Förhandstitt – Halo Infinite

Medlem
Skrivet av rhagstrand:

Ännu större skillnad på 12 och 1.8, ändå ser dagens ps4-spel (TLOU2, Ghost..) bättre ut på min ps4 slim än allt som visades igår. Tror mer på stress och inkompetens i detta fallet. Sen att något mirakel med grafiken ska kunna hända fram till release tror jag inte ett ögonblick på. Launch-tltlarna måste nog mer eller mindre vara färdigkodade vid det här laget för att säkert kunna släppas i tid.

Nu är jag absolut ingen Halo-fan och håller med om att tex Lou2 är väldigt snyggt, men tycker ändå det är rätt imponerande om det faktiskt kan köra spelet i 4k 60fps stadigt, med såpass bra draw distance etc.
Det handlar ju lite om vad dom har för mål, skulle garanterat kunna gjort det supersnyggt om man valt att optimera för 1080p30fps istället.

Medlem

Jag är inte så förtjust i att det blir en öppen värld men vi får se vad de gör. Jag har personligen tröttnat lite på öppenvärld spelen, troligtvis för jag har begränsat med tid att lägga på spelandet och därför gärna vill ha mer linjärt. Annars älskar jag Halo och ser verkligen fram till detta släpps. Fast är försiktigt skeptiskt efter 5an.

Medlem
Skrivet av neocon:

Inte bättre FPS, men du kan ha snyggare grafik.

Det där vill jag gärna att du förklarar för mig för det låter som att jag har tok-missat något om det är så att en SSD tillåter snyggare grafik...

Medlem

@dex20: Speciellt när det ser att kunna köras på en ps4a

Medlem

Lirar just nu igenom MCE på PC och ser mycket fram emot detta


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Demot var en ganska tidig build. Så är kanske 4-6 månader gammal. Utan Raytracing. Ganska så opolerat. Och ändå så extremt snyggt. Tänk er att så skulle Xbox One X versionen kunna se ut. Det märks att Series X kommer klart att vara den bästa konsolen nästa generation. Tror inte att den färdiga produkten skulle kunna köras bra på en PS5.

Microsoft Store krediter har satts in på ditt Microsoft-konto.

/MVH

Phil & Xbox-laget

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Demot var en ganska tidig build. Så är kanske 4-6 månader gammal. Utan Raytracing. Ganska så opolerat. Och ändå så extremt snyggt. Tänk er att så skulle Xbox One X versionen kunna se ut. Det märks att Series X kommer klart att vara den bästa konsolen nästa generation. Tror inte att den färdiga produkten skulle kunna köras bra på en PS5.

Nej det har du rätt i, för PS:5 är next gen.
Gamla gen hör hemma på ps4.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det blir nog ett roligt spel men grafiskt såg det ut att ha väldigt många år på nacken.
Såg inte en enda del som imponerade.
Miljön var nog det som såg sämst ut, statisk och platt.
Draw distance på undervegetationen var inte mycket att hänga i granen heller.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Kul att alla med lite kunskap tycker att det ser bra ut och alla som bedömer grafik utifrån screenshots rackar ner på det. Den här grafiken (i ett så pass öppet spel) i 60 frames 4K är imponerande. Frames och upplösning ”kostar” detaljer, så är det bara. Det är fakta oavsett om du spelar på en brödrost, next gen-konsol eller en pc för 35 000 kr.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Kul att alla med lite kunskap tycker att det ser bra ut och alla som bedömer grafik utifrån screenshots rackar ner på det. Den här grafiken (i ett så pass öppet spel) i 60 frames 4K är imponerande. Frames och upplösning ”kostar” detaljer, så är det bara. Det är fakta oavsett om du spelar på en brödrost, next gen-konsol eller en pc för 35 000 kr.

Det är dock inget som är nextgen med Halo ännu.
Microsoft tabba sig med att inte ta klivet in i next gen På riktigt.

Och sen är det dock gameplayen, det ser ut som ett spel som kom 2014 ish, inget som såg ut vara wow.

Edit: att det är open world har inte ett smack med att det ser ut som det gör, att dem inte har gått över till next gen är det som drar ner detta.

