Svenska Vermintide-studion gör Warhammer 40,000: Darktide

Robot
Svenska Vermintide-studion gör Warhammer 40,000: Darktide

Fatshark har hittat sin (Warhammer-)grej.

#fatshark, #warhammer-40-000-darktide


Medlem

Fan kan dom inte göra ett redit SINGLEPLAYER spel istället.. är inge förtjust i dessa co-op hoardmode spel. :/


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Men kommer det vara grimdark nog? Kan aldrig vara för mycket grimdark.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Dex
Medlem
Skrivet av Zymac:

Fan kan dom inte göra ett redit SINGLEPLAYER spel istället.. är inge förtjust i dessa co-op hoardmode spel. :/

Ja det är faktiskt väldigt konstigt att det inte har kommit något stort singleplayer spel i Warhammer världarna. Tror det hade blivit väldigt populärt om det hade varit välgjort. Känns konstigt faktiskt att det aldrig har gjorts med tanke på hur populära båda världarna är.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Fan kan dom inte göra ett redit SINGLEPLAYER spel istället.. är inge förtjust i dessa co-op hoardmode spel. :/

Håller med. Skulle heller sett ett Single play RPG spel i den världen. Inte ännu en reskin.

Medlem

singleplayer ja men detta nej.

Medlem

Hade inte Warhammer Vermintide 2 SP? eller är jag fel ute? Eller är förnamnet det enda gemensamt med serier och efternamnet syftar på olika grenar?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Asså, så pepp på detta! Vi har nött Vermintide 2 på jobbet så in i helsike, men jag är egentligen en 40k nörd. Så bring it !


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av dex20:

Ja det är faktiskt väldigt konstigt att det inte har kommit något stort singleplayer spel i Warhammer världarna. Tror det hade blivit väldigt populärt om det hade varit välgjort. Känns konstigt faktiskt att det aldrig har gjorts med tanke på hur populära båda världarna är.

Gissar på att du isf har missat Warhammer 40K: Space Marine, utmärkt SP och väldigt underhållande MP.
Har ett par år på nacken nu, men har du inte spelat det ännu så är det fortfarande väl värt att ge en chans.

https://store.steampowered.com/app/55150/Warhammer_40000_Spac...

Dex
Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Gissar på att du isf har missat Warhammer 40K: Space Marine, utmärkt SP och väldigt underhållande MP.
Har ett par år på nacken nu, men har du inte spelat det ännu så är det fortfarande väl värt att ge en chans.

https://store.steampowered.com/app/55150/Warhammer_40000_Spac...

Nä testade aldrig det faktiskt då en kompis inte gillade det, men kanske skulle ta och testa det då! Tack.

Men tycker ändå det är konstigt att där inte kommer fler spel i dessa 2 världarna. Fantastisk lore i dom båda två och är ju grymt populära.

Medlem

Det kändes väldigt "GTFO" av vad man såg på trailern?

Medlem

Nice, har haft väldigt kul i Vermintide 2 med vänner. Bra spel när man vill kötta (bokstavligt talat) en stund. Tillfredställande känsla att klyva sig igenom hårder av skavens etc. Hoppas de får till samma känsla i mejandet i detta.

Medlem
Skrivet av cybo:

Hade inte Warhammer Vermintide 2 SP? eller är jag fel ute? Eller är förnamnet det enda gemensamt med serier och efternamnet syftar på olika grenar?

Du kan spela själv med bottar men inget renodlat singleplayerläge.

Medlem
Skrivet av dex20:

Nä testade aldrig det faktiskt då en kompis inte gillade det, men kanske skulle ta och testa det då! Tack.

Kan instämma i att Space Marine är värt att köra. Jag hade väldigt roligt med det. Det tog ett par timmar att komma in i men sen var det ball. Hoppas att det håller ännu!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Fan kan dom inte göra ett redit SINGLEPLAYER spel istället.. är inge förtjust i dessa co-op hoardmode spel. :/

Köper DU nya SP spel?

Medlem

Spelar inte warhammer 40k men gillar verkligen loren på Youtube. Är också intresserad av ett bra warhammer rpg spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WildThing:

Asså, så pepp på detta! Vi har nött Vermintide 2 på jobbet så in i helsike, men jag är egentligen en 40k nörd. Så bring it !

