Senaste spelet du INTE har klarat

Medlem

The last of us 2.

Tror alla vet varför vid det här laget, oavsett om du är för eller emot.

Medlem

Street of Rage 4, blev smått tråkigt halvvägs igenom spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Arzei:

Fallen Order. Många öser ju kärlek över det så jag köpte en månad Premier för att se vad all the fuzz was about liksom.

Jag gav det en tre-fyra timmar men tyckte att striderna kändes stumma och ointressanta och Cal hade mindre personlighet än de Storm Troopers man hackade ihjäl i prologen.

Jag hade iofs precis avnjutit Sekiro veckan innan så det mesta kändes rätt grått jämfört med det just då.

Jag tyckte som du först men tycker att striderna tog sig förvånansvärt bra efter ett tag. Cals personlighet blev dock inte mycket bättre.

Medlem

Metal Gear Revengeance (stavning?) Fastnade på sista bossen.

Jac
Medlem

Tittar i min hylla på spelaskarna och inser att det är några stycken...
Nioh
Nioh 2 (varför köpte jag det?)
Dark Souls 1 2 3
Sekiro
Bloodborne
Halo 5
Fallout 4
Borderlands 3

Tror att mitt främsta problem är att det kommer nya spel och då förlorar jag intresset för det jag spelar för tillfället. Sedan är ju Sekiro åt helvete för frustrerande. Liksom Dark Souls. Å andra sidan är det spel som jag återvänder till då och då.

Medlem

Senaste Assassin's Creed-spelen. Tycker att de saknar själ, men måste ändå installera de för att se världarna de byggt upp som är riktigt vackra


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

Sekiro och Nioh, sekiro har jag de två sista bossarna kvar och nioh har jag extra stuff kvar efter main storyn.
Lär antagligen köra färdigt dem någon gång, men att ta upp den sortens spel efter en lång paus är inte de lättaste alltid

Medlem

Spelet på bilden. Kommit till absolut sista bossen men på vägen dit tröttnade jag till slut totalt på svårighetsgraden. Hade varit kul att klara ut spelet men det är så svårt att det inte ens är roligt.

Medlem

Horizon: Zero dawn, även om jag väl inte har gett upp helt än.

Lirat en 5-6 timmar och kommer inte riktigt in i det. Svårt att känna något kring storyn och världen även om allt är välgjort. Känns som en budgetvariant av Witcher 3.

Ska väl försöka lite till eftersom alla hyllar det så mycket och jag älskar RPG:n, men det tar emot.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Street of Rage 4, blev smått tråkigt halvvägs igenom spelet.

Fastnade själv för det och hade svårt att sluta spela. Men var tvungen att lägga ner för att hinna spela annat. Låste dock inte upp allt. Antar att smaken är som baken.....
Har för övrigt svårt att släppa spel som jag påbörjat innan jag klarat ut dem vilket är lite dumt egentligen, spel ska ju vara roliga att spela inget måste. Sista spelet jag ” la ner i förtid” var nåt Lego Star Wars spel. Det var inte så kul i co-op som jag hoppades.

Medlem

Bioshock Infinite ett fantastiskt spel i både utformning och gameplay (har dödat Comstock men sen så var man tvungen och slåss mot folk för att du måste rädda hans dumma Zeppelinare , där kunde det tagit slut. Men nae så jag tog bort det för att jag kände mig klar med det

Medlem

AssCreed: Origins. Tråkig story, tråkiga karaktärer, tråkiga side quests, tråk tråk tråk. Tror jag la ner cirka 30 timmar ändå men spelade aldrig klart. Det enda jag gillade var att utforska pyramiderna och rida i öknen längs med sanddynerna vid solnedgång men man tröttnar även på det efter en stund. Magin med Assassins Creed har sedan länge försvunnit men jag hoppas på att Valhalla kan vara en startpunkt för något bättre (tveksamt).

Medlem

Bloodborn har jag fastnat på en boss för ett par år sedan. Men jag ser det mer som att jag tar en paus, jag har inte gett upp hoppet! 😄
Jag startar det en gång i halvåret och ger det ett försök.

Dessförinnan var det Dantes Inferno till Ps3. Sista bossen på svåraste svårighetsgraden var nästintill omöjlig.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Har blivit bättre på att klara spel, eller kanske bättre på att välja de som passar mig. Tror RDR2 var senaste stora spelet jag inte orkade ta mig genom. Det spel jag försökt flest gånger men utan att orka är Wasteland 2. Jag borde gilla det med tanke på andra spel jag gillar, men tröttnar varje gång.

Medlem

God of War 4 är ett exempel från mig.

Liten grej att lägga ner ett spel för tycker säkert många men för mig är FOV alltid en big deal i spel. Kratos tog upp halva TVn I mean jesus chriiiist zooma ut lite och låt mig se världen ni har spenderat hundratals arbetstimmar med att skapa.

Ett annat exempel är Just Cause 3, går att modda nu men var enklare att refunda då.

Medlem

Generation zero för att det är så kasst. Framförallt slutade jag för att fienderobottar teleporterade in i byggnader och tog kol på mig bakifrån

Medlem

The last of us 2 är det senaste, inte för att det var så hemskt dålgt, bara tappade lusten lite när man började spela som amy *hon med gigantiska anabola armar* andra gången.

Medlem

GoW sluatade jag spela.
Spelar AC Odeyssey nu, typ 1 gång varannan vecka. Har tappat intresset.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Pillars of Eternity. Astråkigt.

Lugnt. Jag spelade klart det flera gånger så att det räcker för dig och några till

Mitt var nog Operation Flashpoint: Dragon Rising. Efter uppbrottet mellan Bohemia Interactive och Codemasters, hade jag ändå förhoppningar om att Codemasters hade lite mer resurser att göra ett bra spel. Det visade sig ganska snabbt att Bohemia Interactive var de som kunde sin sak. Jag avslutade och valde läger kan man säga... ArmA kändes mer som originalet.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Tung regn. Har nog en timma om inte mindre kvar men har inte haft lust att spela klart det. Helt ok spel/film dock.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Sista bossen på sekiro, den fasen när han börjar skjuta. Tror jag dog över 50 ggr, orkade inte till slut och lade ner. Sålde spelet och har inte ångrat det alls. Älskade spelet men allt har en gräns.

Medlem

Snake Rattle 'n' Roll på NES. Fick aldrig död på den sista fotbossen. Helt omöjligt. Total frustration och en underliggande ilska som funnits med i nu cirka 20 år. Aldrig spelat ett spel sedan dess. *Typ.*

https://youtu.be/TYQki_ofV-Q

Medlem

Sekiro..sista bossen..

Medlem

Många Assassins Creed i den här tråden!

Medlem

Köpte eurotrucker och klarade inte ens av att backa ut från parkeringen på första jobbet.

Medlem

Metro exodus till ps4 vad jag kan minnas. Det var ospelbart, köpte det på tradera, sålde det ett par dagar efter jag fick hem det. Spelade det på pc istället för några månader sedan, betydligt bättre upplevelse.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Hör och häpna, till snudd på hädelse. Witcher 3, eller snarare Witcher-serien i sin helhet. Bestämde mig för att ta mig igenom serien då jag gillar RPG med val och mycket karaktär. Witcher 1 sagt och gjort, ett OK spel trots sitt lite styltiga intryck - jag fick till och med rysningar av slutet. Witcher 2 och 3 får mig att tappa intresset till min egen förvåning. Det är bra spel men lyckas aldrig bli indragen i världen fullt ut. Anledningen har jag än idag inte lyckats sätta fingret på.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Hör och häpna, till snudd på hädelse. Witcher 3, eller snarare Witcher-serien i sin helhet. Bestämde mig för att ta mig igenom serien då jag gillar RPG med val och mycket karaktär. Witcher 1 sagt och gjort, ett OK spel trots sitt lite styltiga intryck - jag fick till och med rysningar av slutet. Witcher 2 och 3 får mig att tappa intresset till min egen förvåning. Det är bra spel men lyckas aldrig bli indragen i världen fullt ut. Anledningen har jag än idag inte lyckats sätta fingret på.

Verkar inte som att du gett spelen en chans.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Watch Dogs 2, sjukt enformigt och tråkigt.

Sekiro.. har klarat alla souls spelen och kom till slutbossen men efter typ 16h så gav jag upp fortfarande sjukt besviken på mig själv, planerar att spela om det från början

Skriv svar