel ska vara pk eller inte. Detta är bara löjligt, jag kommer spela som en man för jag är en man, är rätt säker i mitt kön och behöver inte valet. Aldrig skapat en kvinnlig karaktär för att jg haft möjlighet. Om jag måste spela som kvinna som i tex tomb raider osv så är det väl skitsamma. Men man går ju inte in i rollen som lara croft utan man hjälper ju karaktären i spelet att klara sig/överleva. Skitsamma om det är en tjej eller kille.

Medlem

ja det är ju viktigt nuförtiden..

Medlem

Men, varför har mannen ett kvinnonamn?

Det här påminner mig om Elder Scolls Online där Peter Stormares nordkaraktär också hade ett kvinnonamn, Jorunn.

Det här tycker jag är bra mycket underligare än att man skulle kunna byta karaktär/kön/whatever i mitten av spelet... men vad vet jag.

Skrivet av izayoi:

Men, varför har mannen ett kvinnonamn?

Det här påminner mig om Elder Scolls Online där Peter Stormares nordkaraktär också hade ett kvinnonamn, Jorunn.

Det här tycker jag är bra mycket underligare än att man skulle kunna byta karaktär/kön/whatever i mitten av spelet... men vad vet jag.

För att spelet har skapats utanför Sverige, Norge, Danmark, Färöarna och Island? För i resten av världen är det inte ett typiskt kvinnonamn.

Sparar dessutom en massa tid när de inte behöver spela in två olika namn.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Växla kön lika snabbt som Ubisoft växlar runt sina chefer.
Hey Oh!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Växla kön lika snabbt som Ubisoft växlar runt sina chefer.
Hey Oh!

Lär förhoppningsvis gå lite snabbare än de 20-30 år det tog för Ubisoft att byta ut cheferna.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Vilken knapp använder vi för att bli en attackhelikopter?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vilken knapp använder vi för att bli en attackhelikopter?

Tråden handlar om Assassins Creed: Valhalla, inte Transformers.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

ja det är ju viktigt nuförtiden..

Det har väl funnits spel där man kan välja mellan man eller kvinna lika länge som spel?

Medlem

Jaha assassins Creed handlar fortfarande om att man ligger i den där animus maskinen?
Då har det inte gått framåt.
Kan vänta 10år till då innan man spelar ett assassins Creed spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Jaha assassins Creed handlar fortfarande om att man ligger i den där animus maskinen?
Då har det inte gått framåt.
Kan vänta 10år till då innan man spelar ett assassins Creed spel

Med tanke på hur central Animus-grejen är för Assassin's Creed-spelen... Trodde du verkligen inte att den skulle vara med?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Med tanke på hur central Animus-grejen är för Assassin's Creed-spelen... Trodde du verkligen inte att den skulle vara med?

Senaste assassins Creed jag spelade var sista delen i assassins Creed 2 serien.
Efter det tröttnade jag men man har som inte hört nått att det handlat om animus och "våran värld" så mycket.
Iaf inte om man är som jag inte haft koll eller brytt sig om assassins Creed


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Senaste assassins Creed jag spelade var sista delen i assassins Creed 2 serien.
Efter det tröttnade jag men man har som inte hört nått att det handlat om animus och "våran värld" så mycket.
Iaf inte om man är som jag inte haft koll eller brytt sig om assassins Creed

Dom har blivit mycket bättre. Det är inte lika mycket animus längre som det har varit. Jag gillar inte heller animus grejen där man måste göra massa uppdrag med nån kvinna eller något, klättra i berg och ha sig. Det klarar jag mig utan även om animus är hela grejen. I know! Men jag ser fram emot det här som fan. Ser mer fram emot det här än cyberpunk faktiskt. Äntligen ett spel i min smak. Vikingar!

Kommer kanske köpa Cyberpunk så då får det bli en dag med CP och 1 dag med AC Valhalla. Har fått beviljad semester dessa veckor.

Medlem
Skrivet av matt76:

Tråden handlar om Assassins Creed: Valhalla, inte Transformers.

Du missade skämtet.


signatur

I drank what?

