Förhandstitt – Halo Infinite

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Mjo. Antar att det är mitt fel att jag sa de högsta inställningarna. Men ska vi på allvar låtsas som att control på ultra är lika fult som Halo Infinite? Eller ska vi låtsas som att Battlefield V (eftersom det körs i över 60 fps) är fulare än Halo Infinte ?

Kontentan var att 4k60fps är ganska krävande, mig veterligen så är 2080Ti-kretsen ganska mycket kraftigare än kretsen i de nya konsollerna, så därför är det väl ganska logiskt att Halo inte är snyggare än det är om det körs med den upplösningen och framerate.
Förstår inte helt vad du försöker argumentera?
Halo Infinite är ju ursprungligen ett spel som utvecklats för One, där det troligen ska hålla 1080p60fps vid release.
Så det är väl inte konstigt om nu bfv och control är snyggare då dom kör 30fps på dagens konsoler?
Uppenbarligen verkar det ju vara upplösningen och flytet som MS vill showcasea i Series X versionen, inte grafiken.

Medlem

Lär säkerligen bli det som blir normen för både xsx och ps5, tyvärr, hade själv gärna sätt ett fokus på 1080p60fps och hellre kräma ut det som var möjligt av grafik, men men..

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Mjo. Antar att det är mitt fel att jag sa de högsta inställningarna. Men ska vi på allvar låtsas som att control på ultra är lika fult som Halo Infinite? Eller ska vi låtsas som att Battlefield V (eftersom det körs i över 60 fps) är fulare än Halo Infinte ?

Ja lite är det ditt eget fel. =P
Nä båda dom spelen ser bättre ut men det var inte relevant till det inlägget du kommenterade.
Leprs poäng var (så som jag tolkade det) att 4k är tungrott och att man på PC idag inte kan förvänta sig att dra runt spel i 4k/60 FPS.
Nästa generations konsoler kommer inte klara av det heller utan massa kompromisser.
Sedan att vi överhuvudtaget kan dra runt spel i 4k/60 på PC idag är ett bevis på hur mycket utvecklingen har bromsats av den nuvarande konsolgenerationen. Förhoppningsvis blir det snart lite förbättring...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Lepr:

Kontentan var att 4k60fps är ganska krävande

Nja kontentan var snarare att 4k är krävande när du drar upp grafiska inställningar till max. Halo 3 släpptes nyligen på pc och körs i 4k med 300fps, innebär det att spelet på något vis är ett visuellt mästerverk?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Ärligt talat, det vore väldigt trevligt om stollar från både "Xbox-lägret" och "PS-lägret" kunde ge fan i att snacka skit om varandras produkter hela tiden. Jag ser det i varenda jäkla tråd som är Xbox-relaterad och det är lika ledsamt varje gång. Jag vet att det är samma sak i många PS-relaterade trådar. Så jävla tröttsamt.

Tänk om vi som är "fans" kunde fokusera dels på våra "egna" saker och prata om dem i stället för att göra negativa jämförelser med "de andra" och dels kunde ge fan i att mucka gräl. Det finns postare från alla håll som dyker upp i trådar om både PS och Xbox och genast gör irrelevanta jämförelser mellan dem, eller bara häver ur sig skit.

Jag föredrar Xbox (duh) men jag har även PS4, Nintendo Switch och PC. Sitta och vara en inskränkt mupp när det finns så många fantastiska spel känns så klent. Alla plattformar har sina positiva och negativa sidor, och framförallt så går det alldeles utmärkt att fokusera på sin föredragna plattform utan att hela tiden försöka nedvärdera "den andra sidan".

On-topic:
Jag ser fram emot Halo Infinite, det enda jag ville när demot rullade var att plocka upp handkontrollen och själv utforska världen. Tror att det blir ett riktigt skoj spel! Är det ett grafiskt mästerverk? Nej verkligen inte, men det är ett open-worldish Halo som rullar i hög upplösning, med hög framerate och som får RT. Det kommer kännas riktigt najs när det väl släpps och man får spela själv.

Nu är det min tur och fråga varför man inte får ”dubbel likea” ett inlägg Grafiken är def. Inte allt. I Halo är det Musik, Gameplay och naritativa som gör Halo till Halo


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Linjär med öppna områden ? Ett exempel på det är TLoU ...

Medlem

Nu när vi sett hur awesome ny halo ser ut på xbox360 så är det bara att gratulera Ms till denna stora seger. Jag saluterar Ms med en fin låt jag tillägnar Phil och hans team.

https://www.youtube.com/watch?v=sQTk4eK2fP4

Geeks Gaming
Skrivet av anon_81726:

Öhm. Du har inte sett ett enda snyggare spel till PS5 körandes på PS5 som släpps inom 12 månader. Om du bortser från deras target renders. Snacka är enkelt. MS strategi är awesome och halo 8 ser ju grymt ut.

