Förhandstitt – Halo Infinite

Robot
Förhandstitt – Halo Infinite

Halo omfamnar sin historia, lägger grunden för något nytt och välkomnar ofrälsta.

#343-industries, #Halo-infinite


Medlem

Sorry Cyberpunk, blir Halo Infinite för mig i höst. XD

Medlem

@Jonny Myrén: Det smög nog in ett litet fel i texten. Det var inte i "Halo 2" som vi fick spöa Banished. Det var i "Halo Wars 2". De var dessutom ganska roliga att spöa

Medlem

Många klagade på Grafiken men tycker det ser okej ut och gillar den över dom nya top grafiska. Men jag är lite av den äldre generationen. Var tidigt i tonåren när jag spelade Halo Combat Evolved på gamla TV:n och spelade splitscreen massor med mina vänner. Gäller även dom kommande Halo 1-3 samt ODST och Reach. Spelade 4 och 5 solo. Har även spelat Halo Wars 1 som var riktigt roligt men vart inte att jag skaffade uppföljaren.
Jag gillade att dom satte Cortana i focus men kändes lite att domn hade Forerunner och massa saker runt om kändes lite meh och hade svårt att följa vad som hände i storyn.

Kommer definitivt spela Infinite och vad jag sett kommer jag gilla det

Skribent

@maq777: Bah! Alltid är det nått

Medlem

Enormt besviken på grafiken.

Medlem

Störde mig mest på småsaker. Assault Rifle ser ful ut med den där grejen som sticker ut, den är alldeles för stor, och Master Chief ser ut att ha läderhandskar på sig när han håller i pistolen. De där gula prickarna som kommer upp på skärmen när skölden återhämtas är också alldeles för "intrusive" på skärmen. Ser bara jobbigt ut och inte alls Halo-aktigt. Sen är grafiken... konstig. Titta t.ex på när MC sätter sig i den den där turreten som har covenanterna har. De röda skotten ser nästan tecknade ut. Fortnitegrafik typ. Kan ju vara att det saknas ljuseffekter på en del saker men ändå. Med mera, med mera. Men det blir säkert bra.

Medlem

Demot var en ganska tidig build. Så är kanske 4-6 månader gammal. Utan Raytracing. Ganska så opolerat. Och ändå så extremt snyggt. Tänk er att så skulle Xbox One X versionen kunna se ut. Det märks att Series X kommer klart att vara den bästa konsolen nästa generation. Tror inte att den färdiga produkten skulle kunna köras bra på en PS5.

Medlem
Skrivet av Corewin:

Många klagade på Grafiken men tycker det ser okej ut och gillar den över dom nya top grafiska. Men jag är lite av den äldre generationen. Var tidigt i tonåren när jag spelade Halo Combat Evolved på gamla TV:n och spelade splitscreen massor med mina vänner. Gäller även dom kommande Halo 1-3 samt ODST och Reach. Spelade 4 och 5 solo. Har även spelat Halo Wars 1 som var riktigt roligt men vart inte att jag skaffade uppföljaren.
Jag gillade att dom satte Cortana i focus men kändes lite att domn hade Forerunner och massa saker runt om kändes lite meh och hade svårt att följa vad som hände i storyn.

Kommer definitivt spela Infinite och vad jag sett kommer jag gilla det

Halo Wars 2. Om du har chansen spela det. Det är roligt. Det har en väldigt bra spelkontroll. Handkontrollerna funkar. Dem har gjort det så att det funkar väldigt bra. Jag struntar i Blitz (har jag för mig att det heter) med tycker det är super kul att med 3,eller var det 2 🤔, andra att spela Skirmish mot AI spelare. Det är inte alltid lätt. Man måste samspela.

Dex
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Demot var en ganska tidig build. Så är kanske 4-6 månader gammal. Utan Raytracing. Ganska så opolerat. Och ändå så extremt snyggt. Tänk er att så skulle Xbox One X versionen kunna se ut. Det märks att Series X kommer klart att vara den bästa konsolen nästa generation. Tror inte att den färdiga produkten skulle kunna köras bra på en PS5.

Alltså nu får du ju ändå ge dig. Har sett flera inlägg från dig med hur fantastiskt Xbox är och hur dåligt PS är, men detta är ju ganska extremt. Tror du är den ända personen jag har sett som tycker spelet ser "extremt snyggt ut"......

Jag håller med många andra att grafik är långt ifrån allt och det är gameplay som är viktigast och där såg Halo ut att flyta på riktigt nice, men att påstå att grafiken är så snygg att det inte skulle kunnas köras bra på en PS5 är ju ganska löjligt kort sagt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Demot var en ganska tidig build. Så är kanske 4-6 månader gammal. Utan Raytracing. Ganska så opolerat. Och ändå så extremt snyggt. Tänk er att så skulle Xbox One X versionen kunna se ut. Det märks att Series X kommer klart att vara den bästa konsolen nästa generation. Tror inte att den färdiga produkten skulle kunna köras bra på en PS5.

Du får väl testa att slänga i Halo Infinite i en PS5 vid release och återkomma med resultat.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Demot var en ganska tidig build. Så är kanske 4-6 månader gammal. Utan Raytracing. Ganska så opolerat. Och ändå så extremt snyggt. Tänk er att så skulle Xbox One X versionen kunna se ut. Det märks att Series X kommer klart att vara den bästa konsolen nästa generation. Tror inte att den färdiga produkten skulle kunna köras bra på en PS5.

Hur är det egentligen med självsäkerheten hos Xbox Series X? Demot som visades kördes på en PC.(budget-PC månne? ;P)

https://www.ign.com/articles/halo-infinite-gameplay-demo-earl...

Tycker det är ganska märkligt att visa upp demot på PC, visst presenterar man vissa spel på PC(av den anledning att det oftast ser/flyter på bättre ehm), men att göra det på detta event så nära inpå release, varför inte visa spelet på nästa generations konsol istället?

Slutprodukten kanske blir bra, återstår att se, men av det vi fick se och vad som skrivs känns spelet lite framstressat.(Alternativt inkompetens från studion)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

ELF
Medlem

Ser riktigt mys ut. Påminner verkligen om Halo CE.

@Corewin: Halo CE+CRT = <3


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Demot var en ganska tidig build. Så är kanske 4-6 månader gammal. Utan Raytracing. Ganska så opolerat. Och ändå så extremt snyggt. Tänk er att så skulle Xbox One X versionen kunna se ut. Det märks att Series X kommer klart att vara den bästa konsolen nästa generation. Tror inte att den färdiga produkten skulle kunna köras bra på en PS5.

Nu yrar du ju.

Spelet är 2-3 månader från att "gå guld" om det ska vara ett lanseringsspel. Detta är perioden då buggar elimineras och "polering" sker. Man gör inte några stora grafiska förbättringar (förutom möjligen framerate-förbättringar) i denna del av utvecklingen.

Skulle inte kunna köras på PS5?

En av de första kommentarerna jag såg efter detta visats var något i stil med (fast på engelska): "När MS sade att flera av de kommande spelen skulle kunna köras på flera generationer så visste jag inte att de även menade 360".

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Demot var en ganska tidig build. Så är kanske 4-6 månader gammal. Utan Raytracing. Ganska så opolerat. Och ändå så extremt snyggt. Tänk er att så skulle Xbox One X versionen kunna se ut. Det märks att Series X kommer klart att vara den bästa konsolen nästa generation. Tror inte att den färdiga produkten skulle kunna köras bra på en PS5.

Du och några andra extrema xbox-fanboys är ju extremt roliga att läsa ibland!

Medlem

Så mycket nostalgi så att inte ens next gen följer med nya konsolen, dam.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Långt ifrån imponerande ,trodde att Halo skulle vissa vad nya Xboxen går för.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av dex20:

Alltså nu får du ju ändå ge dig. Har sett flera inlägg från dig med hur fantastiskt Xbox är och hur dåligt PS är, men detta är ju ganska extremt. Tror du är den ända personen jag har sett som tycker spelet ser "extremt snyggt ut"......

Jag håller med många andra att grafik är långt ifrån allt och det är gameplay som är viktigast och där såg Halo ut att flyta på riktigt nice, men att påstå att grafiken är så snygg att det inte skulle kunnas köras bra på en PS5 är ju ganska löjligt kort sagt.

Stor skillnad på 9 och 12.

Medlem
Skrivet av Dischange:

Du får väl testa att slänga i Halo Infinite i en PS5 vid release och återkomma med resultat.

Absolut. Får nog slut på hdd plats.

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu yrar du ju.

Spelet är 2-3 månader från att "gå guld" om det ska vara ett lanseringsspel. Detta är perioden då buggar elimineras och "polering" sker. Man gör inte några stora grafiska förbättringar (förutom möjligen framerate-förbättringar) i denna del av utvecklingen.

Skulle inte kunna köras på PS5?

En av de första kommentarerna jag såg efter detta visats var något i stil med (fast på engelska): "När MS sade att flera av de kommande spelen skulle kunna köras på flera generationer så visste jag inte att de även menade 360".

Dem har jobbat hemifrån i 4-6 månader. Så det är en tidigt build. Det har också bekräftats.

Medlem
Skrivet av neocon:

Vilken plattform är det du spelar på i vanliga fall? Samsung Galaxy S7?

Xbox One X.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Du och några andra extrema xbox-fanboys är ju extremt roliga att läsa ibland!

Det sköna är att läsa vad ni tror kommer att göra skillnad. SSD = bättre FPS. Men så det inte.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Dem har jobbat hemifrån i 4-6 månader. Så det är en tidigt build. Det har också bekräftats.

Var har det bekräftats? Länk?

Jag har svårt att se att de skulle visa en "tidig build" några få månader innan släpp.

Medlem

Det är bättre att lyssna på folk som kan, du vet inte vad du pratar om Freeman, att älska ett företag så okritiskt som du gör är väldigt konstigt. Titta på reaktionerna, där kan du ju börja, majoriteten är mycket missnöjda. Jag säger inte att det blir dåligt men presentationen var inte särskilt vass. Sen lyssnar jag hellre på folk som har koll, Mark Cerny t.ex.

Medlem
Skrivet av Margy:

Var har det bekräftats? Länk?

Jag har svårt att se att de skulle visa en "tidig build" några få månader innan släpp.

Nyligen en podcast med Aaron Greenberg. Sedan kan man hitta en annan podcast med Phil Spencer.

https://nordic.ign.com/news/38288/halo-infinite-demo-was-a-wo...

Här är en artikel om det.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det är bättre att lyssna på folk som kan, du vet inte vad du pratar om Freeman, att älska ett företag så okritiskt som du gör är väldigt konstigt. Titta på reaktionerna, där kan du ju börja, majoriteten är mycket missnöjda. Jag säger inte att det blir dåligt men presentationen var inte särskilt vass. Sen lyssnar jag hellre på folk som har koll, Mark Cerny t.ex.

Det är så stor skillnad på hårdvaran i dem här 2 maskinerna, PlayStation 5 och Xbox Series X, att det kommer synas i spelen. Mark Cerny sa också att PlayStation 4 Pro är och var en 8,4tf maskin.

Medlem

@Freeman79a: Nej, det kommer inte bli så, det är bara att se hur Sonys spel ser ut, teraflops är inte allt och SSD är viktigare än vad du tror. Men du sitter kanske på långt mycket mer kunskap än jag och många andra så förklara gärna.

Medlem

Det ser verkligen anpassat för multiplayer. Och inte jätte snyggt om det är singel player. Det finns ingen anledning att bli upprörd om någon tycker det är snyggt eller bättre än något på ps5an. Spelet kommer ju ändå inte på ps5an så diskutionen är onödig. Har aldrig spelat ett Halo spel och kommer nog aldrig att göra det. Eftersom jag prioriterar ps och Nintendo över Pc och xbox. Och det finns fler spel där som passar mig att jag aldrig kommer att få slut på spel under min livstid. Köpte omgjorda FFXII(switch)igår. Bara det spelet är så stort att jag antagligen kommer att fastna i det. Och lägga ner det innan jag kört klart det precis som jag gjorde för ca 20 år sedan.....

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Stor skillnad på 9 och 12.

Ännu större skillnad på 12 och 1.8, ändå ser dagens ps4-spel (TLOU2, Ghost..) bättre ut på min ps4 slim än allt som visades igår. Tror mer på stress och inkompetens i detta fallet. Sen att något mirakel med grafiken ska kunna hända fram till release tror jag inte ett ögonblick på. Launch-tltlarna måste nog mer eller mindre vara färdigkodade vid det här laget för att säkert kunna släppas i tid.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nyligen en podcast med Aaron Greenberg. Sedan kan man hitta en annan podcast med Phil Spencer.

https://nordic.ign.com/news/38288/halo-infinite-demo-was-a-wo...

Här är en artikel om det.

Så han säger att det är "work in progress" - inte en tidig build.

Återigen - hur ofta brukar spel på något magiskt sätt bli mycket snyggare några månader från release? Varför skulle inte MS visa spelet på ett så snyggt sätt som möjligt några få månader innan det släpps?

Aaron Greenberg har en historia av att påstå en massa saker som kanske inte alltid är så genomtänkta.

123
Skriv svar