Medlem

Vet vad det syftade på, men kan inte direkt säga att det är ett roligt "skämt"


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Äääälskade Kassandra,vacker och så coool.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Namnet är väl för oss ett kvinnonamn men skitsamma för mig jag kör kvinnokaraktärer om det går för jag gillar töser.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja undrar hur det hade varit. Typ exakt samma antagligen. Kostar bara mer i utveckling. Lättare om de bara skrivit manuset och följt det efter en karaktär än att lägga pengar på att modellera och spela in röster/ljud till 2 karaktärer... Typ som att spela in basic instinct med olik kön på karaktärerna. Jävla bullshit om det ska ha med att göra om ett spel ska vara pk eller inte. Detta är bara löjligt, jag kommer spela som en man för jag är en man, är rätt säker i mitt kön och behöver inte valet. Aldrig skapat en kvinnlig karaktär för att jg haft möjlighet. Om jag måste spela som kvinna som i tex tomb raider osv så är det väl skitsamma. Men man går ju inte in i rollen som lara croft utan man hjälper ju karaktären i spelet att klara sig/överleva. Skitsamma om det är en tjej eller kille.

Jag fick frugan att prova Witcher 3, och hon tyckte det var ok, men la ner för att hon tyckte det sänkte upplevelsen för henna att bara kunna spela ett sådant dialogtung och välskrivet spel som man. Jag förstår att DU är ok med att kunna spela som man i spel då du är det själv, men det kan väl därför inte vara så svårt för dig att förstå varför kvinnor inte skulle känna likadant?
För mig är det fullkomlig obegripligt hur man i ena meningen kan säga att man alltid väljer samma kön som man är i spel, samtidigt som man nämner ”PK” ifall man (gud förbjude” skulle ha det fria valet att kunna spela ett annat kön.

Medlem

Kassandra var en perfect psycho ond syster i Odyssey!

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag fick frugan att prova Witcher 3, och hon tyckte det var ok, men la ner för att hon tyckte det sänkte upplevelsen för henna att bara kunna spela ett sådant dialogtung och välskrivet spel som man. Jag förstår att DU är ok med att kunna spela som man i spel då du är det själv, men det kan väl därför inte vara så svårt för dig att förstå varför kvinnor inte skulle känna likadant?
För mig är det fullkomlig obegripligt hur man i ena meningen kan säga att man alltid väljer samma kön som man är i spel, samtidigt som man nämner ”PK” ifall man (gud förbjude” skulle ha det fria valet att kunna spela ett annat kön.

Vad jag menade var att man väljer ju inte kön i ett spel för att man vill spela som en kvinna/man. Man spelar ju spelet som de gjort manuset efter. Är jag en kvinna i spelet så sure.... är jag en man så är jag en man. Varför lägga in valet ens, det är ju bara för att rädda sig själva "OM" det blir en diskussion. Tror inte dock crystal dynamics och andra spelmakare bryr sig så mycket om det.... Det är ju inte så jag kräver att det ska finnas könsval i Horizon Zero Dawn?! Där spelar jag som hon kvinnan i spelet punkt slut, för det var menat så! Det är ju för ett spelföretag är rädda för att "idag" för ubisoft är det inte rätt att bara ha ett alternativ. Självklart skulle min fru skapa en kvinna om det fanns som alternativ, men finns det inte tror jag inte hon hade brytt sig för spelet var byggt runt en manlig karaktär.

Medlem

Gillar att ingen nämner (inte ens ubi själva) att detta har varit en feature i båda senaste Ghost Recon spelen. Utan mycket halabaloo.
Med förmågan att ångra mig när som helst, så slutar det nästan alltid att jag spelar som en skäggig man. Men visst, det är najs att kunna närsomhelst, även i mitten av en eldstrid, byta kön.
Förstör det min immersion? Kanske lite.
Bryr jag mig? Definitivt inte. Det är ett spel.

Valfrihet är bra. Att dom måste klappa sig om ryggen så ljudligt bara för att denna feature nu har nått AssCreed är kanske lite löjligt och är den där ytliga och corporate SJWismen som jag tror folk stör sig på. Men efter skandalerna som uppdagats, och Jason Schriers (tror han hette så) katastrofdoftande rapporter på hur mansgrisigt folk internt har hörts påstå att tjejer inte säljer så kanske det är nödvändigt att dom skyltar med detta. Vem vet. Kanske är jag bara cynisk.

Jag har ingen egenligt preferens. Jag kan spela som vilket kön som helst.
Kommer dock troligen skippa Assasins Creed: Ville Viking. Försökt komma in i det igen efter Desmonds saga tog abrupt slut, men jag tyckte aldrig svaret på nutids segmentens undermåliga tillstånd var att slopa dem helt. Sen dess har Assassins Creed blivit ett sämre Witcher 3. Och UBI försöker göra allt till Division. Med level gear trams.

Hoppades länge på ett modern tid Assassins Creed där Desmond och Lucy hoppade längs cyberpunk rooftops och slogs emot Templars. Men antar att WatchDogs: Legion är så nära det jag kommer komma.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

1
Skriv svar