Sitter ni och nöter Vermintide på arbetstid?

Medlem
Skrivet av dex20:

Ja det är faktiskt väldigt konstigt att det inte har kommit något stort singleplayer spel i Warhammer världarna. Tror det hade blivit väldigt populärt om det hade varit välgjort. Känns konstigt faktiskt att det aldrig har gjorts med tanke på hur populära båda världarna är.

Tja, Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr släpptes för ett par år sen, är i sig ett actionrpg. Mer likt Diablo, men ett singleplayerlir i sig.
https://store.steampowered.com/app/527430/Warhammer_40000_Inq...

Sen har vi Warhammer: Chaosbane, ett annat rpg
https://store.steampowered.com/app/774241/Warhammer_Chaosbane...

Men antar att ni vill ha något actionrpg i fps-format? Det finns inte ännu i nuläget, men med Games Workshops strategi när det kommer till spel är det inte omöjligt att något sådant kommer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Detta plus ett Total War : Warhammer 40k. Sen kan jag dö lycklig.

Medlem
Skrivet av employed:

Köper DU nya SP spel?

Ja? Varför skulle jag inte göra det?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av dex20:

Ja det är faktiskt väldigt konstigt att det inte har kommit något stort singleplayer spel i Warhammer världarna. Tror det hade blivit väldigt populärt om det hade varit välgjort. Känns konstigt faktiskt att det aldrig har gjorts med tanke på hur populära båda världarna är.

Warhammer 40K Space Marine
Total War: Warhammer 1+2+Expansioner
Warhammer 40K Gladius
Battlefleet Gothic 1+2
Space Hulk: Deathwing (utmärkt i Single Player)

Tycker det har kommit ganska många bra Warhammer-spel, även om det urtrista 40k är överrepresenterat jämfört med Fantasy.

Medlem

Fet nice kollar man på Vermintied spelen så ja dom kan sitt warhammer och göra underbart roligt co-op spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av dex20:

Ja det är faktiskt väldigt konstigt att det inte har kommit något stort singleplayer spel i Warhammer världarna. Tror det hade blivit väldigt populärt om det hade varit välgjort. Känns konstigt faktiskt att det aldrig har gjorts med tanke på hur populära båda världarna är.

Aldrig hört talas om Total War: Warhammer? De titlarna har väl sålt X antal miljoner exemplar...

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Detta plus ett Total War : Warhammer 40k. Sen kan jag dö lycklig.

Det hade verkligen varit något. Total war 40k.jag hoppas på lite mer variation i fiender dock, jämfört med vermintide 2. Även om man har all dlc så är variationen på fiender lite låg. Med det sagt, är vermintide 2 ett väldigt underhållande spel och hoppas att detta blir lika bra

Medlem

YES! Vermintide spelen är riktigt härliga, om än lite väl enformiga.
Detta kan bli sååå bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Sitter ni och nöter Vermintide på arbetstid?

Haha, blir en del lunch och eftermiddagsgames med kollegorna. Vi jobbar på DreamHack, så vi har speldatorer uppsatta för de anställdas skull


signatur

Videomupp

Gnällkuk

Försiktigt optimistisk, spelat en del vermintide 1 & 2, men det var något man tröttnade på alldeles för fort.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Med tanke på hur snabbt Fatshark förstörde Vermintide 2 och alla deras brutna samt tomma löften så är även jag extremt försiktigt optimistisk till detta spel.
De flesta utav oss som har lagt ner en oerhörd mängd tid på Vermintide serien vet precis till vad jag syftar till.

Trailern ser ju ut som vilket annan trailer som helst. För allt vi vet skulle detta lika gärna kunna vara en trailer till ett mobilspel.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem
Skrivet av Zymac:

Fan kan dom inte göra ett redit SINGLEPLAYER spel istället.. är inge förtjust i dessa co-op hoardmode spel. :/

Varför inte göra både och!?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Detta plus ett Total War : Warhammer 40k. Sen kan jag dö lycklig.

Problemet är så att CA har bara köpt rättigheten till Warhammer fantasy och inte deras 40K licens som Gamesworkshop inte ger ut till vem som helst. Och som Gameworkshop även kräver mer inflytande i under utvecklingen än deras fantasy. Konstigt nog..

12
Skriv svar