Svenska Vermintide-studion gör Warhammer 40,000: Darktide

Medlem
Skrivet av Dizzz:

...och inte deras 40K licens som Gamesworkshop inte ger ut till vem som helst..

40k licensen har ju skändats värre än någon annan jag kan komma på, kreti och pleti och deras monster får ju slänga ur sig vilket skit som helst med 40k namnet påklistrat så det stämmer nog inte att GW är särskilt brydd om vem som får tillstånd till license.

Det handlar nog snarare om efterfrågan, 40k är stort och populärt nog för att ha blivit mainstream även utanför själva spelet och dess hobby s det lockar nog fler utvecklare än en avslutad fantasy setting, eller dess absurda ersättare.

Ett Total War: 40k vore helt underbart och kanske första gången sedan "Space Marine" som vi skulle få se astartes representeras korrekt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

40k är coolt, men gillar inte det där med att vara inne sådär, hade varit coolare om man var ute och det var dag så man såg alla coola rustningar och sådant.

Edit: Man kanske går ut någon gång iofs...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Soulless:

40k licensen har ju skändats värre än någon annan jag kan komma på, kreti och pleti och deras monster får ju slänga ur sig vilket skit som helst med 40k namnet påklistrat så det stämmer nog inte att GW är särskilt brydd om vem som får tillstånd till license.

Ja, det finns så mycket skit, så mycket som är dåligt i 40k som bara är slumpmässigt uttryckta skitspel som misshandlar varumärket.

Problemet när man gör så med ett varumärke är att dom bra spelen blir lite sämre med liksom, alltså, dom dåliga spelen påverkar helheten.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Gissar på att du isf har missat Warhammer 40K: Space Marine, utmärkt SP och väldigt underhållande MP.
Har ett par år på nacken nu, men har du inte spelat det ännu så är det fortfarande väl värt att ge en chans.

https://store.steampowered.com/app/55150/Warhammer_40000_Spac...

Ett av de bästa spelen någonsin. Helvete vad jag nötte det, både SP och MP.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Önskar remakes av:
warhammer: shadow the horned rat
warhammer: Dark Omen

Sen är wh 40K spacemarine ett väldigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ett av de bästa spelen någonsin. Helvete vad jag nötte det, både SP och MP.

Jag med! Tre gånger spelade jag igenom SP kampanjen och massor med tid online. Tog nästan platinum men det var buggat.

Köpte W40K Gladius idag för en billig peng så får vi se hur det är. Jag kör även W40K Inquisitor även om det egentligen bara är ett ok spel. Det är enformigt och finns inga svårighetsgrader annat än att sänka ens stats, vilket är en genomkass lösning. Men ändå kul att brassa med Heavy bolter och kolla in rymden.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag med! Tre gånger spelade jag igenom SP kampanjen och massor med tid online. Tog nästan platinum men det var buggat.

Köpte W40K Gladius idag för en billig peng så får vi se hur det är. Jag kör även W40K Inquisitor även om det egentligen bara är ett ok spel. Det är enformigt och finns inga svårighetsgrader annat än att sänka ens stats, vilket är en genomkass lösning. Men ändå kul att brassa med Heavy bolter och kolla in rymden.

Saknar ett nytt 40k spel. Inquisitor har jag nött genom en gång, det räckte för mig. Kul Diabloklon dock Själv körde jag mest med multimelta, så sjukt effektiv. Gladius gillade jag inte så mycket, Mechanicus var mycket bättre än vad jag trodde, dock.

WTB Dawn of War III. Ett riktigt då, inte den bedrövliga skiten de släppte...


signatur

I drank what?

12
Skriv svar