Har du sett kanske dom andra open world spelen som finns på current gen, som ser betydligt bättre ut än vad detta göra?
Finns bara en sak säga om Microsoft och deras xbox, det är en terraflop.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Mycket gnäll i den här tråden måste jag säga. Gillar att andra har synpunkter på vad någon annan anser vara snyggt eller inte.

Alltid lika intressant att följa konversationer där man försöker övertala andra att tänka på sitt tankesätt och släppa sin egen subjektiva bedömning utav vad man anser vara snyggt visuellt.

Tycker själv att spelet har en intressant design och tror att de valt en annan visuell stil för att saker ska sticka ut lite mer för att man ska uppfatta saker lättare i stridens hetta. Halo har ju aldrig riktigt gått efter den hyperrealistiska stilen utan varit lite mer semi-tecknat i sin visuella design.

Lite tråkigt att de gått med Halo Reach-liknande design på assaultriflen bara, tyckte de hade en bra design i Halo 5.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av miffot:

Det är dock inget som är nextgen med Halo ännu.
Microsoft tabba sig med att inte ta klivet in i next gen På riktigt.

Och sen är det dock gameplayen, det ser ut som ett spel som kom 2014 ish, inget som såg ut vara wow.

Edit: att det är open world har inte ett smack med att det ser ut som det gör, att dem inte har gått över till next gen är det som drar ner detta.

Har du sett kanske dom andra open world spelen som finns på current gen, som ser betydligt bättre ut än vad detta göra?
Finns bara en sak säga om Microsoft och deras xbox, det är en terraflop.

Men dem spelar du inte i stabila 60 frames i 4k vilket var hela poängen med mitt inlägg. 343 hade lätt kunnat göra Halo ”snyggare” men i så fall på bekostnad av upplösning och bildrutor. Du och alla andra borde snarare vara glad över att det äntligen pratas frames på konsol. Att Microsoft inte erbjuder next gen är ju bara ett pinsamt utlåtande som visar på både teknisk- och affärsmässig inkompetens.

eld
Medlem
Skrivet av Vamp:

Men dem spelar du inte i stabila 60 frames i 4k vilket var hela poängen med mitt inlägg. 343 hade lätt kunnat göra Halo ”snyggare” men i så fall på bekostnad av upplösning och bildrutor. Du och alla andra borde snarare vara glad över att det äntligen pratas frames på konsol. Att Microsoft inte erbjuder next gen är ju bara ett pinsamt utlåtande som visar på både teknisk- och affärsmässig inkompetens.

Nej, chansen är att dessa spel faktiskt kör i 4k/120 när de väl körs på en ps5 eller series x, så som horizon zero dawn eller red dead 2.

Microsofts absolut viktigaste IP är ett xbox one spel där du får mer upplösning och framerate om du köper senaste konsolen.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Men dem spelar du inte i stabila 60 frames i 4k vilket var hela poängen med mitt inlägg. 343 hade lätt kunnat göra Halo ”snyggare” men i så fall på bekostnad av upplösning och bildrutor. Du och alla andra borde snarare vara glad över att det äntligen pratas frames på konsol. Att Microsoft inte erbjuder next gen är ju bara ett pinsamt utlåtande som visar på både teknisk- och affärsmässig inkompetens.

Det är nog få som är negativt inställda till 60+ FPS men upplösningen däremot.
Jag tycker inte 4k är värt vad det kostar då det tar för mycket resurser mot vad det levererar i förbättrad upplevelse.
Uppskalning från lägre renderad upplösning är nog en bättre kompromiss.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av eld:

Nej, chansen är att dessa spel faktiskt kör i 4k/120 när de väl körs på en ps5 eller series x, så som horizon zero dawn eller red dead 2.

Microsofts absolut viktigaste IP är ett xbox one spel där du får mer upplösning och framerate om du köper senaste konsolen.

