Snart får vi 100kr till vårat PSN konto för PS+ medlemmar

Medlem
Snart får vi 100kr till vårat PSN konto för PS+ medlemmar

Viktigt att tänka på. Det verkar som att Sony inte har gått ut med någon officiell information så jag kan inte garantera att vi alla kommer få 100kr. Man måste kanske nå upp till något kriterier för att få det som vi inte vet om.

Men Sony ger i alla fall bort 100kr för att fira 10år med PS+ ($10, 10€ 10£ därför är det just 100kr)

Man ska få ett meddelande på sitt konto/konsol som bekräftar att man ska få det. Reddit tråden har bekräftat att Sverige ingår i det här.

Är på jobbet så kan inte se om jag har fått mina 100kr. Tänk på att dom förmodligen kommer skicka ut det här i vågor så har ni inte fått kommer ni förmodligen få senare idag eller kanske om 1-2. Dom vill nog inte krascha sina servar genom att skicka iväg ett mass utskick.

https://www.reddit.com/r/PS4/comments/hx7nv8/image_sony_is_gi...

Medlem

Fick mina 100:- igår Trevlig gest från Sonys sida. Ploppade upp som avisering på PS4:an och låg sedan inlagt på mitt PSN-konto.

OK, tack för heads up.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

Haha, min prenumeration gick ut 23 juli och jag sket i att förnya för använder knappt PS4an något mer och ännu mindre till onlinespel.

Medlem

Asså. Jag har haft PS plus från start.. är ganska så hög level med trophys, har haft PS 1, PS 2, PS3, ps4 och nu har jag pro med Psvr. Har jobbat i spelbutik och sålt otaliga PS maskiner. (Såklart vet inte Sony om detta) men inte fan dyker det upp några cash inte.. sånt här gör mig jävla irriterad bara. Visst, 100 spänn drabbar ingen fattig. Men om de hade haft någon typ premium PS användare så hade jag enkelt kvalat in. Undrar om det är helt random vilka som får? eller vad det är som gör att vissa får en hundring och andra inte..
Sådär.. blev tvungen att få ha mitt lilla utbrott bara.. snikna jävlar!

Ursäkta mitt språk..

Medlem

Har sparat mer genom att inte ha PS+. ._.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Har sparat mer genom att inte ha PS+. ._.

Amen. Online ska vara gratis. Jävla billigt av Sony och Microsoft att tvinga pengar ur folk för någonting som är gratis på PC för alla med en Internetuppkoppling.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Inget här, o jag spelar väldigt aktivt o köper alla spel via PSN Hade varit intressant att se vilka kriterier det är som gäller.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av PontusT:

Asså. Jag har haft PS plus från start.. är ganska så hög level med trophys, har haft PS 1, PS 2, PS3, ps4 och nu har jag pro med Psvr. Har jobbat i spelbutik och sålt otaliga PS maskiner. (Såklart vet inte Sony om detta) men inte fan dyker det upp några cash inte.. sånt här gör mig jävla irriterad bara. Visst, 100 spänn drabbar ingen fattig. Men om de hade haft någon typ premium PS användare så hade jag enkelt kvalat in. Undrar om det är helt random vilka som får? eller vad det är som gör att vissa får en hundring och andra inte..
Sådär.. blev tvungen att få ha mitt lilla utbrott bara.. snikna jävlar!

Ursäkta mitt språk..

Jag hör dig, känner ungefär likadant. 100 kr är inte hela världen, men jag har spenderat x(många) antal tusen kronor på både digitala spel och PS Plus abonnemang.

Nåja, vi tar ett djupt andetag och ett glas vin på det.

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Amen. Online ska vara gratis. Jävla billigt av Sony och Microsoft att tvinga pengar ur folk för någonting som är gratis på PC för alla med en Internetuppkoppling.

Har haft Plus i 9 år men spelar i princip aldrig online. Betalar för onlinelagring och för de hundratals spel jag fått genom tjänsten. Fast det var mer värt på den tiden då man fick spel till PS3, Vita och PS4 varje månad, istället för enbart PS4 som det är nu.

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha för fan, min prenumeration gick ut för nån vecka sen och jag förnyade inte.

Medlem

Lol 100kr efter 10år... ibland är det kanske bättre att inte ge något alls. Tänk folk som haft PS+ sedan starten och spenderat tusentals kr.

Och som tidigare nämnde att spela online borde ju vara gratis, vilket gör det hela ännu mer patetiskt. Får mig att tänka på South Park avsnittet när Kanada strejkar, och allt de får ut är en kupong till Bennigan's och varsitt tuggummi xD...

https://www.southparkstudios.nu/clips/165198/free-with-purcha...

Medlem

Epic hade ju en bra deal att man fick 150 kronor att handla spel för som man fick tillbaka när man handlade spel över en viss summa.

Inaktiv
Skrivet av Kavakava83:

Epic hade ju en bra deal att man fick 150 kronor att handla spel för som man fick tillbaka när man handlade spel över en viss summa.

Stadia har liknande där alla användare får 100kr att använda i butiken vid nästa köp.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha för fan, min prenumeration gick ut för nån vecka sen och jag förnyade inte.

Du är inte ensam!

Medlem

Damn. Grinigt folk i denna tråd. Antagligen så har dem inte hunnit betala ut det till alla, och det rollar ut under närmaste dagarna som OP sa.

Medlem

Enligt denna tråden på Reddit så rörde det sig om ett "lotteri", så bara slumpmässigt utvalda som fick summan på sitt konto. Stämmer det så är det sjukt dåligt, får ju köra ett öppet lotteri i så fall eller dela ut till alla.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Epic hade ju en bra deal att man fick 150 kronor att handla spel för som man fick tillbaka när man handlade spel över en viss summa.

Mig veterligen så får du 100 kr kupong varje gång du föbrukar gammal kupong och handlar för minst 149? I alla fall så har jag använt flera 100 kronor kuponger. Epic äger! 😀👍

Medlem

tänk vad pengar det är för dem om dom skulle ge alla ps ägare 100 spänn.
fick inget dock.

Medlem

Kan inte ha varit ett lotteri för jag vinner aldrig något och jag fick mina 100 spänn... Att dela ut 100:- till PSN-ägare kostar väl egentligen inte så mycket mer än att rea ut spel för 50-80%? Innebär ju bara att sannoliken för att man köper fler spel från PSN store ökar. Köper nuförtiden alla spel digitalt, enda undantaget är samlarutgåvor där sista fysiska utgåvan jag köpte var Witcher 3 till PS4.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Kan inte ha varit ett lotteri för jag vinner aldrig något och jag fick mina 100 spänn... Att dela ut 100:- till PSN-ägare kostar väl egentligen inte så mycket mer än att rea ut spel för 50-80%? Innebär ju bara att sannoliken för att man köper fler spel från PSN store ökar.

Det är ju så, sen kan man ju räkna med att Sony tar 30% av kakan när ett spel köps via deras tjänst, så det är egentligen bara 70 kr i förlust. Sen som du säger, många spel och dlc kostar mer än 100 kr, varav du tillför ännu mer pengar som du inte tänkt egentligen. Troligtvis går Sony plus i slutänden.

Jäkla vad mycket gnäll det är i tråden, var glada att ni får något överhuvudtaget haha!

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Amen. Online ska vara gratis. Jävla billigt av Sony och Microsoft att tvinga pengar ur folk för någonting som är gratis på PC för alla med en Internetuppkoppling.

Finns motsvarande tjänst på PC?

Medlem

Till alla som inte fått 100 kr.
Stäng av PlayStation plus i nån månad eller två så spar ni 100 kr.
Alternativt Netflix eller nån annan månadssubscription.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av UntouchableFart:

Jäkla vad mycket gnäll det är i tråden, var glada att ni får något överhuvudtaget haha!

Alternativt ställ lite högre krav på Sony istället, att spela online ska vara gratis igen som under PS3, och i längden spar tusenlappar?

