Är ni nöjda med hur ni använder er tid?

Medlem
Är ni nöjda med hur ni använder er tid?

Sommaren (och kanske hela året 2020) kommer väl att gå till historien som ett av de tråkigaste i modern tid. Det mesta inom nöjesvärlden är antingen inställt eller framflyttat till 2021, och helst av allt så ska man väl egentligen göra så lite som möjligt utanför sin närmiljö.

Till en början så tyckete jag att hela situationen med Corona var helt okej (mer tid över till att spela!) Men nu börjar även en spelnörd som inte har några problem att vara asocial i vanlig fall tröttna.

Alldeles för mycket scrollande och tittande på serier, filmer och youtube.

Är ni nöjda med hur ni använder er tid nu? Har ni några planer eller mål för att inte sega ihop helt under dessa coronatider?

Medlem

Över lag ja jag sätter ingen press på mig själv att jag "måste" uppnå vissa saker, utan jag har ett jobb jag trivs med, hobbys jag gillar att lägga ner tid på samt vänner jag umgås med. Jag njuter av livet så länge det varar.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Backloggens befriare

Min fritid går åt till att sova. Kanske hinner man umgås nån timme innan man säckar ihop. Annars jobbar jag. På tok för mycket just nu.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ja, i stort sett. Jag skulle behöva en spark i baken för att komma igång med något fysiskt. Jag blir sittande för länge och rör mig för lite. Den delen av livet var lättare när jag hade hund. Då var jag tvungen att gå tre promenader på 45 minuter vardera varje dag för att göra honom nöjd. Nu har jag fastnat lite i en evighetsloop av "imorgon kan jag börja motionera".

Medlem

Jag umgås om jag själv är frisk, vilket jag är, med alla som inte har några symptom, och det är allihop, så någon märkbar skillnad i det sociala livet har det inte blivit.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag har fått en del gjort hemma och cyklar mer än någonsin, så jag använder tiden ganska bra. Drar ut i skog och mark på min MTB åtminstone tre gånger i veckan den här sommaren.

1
Skriv svar