"Halo Infinite has been built entirely on our new Slipspace Engine, which was designed from the ground up to serve as the foundation for the future of the franchise. The technical enhancements of the Slipspace Engine are too extensive to truly get into here, but one callout is how we are now able to pack in 10 times the processing per pixel, creating the most visually rich game we’ve ever made to go with the most open and expansive environment to appear in a Halo game. That’s just the start though, as Xbox Velocity Architecture brings near instant loading, Smart Delivery will pull the optimal version for your device, and we will be running campaign at 60FPS with up to 4K resolution. We are also designing Halo Infinite to grow and evolve over time so we can continue to deliver experiences to our players well beyond launch. This is the most technically advanced Halo game ever created, paired with the most powerful console on the planet, allowing us to create the most vivid and immersive way to experience our universe. " https://www.halowaypoint.com/en-us/news/campaign-evolved

Så inte 4k120, men iaf 4k60


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Barak:

Det är nog få som är negativt inställda till 60+ FPS men upplösningen däremot.
Jag tycker inte 4k är värt vad det kostar då det tar för mycket resurser mot vad det levererar i förbättrad upplevelse.
Uppskalning från lägre renderad upplösning är nog en bättre kompromiss.

Det lägger jag ingen värdering i. Jag bara konstaterade att den här grafiken levererad i 60 frames och 4K är next gen oavsett vad någon tycker.

Jag spelar själv i 1440p och har ingen längtan efter högre upplösning i dagslägget. Mer frames tackar jag däremot aldrig nej till.

Medlem
Skrivet av Barak:

Det är nog få som är negativt inställda till 60+ FPS men upplösningen däremot.
Jag tycker inte 4k är värt vad det kostar då det tar för mycket resurser mot vad det levererar i förbättrad upplevelse.
Uppskalning från lägre renderad upplösning är nog en bättre kompromiss.

Mig personligen så ser jag också hellre att dom gjorde "snyggare" lågupplösta spel med bra framerate istället. Men tror därimot inte att gemene man ens vet vad framerate är, 4k därimot har alla hört att det är det man ska ha på TVn.
Så (tyvärr) så tror jag nog majoriteten av spel till dom nya konsolerna kommer optimeras för 4k30fps.

Medlem
Skrivet av eld:

Nej, chansen är att dessa spel faktiskt kör i 4k/120 när de väl körs på en ps5 eller series x, så som horizon zero dawn eller red dead 2.

Microsofts absolut viktigaste IP är ett xbox one spel där du får mer upplösning och framerate om du köper senaste konsolen.

Uppskalat 1080p så klarar dom säkert 120fps, dock väldigt skeptiskt till att dom skulle klara Native 4k/120fps med någon stabil framerate, kanske 60, men nästan tveksam där också.

Bara se på vilket SC test av Grafikkkort som helst så klarar knappt dom värsta korten (2080 Ti) knappt 60fps i 4k i dom flesta spel.

Ambassadör
Xbox

Ärligt talat, det vore väldigt trevligt om stollar från både "Xbox-lägret" och "PS-lägret" kunde ge fan i att snacka skit om varandras produkter hela tiden. Jag ser det i varenda jäkla tråd som är Xbox-relaterad och det är lika ledsamt varje gång. Jag vet att det är samma sak i många PS-relaterade trådar. Så jävla tröttsamt.

Tänk om vi som är "fans" kunde fokusera dels på våra "egna" saker och prata om dem i stället för att göra negativa jämförelser med "de andra" och dels kunde ge fan i att mucka gräl. Det finns postare från alla håll som dyker upp i trådar om både PS och Xbox och genast gör irrelevanta jämförelser mellan dem, eller bara häver ur sig skit.

Jag föredrar Xbox (duh) men jag har även PS4, Nintendo Switch och PC. Sitta och vara en inskränkt mupp när det finns så många fantastiska spel känns så klent. Alla plattformar har sina positiva och negativa sidor, och framförallt så går det alldeles utmärkt att fokusera på sin föredragna plattform utan att hela tiden försöka nedvärdera "den andra sidan".

On-topic:
Jag ser fram emot Halo Infinite, det enda jag ville när demot rullade var att plocka upp handkontrollen och själv utforska världen. Tror att det blir ett riktigt skoj spel! Är det ett grafiskt mästerverk? Nej verkligen inte, men det är ett open-worldish Halo som rullar i hög upplösning, med hög framerate och som får RT. Det kommer kännas riktigt najs när det väl släpps och man får spela själv.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Mig personligen så ser jag också hellre att dom gjorde "snyggare" lågupplösta spel med bra framerate istället. Men tror därimot inte att gemene man ens vet vad framerate är, 4k därimot har alla hört att det är det man ska ha på TVn.
Så (tyvärr) så tror jag nog majoriteten av spel till dom nya konsolerna kommer optimeras för 4k30fps.

Mjo men dom som har hört att man skall ha 4k på teven vet nog inte om ifall källan är det eller inte.
Jag tror i alla fall inte att native 4k kommer vara så vanligt överhuvudtaget utan det kommer nog mest bli uppskalat oavsett om det är 60 eller 30 FPS.
Men det är molnigt ute just nu så mottagningen i min kristallkula är lite knackig.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Min första tanke med demot var. Måste man verkligen döda dom där små gulliga utomjordingarna som ger ifrån sig gulliga läten när dom dör. Ha ha!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ärligt talat, det vore väldigt trevligt om stollar från både "Xbox-lägret" och "PS-lägret" kunde ge fan i att snacka skit om varandras produkter hela tiden. Jag ser det i varenda jäkla tråd som är Xbox-relaterad och det är lika ledsamt varje gång. Jag vet att det är samma sak i många PS-relaterade trådar. Så jävla tröttsamt.

Tänk om vi som är "fans" kunde fokusera dels på våra "egna" saker och prata om dem i stället för att göra negativa jämförelser med "de andra" och dels kunde ge fan i att mucka gräl. Det finns postare från alla håll som dyker upp i trådar om både PS och Xbox och genast gör irrelevanta jämförelser mellan dem, eller bara häver ur sig skit.

Jag föredrar Xbox (duh) men jag har även PS4, Nintendo Switch och PC. Sitta och vara en inskränkt mupp när det finns så många fantastiska spel känns så klent. Alla plattformar har sina positiva och negativa sidor, och framförallt så går det alldeles utmärkt att fokusera på sin föredragna plattform utan att hela tiden försöka nedvärdera "den andra sidan".

On-topic:
Jag ser fram emot Halo Infinite, det enda jag ville när demot rullade var att plocka upp handkontrollen och själv utforska världen. Tror att det blir ett riktigt skoj spel! Är det ett grafiskt mästerverk? Nej verkligen inte, men det är ett open-worldish Halo som rullar i hög upplösning, med hög framerate och som får RT. Det kommer kännas riktigt najs när det väl släpps och man får spela själv.

Håller med att det är svårt att hålla en saklig diskussion, men det verkar ju generellt sett vara mer lag på nätet att explodera i negativitet för minsta lilla. Se på mordhoten mot personalen på Naughty dogs efter LoU2, eller alla ständiga review bombningar såfort något detalj i ett spel inte faller folk i smaken.
Man får gärna vara kritisk tycker jag, men då gärna konstruktiv eller iaf saklig.
Här är det mer "Ugly omg, N64 hade bättre grafik.."-nivå 🙂

Medlem
Skrivet av Vamp:

Men dem spelar du inte i stabila 60 frames i 4k vilket var hela poängen med mitt inlägg. 343 hade lätt kunnat göra Halo ”snyggare” men i så fall på bekostnad av upplösning och bildrutor. Du och alla andra borde snarare vara glad över att det äntligen pratas frames på konsol. Att Microsoft inte erbjuder next gen är ju bara ett pinsamt utlåtande som visar på både teknisk- och affärsmässig inkompetens.

Exakt, tar inte bort syftet dock, Microsoft har inte gått till nästa generation, dem vlade stanna, och jo, med denna gen som kommer.

Open world, 4k 60fps garanterat, och inte se ut som ett paint potrait, gå lägg dig lille du.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Bara se på vilket SC test av Grafikkkort som helst så klarar knappt dom värsta korten (2080 Ti) knappt 60fps i 4k i dom flesta spel.

Varför sprider du lögner? 2080Ti har inga problem att driva spel i 4k60fps och det med de högsta inställningarna.