För att vara ärlig så har ingen av er sett ett spel till varken xboxsx eller ps5, så ingen av er har någon aning.
Det vi har sett är småbitar, reklam helt enkelt.

När båda konsolerna är släppta så kan man ju se vilken av dessa man föredrar.

Att föra någon sorts förvrängd debatt med en bedräglig argumentationsteknik utan att ha något som helst praktiskt underlag känns ju sådär konstruktivt och barnsligt

Medlem
Skrivet av Barak:

Det är nog få som är negativt inställda till 60+ FPS men upplösningen däremot.
Jag tycker inte 4k är värt vad det kostar då det tar för mycket resurser mot vad det levererar i förbättrad upplevelse.
Uppskalning från lägre renderad upplösning är nog en bättre kompromiss.

Låter som en äkta DF torsk. Men 100% sanning.

4K i all ära men är verkligen inte värt vikten i förhållande till vad man förlorar. VRS, DLSS och Dynamisk upplösning är räddningen om alla tekniker hittar till konsolerna.

Medlem

Nu måste jag sluta följa den här tråden. För även om demot inte ser prefekt ut(jag bryr mig rätt lite om sånt) så tycker jag striderna blir roligare och roligare att titta på. Och eftersom jag aldrig kommer att spela på en x box. Så vill jag heller inte bli sugen på det här spelet....

Medlem

Jag fann det väldigt underhållande att läsa kommentarerna i denna nyhet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Någon som vet eller kan spekulera i crossplay mellan XBOX och PC?

Medlem

Såg jäkligt skoj ut. Hoppas att det har matchmaking i kampanjen.

Skribent

Nu får det vara nog med fanboy-tramsandet. Det är okej att tycka att det såg grymt bra ut och det är okej att tycka att det inte såg särskilt bra ut, men skippa allt vad barnsligheter heter, såsom att medvetet stava fel på företagsnamn, hävda att "Så här tycker och gör YYY-fans!" och i allmänhet dumförklara personer som föredrar en annan konsol.

Det går alldeles utmärkt att tycka olika utan att komma med barnsliga otrevligheter. Den minoritet som bör känna sig träffad: höj nivån!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Låter som en äkta DF torsk. Men 100% sanning.

4K i all ära men är verkligen inte värt vikten i förhållande till vad man förlorar. VRS, DLSS och Dynamisk upplösning är räddningen om alla tekniker hittar till konsolerna.

Dynamisk upplösning är ju inget problem i alla fall.
Det verkar som RDNA2 har stöd för VRS så det lär vi nog få se.
DLSS är Nvidias teknik så det kan vi glömma men AMD har "Radeon Image Sharpening" och FidelityFX som kanske kan hjälpa till i det området.
Vore kul om AMD kunde komma tillbaks och konkurrera i det övre prestandasegmentet på grafikkortssidan. Jag har inte ägt något AMD/ATI-kort sedan 4870 X2.

Nähä dags för MotoGP.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Gameplay såg rätt platt platt ut, kanske är roligare att spela det än att kolla på när någon spelar det. Precis som det är med Destiny 2.

Grafiken ser okej ut, men inget revolutionerande. Ser lite plastigt ut texturmässigt, men kan ha med ljussättningen som har ett finger i spelet. Men tycker många saker ser relativt bra ut såsom fordonet och miljöer.

Ljudet var bättre än något Halo hittills. Men inte i nivå med andra spel såsom Overwatch, Battlefield eller Insurgency Sandstorm.

Leveldesign och karaktärsdesign ser ut att ha kommit tillbaka till rötterna för en gångs skull. Det som oroar mig är det vertikala gameplayet gällande grapplehook. Hade hellre velat se jetpack likt det som finns i Halo Reach. Men det kanske blir skoj online med något helt nytt.

Storyn är det enda jag inte vet något om, slutade spela efter Halo 4 då det bara känns så uttjatat med just Master Chief som huvudroll. Halo 3 kändes som det var ett bra avslut för den karaktären.

Hade hellre velat se 343 göra en ny tappning med spin-off där man följer en bataljon men marinsoldater. Där kanske det är en större skara onlinespelare som tar kan ha möjlighet att hoppa in för redan existerande AI mitt under uppdraget. Man har ingen sköld utan bara specifika klasser för varje soldat. Fienderna är mycket svårare och tuffare i detta fall. Tålamod och strategi istället för hur en spartan spelas som.

Sen kanske testa med ett nytt koncept kring hur man styr sin bataljon. Som spelare väljer man en klass själv i början av spelet. Inför varje uppdrag plockar man sin squad ur sin bataljon som ska följa med och klara uppdraget. Man är begränsad till det man har, ammuntion, hälsa och annat. Kanske är en dum idé för de som gillar det mer arkadiga i Halo serien. Men själv tycker jag Halo ODST är det starkaste spelet som Bungie släppte, trots det mediokra skådespelet.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu är det min tur och fråga varför man inte får ”dubbel likea” ett inlägg Grafiken är def. Inte allt. I Halo är det Musik, Gameplay och naritativa som gör Halo till Halo

Fast folk förväntar sig att varje ny generation ska visa snyggare grafik jämfört mot den förra, speciellt från ett stort AAA spel.
Allting annat kommer i andra hand för dom flesta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av neocon:

Precis! Annars frågar sig ju folk varför man behöver en ny maskin och inte kunde fått det spelet på konsolen man redan äger. Det måste kännas uppenbart att generationsskiftet kommer med grafiska förbättringar som kan motivera ett pris på flera tusen. Det räcker inte att säga "ja jo, det kanske SER ut som nuvarande generation, men det är faktiskt 4k 60 fps".

60 frames i 4k ser inte ut som nuvarande generation, men det verkar inte spela någon roll vad som skrivs i denna tråd. Många har redan bestämt sig för att en komprimerad video är samma sak som en kristallklar bild på en skärm med fyra gånger högre upplösning än nuvarande generation (nej, native och uppskalat är inte samma sak).

Medlem
Skrivet av neocon:

Texturer, geometri, partiklar etc. ser ut som förra, eller i bästa fall nuvarande, generations grafik. Det spelar ingen roll att det är i 4k då. Det kan ändå vara fulare än 1080p. Titta exempelvis här:

https://youtu.be/OdiMqZQUWjM?t=108

Det har ju förklarats tidigare.
Du kan inte ha samma detaljnivå med hög upplösning och hög FPS.
Vad är det som inte förstås?

Klart 1080p ultra ser bättre ut än 4k low.
Nu är det ju bara så att konsolspelaren ska tydligen ha 4k och därmed blir resultatet så här.
Man kan inte äta kakan och ha den kvar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det har ju förklarats tidigare.
Du kan inte ha samma detaljnivå med hög upplösning och hög FPS.
Vad är det som inte förstås?

Klart 1080p ultra ser bättre ut än 4k low.
Nu är det ju bara så att konsolspelaren ska tydligen ha 4k och därmed blir resultatet så här.
Man kan inte äta kakan och ha den kvar

Så du menar att det inte går att göra ett spel snyggare än bilden nedan om man måste ha 60fps och 4k på xbox series x?

Medlem
Inaktiv
Skrivet av rhagstrand:

Så du menar att det inte går att göra ett spel snyggare än bilden nedan om man måste ha 60fps och 4k på xbox series x?

https://cogconnected.com/wp-content/uploads/2020/07/halo-inf...

Helt ärligt, kanske. 4K 30 är ganska krävande och då är 4K 60 förstås ännu mer krävande om man ska kunna ligga någorlunda stabilt. Problemet är lite att 4k 60 är en tydlig siffra som går att mäta på ett sätt högupplösta texturer och många polygoner inte riktigt kan på samma tydliga sätt. Jag vågar nog påstå att spelen hade sett ganska mycket bättre ut i 1080p 60 än 4k 30/60. Särskilt iom att man sitter en bit ifrån TVn jämfört om man har en 4K-skärm på datorn.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Klart 1080p ultra ser bättre ut än 4k low.
Nu är det ju bara så att konsolspelaren ska tydligen ha 4k och därmed blir resultatet så här.
Man kan inte äta kakan och ha den kvar

Detta. Folk har fått för sig att nya konsolerna måste klara 4K i 30/60 fps utan att förstå vad uppoffringen för det kommer innebära. Även hårdvaran i PS3 skulle kunna rendera spel i 4K 60 fps om utvecklarna bara tog ner resten av kvaliterna som skuggor, texturer och polygoner tillräckligt lågt

Medlem
Skrivet av rhagstrand:

Så du menar att det inte går att göra ett spel snyggare än bilden nedan om man måste ha 60fps och 4k på xbox series x?

https://cogconnected.com/wp-content/uploads/2020/07/halo-inf...

Nej speciellt inte heller om det ska vara multiplayer.
Jag tror varken Xbox sx eller PS5 klarar det.
Återstår ju att se.
En önskan med multiplayer är ofta att det ska vara "cleant".
Halo är/har varit ett competetive mp spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Margy:

Så han säger att det är "work in progress" - inte en tidig build.

Återigen - hur ofta brukar spel på något magiskt sätt bli mycket snyggare några månader från release? Varför skulle inte MS visa spelet på ett så snyggt sätt som möjligt några få månader innan det släpps?

Aaron Greenberg har en historia av att påstå en massa saker som kanske inte alltid är så genomtänkta.

Man sa samma sak om Gears 4-betan när Ferguson sa att det var ett tidigt bygge.

123
Skriv svar