Jag kommer aldrig förstå den här fanboymentaliteten, vare sig det gäller Sony, Microsoft, Nintendo, Apple, Nvidia, AMD, Intel eller vad det nu må vara. Folk gör ju bara sitt favoritmärke sämre när de böjer sig för storbolagen hela tiden. Hur inser man inte detta!?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Till alla som inte fått 100 kr.
Stäng av PlayStation plus i nån månad eller två så spar ni 100 kr.
Alternativt Netflix eller nån annan månadssubscription.

Men då förlorar jag spel för ett värde av ca 900kr varje månad jag inte är medlem

Medlem
Skrivet av jehuty:

Men då förlorar jag spel för ett värde av ca 900kr varje månad jag inte är medlem

Fast vad hade det annars kostat dig om du enbart köpt spelen på reor och bara de spel du verkligen vill spela? Känns ganska B att begränsa sitt utbud efter vad en betaltjänst erbjuder. Visst konsolspel är allmänt dyrare, men vill man bara spela en gång kan man ju (än så länge) åtminstone sälja sitt spel efteråt. Och vill man spela sitt spel igen, är man inte bunden av någon betaltjänst.

Värde på 900kr låter annars ungefär lika troligt som när folk estimerar värdet på steambibliotek för tiotusentals kr, där fullpriset verkar används i uträkningen.

Är väl nästan som att säga att man förlorar innehåll för värde av tusentals kr varje månad om man inte är medlem i Netflix. Typiskt cost sunk fallacy och FOMO som blir allt vanligare idag med alla tjänster och liknande blaj.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Alternativt ställ lite högre krav på Sony istället, att spela online ska vara gratis igen som under PS3, och i längden spar tusenlappar?

Jag kommer aldrig förstå den här fanboymentaliteten, vare sig det gäller Sony, Microsoft, Nintendo, Apple, Nvidia, AMD, Intel eller vad det nu må vara. Folk gör ju bara sitt favoritmärke sämre när de böjer sig för storbolagen hela tiden. Hur inser man inte detta!?

Ok alla spelare går ihop och bojkottar psn några månader. Då kommer Sony inse att de i det nya läget tjänar lika lite som om de går med på kravet om gratis online. Så sen bojkottar alla spelare ps5 och sen får man igenom kravet om gratis online. Alla spelare byter telefonnummer så att man åter kan genomföra samma typ av samlad aktion om Sony återgår till att kostnadsbelägga onlinespel.

Det verkar rimligt, tack för ditt förslag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Ok alla spelare går ihop och bojkottar psn några månader. Då kommer Sony inse att de i det nya läget tjänar lika lite som om de går med på kravet om gratis online. Så sen bojkottar alla spelare ps5 och sen får man igenom kravet om gratis online. Alla spelare byter telefonnummer så att man åter kan genomföra samma typ av samlad aktion om Sony återgår till att kostnadsbelägga onlinespel.

Det verkar rimligt, tack för ditt förslag.

När EA gick för långt när de införde sina lootlådor i Battlefront 2 protesterade folk mot skiten, vilket gjorde att EA fick backa, och troligtvis slapp vi även en hel del annan lootboxskit därefter.

Men om det är svår, kanske bara sluta vara en fanboy, typ börja där kanske? Bebissteg. Storbolag som Sony och Microsoft lever gott på oinformerade konsumenter, än mer på fanboys, som inte bara sväljer all skit, utan också försvara den.

Microsoft fick backa hela sitt krav på always online och kinect-trams för Xbox One. Tyvärr var det nog även just pga Microsoft bs och att de normaliserat betalvägg för onlinespel, som gjorde att Sony kunde smyga in sin betalvägg relativt obemärkt. Dock inget som hindra folk att ställa högre krav som kund och göra sin röst hörd. Eller åtminstone sluta säga saker likt "meh folk borde inte klaga utan tacka storföretag X", för de "ger tillbaks" en pisssumma, för en tjänst som borde vara gratis.

Vad är det värsta som kan hända om folk börjar ställa lite högre krav? Att spela online blir gratis igen på konsol? Åh nej?

Medlem

nä ja har inte fått nåt för ja har inte psn+.... alla borde fått tycker jag..

12
Skriv svar