Medlem

Varför spelet ser så platt ut...

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför sprider du lögner? 2080Ti har inga problem att driva spel i 4k60fps och det med de högsta inställningarna.

https://www.sweclockers.com/test/28474-asus-radeon-rx-5700-xt...

Du kan kika på Swecs testsvit under 3840x2160.
2080ti klarar att hålla 60+ FPS i ungefär hälften av titlarna.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Intressant.
Det enda han inte drog upp som jag också tyckte gjorde att det såg knackigt ut var att världen var statisk.
Inte ett grässtrå eller träd svajade i vinden. Men det kanske inte blåste den dagen. =P


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför sprider du lögner? 2080Ti har inga problem att driva spel i 4k60fps och det med de högsta inställningarna.

Har du ens läst någon av testerna, inte många av spelen dom kör benchmark på som har medelfps över 60, sen om SC testerna inte stämmer får dom stå för isf..

https://m.sweclockers.com/test/28474-asus-radeon-rx-5700-xt-r...

Dex
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ärligt talat, det vore väldigt trevligt om stollar från både "Xbox-lägret" och "PS-lägret" kunde ge fan i att snacka skit om varandras produkter hela tiden. Jag ser det i varenda jäkla tråd som är Xbox-relaterad och det är lika ledsamt varje gång. Jag vet att det är samma sak i många PS-relaterade trådar. Så jävla tröttsamt.

Tänk om vi som är "fans" kunde fokusera dels på våra "egna" saker och prata om dem i stället för att göra negativa jämförelser med "de andra" och dels kunde ge fan i att mucka gräl. Det finns postare från alla håll som dyker upp i trådar om både PS och Xbox och genast gör irrelevanta jämförelser mellan dem, eller bara häver ur sig skit.

Jag föredrar Xbox (duh) men jag har även PS4, Nintendo Switch och PC. Sitta och vara en inskränkt mupp när det finns så många fantastiska spel känns så klent. Alla plattformar har sina positiva och negativa sidor, och framförallt så går det alldeles utmärkt att fokusera på sin föredragna plattform utan att hela tiden försöka nedvärdera "den andra sidan".

On-topic:
Jag ser fram emot Halo Infinite, det enda jag ville när demot rullade var att plocka upp handkontrollen och själv utforska världen. Tror att det blir ett riktigt skoj spel! Är det ett grafiskt mästerverk? Nej verkligen inte, men det är ett open-worldish Halo som rullar i hög upplösning, med hög framerate och som får RT. Det kommer kännas riktigt najs när det väl släpps och man får spela själv.

Så jäkla bra sagt!!! Tycker det är så tråkigt att det här "trollandet" och beteendet även har letat sig in här på FZ då jag tycker att det oftast har varit jätte bra diskussioner här inne, men dom senaste månaderna har det spårat ut väldigt mycket och det är så himla tråkigt att läsa. Jag är själv ett stort fan av PS och deras spel, men tycker att även Microsoft har gjort det jäkligt bra än så länge med sina nya tjänster. Båda plattformarna har sina positiva och negativa saker, men inläggen har spårat ur väldigt mycket på sistone tyvärr.

Själv har jag aldrig förstått Halo och andra riktiga FPS shooters på konsoler då jag verkligen inte kan spela dom med kontroller!
Har Microsoft sagt något om hur stödet kommer vara för mus och tangentbord till Series X? Borde ju funka väldigt bra då spelen även ska fungera till PC, men kan ju vara att dom designar det för kontroller även på PC.

Medlem
Skrivet av Barak:

https://www.sweclockers.com/test/28474-asus-radeon-rx-5700-xt...

Du kan kika på Swecs testsvit under 3840x2160.
2080ti klarar att hålla 60+ FPS i ungefär hälften av titlarna.

Mjo. Antar att det är mitt fel att jag sa de högsta inställningarna. Men ska vi på allvar låtsas som att control på ultra är lika fult som Halo Infinite? Eller ska vi låtsas som att Battlefield V (eftersom det körs i över 60 fps) är fulare än Halo Infinte ?

123
Skriv svar