Hands-on – Hyper Scape är Ubisofts futuristiska Battle Royale

Medlem

Ser kul ut. Ska testas när det blir möjligt!

Medlem

Naeh. BR och den typen av grafik går inte ihop för mig.
Föredrar att det ser så äkta ut som möjligt när jag kör BR.
Blir säkert populärt bland dem som gillar apex/fortnite och den typen av shooters

Inaktiv

Spenderade 10min på Twitch och råkade få tillgång till spelet. Var tvungen att ge det en chans iaf.
De gör en del intressanta grejer, typ låter Twitch-chatten rösta fram mutators, och grejen att du spelar som ett spöke efter du dör och kan rekognosera åt dina polare känns som en kul grej.
Men det är på tok för lång TTK! Och jag tyckte det var lite obekvämt/jobbigt att röra sig. Kändes lite som R6 (det är väl samma motor tror jag) i open world tappning.
Kan nog bli populärt om de polerar lite på det.
Men fortfarande inget som faller mig personligen i smaken.

Medlem

Många skriver förkortningen TTK , vad står det för?

Flakmonkey
Skrivet av Johnhedlund:

Många skriver förkortningen TTK , vad står det för?

Skulle tro att det stå för Time To Kill i just det här sammanhanget, hur mycket skada/träffar/etc det behövs för att sänka sin motståndare helt enkelt.

Medlem
Skrivet av baggso:

BR är lika spännande som mobilspel imo.
Men kul för de som gillar’t 😁

Så med andra ord sjukt spännande, med tanke på att mobilspel är den största marknaden för spel med sina 2.7 miljarder spelare.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Så med andra ord sjukt spännande, med tanke på att mobilspel är den största marknaden för spel med sina 2.7 miljarder spelare.

Marknaden styr ej mina spelpreferenser. Men kul för de som gillar’t!

Medlem
Skrivet av baggso:

BR är lika spännande som mobilspel imo.
Men kul för de som gillar’t 😁

Det brukar vara folk som är kassa på BR som ogillar det.
Fullt förståeligt. Vem tycker om att alltid bli ägd?

Medlem
Skrivet av baggso:

Marknaden styr ej mina spelpreferenser. Men kul för de som gillar’t!

Det var ju dock du som sa att BR är lika intressant som mobilspel och min förklaring är då att mobilspel är den mest populära plattformen att spela på.

Väldigt svårt för mig att gissa mig till din åsikt om mobilspel på förhand

Medlem
Skrivet av Prixm:

ÄNTLIGEN! Detta är verkligen vad jag väntat på, ett otroligt fast paced BR. Apex var inte nog, men detta är fan RIKTIGT BRA! Spelat hela kvällen och är otroligt jävla nöjd!

Har Apex inte tillräckligt högt tempo menar du?
Gillar Apex mycket, men ibland kan det dra ut på det lite väl mycket när man springer runt och "loot:ar" i en evighet och aldrig träffar på någon motspelare. Sker dock inte allt för ofta.

Medlem
Skrivet av Prixm:

ÄNTLIGEN! Detta är verkligen vad jag väntat på, ett otroligt fast paced BR. Apex var inte nog, men detta är fan RIKTIGT BRA! Spelat hela kvällen och är otroligt jävla nöjd!

Om detta är stirrigare än apex så kan jag ju säga direkt att det inte är något för mig.
Föredrar BR som är så nära vekligheten som möjligt.
Behöver tryck adderall för att orka med epilepsin i dessa nya ”br”-spel 😅

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Föredrar BR som är så nära vekligheten som möjligt.

Varför?
Är det viktigare i BR-spel än andra alltså? Själv gillar jag sci-fi-temat. Känns på något vis bättre än CoD och andra FPS-spel som tar sig på för stort allvar och liknar verkligheten för mycket.

Medlem
Skrivet av star-affinity:

Är det viktigare i BR-spel än andra alltså?

Ja!

12
Skriv svar