EA:s återtåg till Steam fortsätter med Star Wars: The Old Republic

Robot
EA:s återtåg till Steam fortsätter med Star Wars: The Old Republic

Onlinerollspelet gör debut på Valve-plattformen.

#star-wars-the-old-republic, #steam


Medlem

Jag hade totalt glömt bort SWtoR sedan jag totalt hardcoreade sönder det vid launch i ca 6 månader, och har knappt rört det sen dess. Så det blev en nerladdning direkt och lite casual levling, varför inte? Kul att det finns på steam nu, riktigt bra för playerbasen, det är ett otroligt bra MMO som behöver mer uppmärksamhet nu när det inte finns ett skit på marknaden!

Medlem

Spelade det väldigt intensivt den första månaden efter release, slutade dock när jag kände att det inte riktigt fanns något endgame. Det kanske blir ett återbesök för att känna lite på vattnet när man behöver ett tidsfördriv.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Trots att jag suger på det sociala spelandet i TOR, så har jag älskat spelet något otroligt. Story-berättelserna är utmärkt, otroligt härlig Star Wars-lore, upptäcka varje hörn på alla planeter är så spännande. Så det behöver inte vara guilds eller endgame content som gäller.

Det som lockar mig allra mest är dock Sith-klasserna på Korriban. Så löjligt underbart att börja en karriär som nästa Darth Maul, Revan eller Palpatine. Achivement-hunting tycker jag också är härligt, samt Galactic Stronghold, att fixa sitt boende. Märks att man gillade The Sims som liten
Jag ominstallerade spelet för Steam igår, inget behov för Origin.

Det är ett riktigt bra spel. Det räcker att köpa access en månad så har man tillgång till alla expansioner sedan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tänkte börja på ny karaktär häromveckan men fyfan vad dåligt optimerade kontrollerna är och allt är allmänt sunkigt jämfört med t ex WoW.
Vet inte vad de gjort med spelet men så dåligt minns jag inte att det var.

Eller finns det några gömda inställningar som jag missar?

Medlem

Mycket roliga nyheter!

Har spelat swtor till och från sedan betan. Så detta välkomnas varmt.

Medlem

Köp inte dubbelt bara.
Läste om en som spelat BF3 på origin då det begav sig. Köpte spelet på steam i tron om att något skulle bli bättre. Insåg att det var samma. Begärde sedan återköp på steam.
Spelet försvann sen på origin...
https://store.steampowered.com/agecheck/app/1238820/

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det är ett riktigt bra spel. Det räcker att köpa access en månad så har man tillgång till alla expansioner sedan.

Och när din månad är slut återgår du inte till F2P-konto, utan ett mellanting som kallas Preferred Player, med många QoL-uppgraderingar. Grymt spel!

@Mox+: Exakt! Så, man får mycket för pengarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar