Tacoma och Next Up Hero Epic-gratis, nästa vecka väntar tre (!) gratisspel

Robot
Tacoma och Next Up Hero Epic-gratis, nästa vecka väntar tre (!) gratisspel

Samtidigt pågår Epics sommarrea.

#epic-games-store


Medlem

Den moderna varianten av Demoskiva....dela ut spelet gratis, skapa hype, sälj DLC eller del 2 i serien. Älskar det

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Den moderna varianten av Demoskiva....dela ut spelet gratis, skapa hype, sälj DLC eller del 2 i serien. Älskar det

Det här handlar nog oftast om små utvecklare som får en extra chans att få pengar över huvud taget genom en deal med Epic. På steam får en del bra spel bara 10000$ efter ett par veckor och är sedan så gott som bortglömda i mängden.

Ironiskt nog tror jag gratisspel på epic sedan säljer bättre på steam om de får positiv buzz igen. Däremot är var det mer sällan online multiplayer eller AAA spel med flera expansioner gratis, även om det kom en del sådant den senaste tiden (och tog en bit till av kakan från indieutvecklare)

Medlem

Epic får min backlogg att växa helt out of control. Om det var värre innan så är det helt hopplöst nu. Detta är spelindustrins svar på UBI dvs Universal Basic Gaming. 🙂

Medlem
Skrivet av pacc:

Det här handlar nog oftast om små utvecklare som får en extra chans att få pengar över huvud taget genom en deal med Epic. På steam får en del bra spel bara 10000$ efter ett par veckor och är sedan så gott som bortglömda i mängden.

Ironiskt nog tror jag gratisspel på epic sedan säljer bättre på steam om de får positiv buzz igen. Däremot är var det mer sällan online multiplayer eller AAA spel med flera expansioner gratis, även om det kom en del sådant den senaste tiden (och tog en bit till av kakan från indieutvecklare)

Har du någon källa på att det är 10.000$ de får efter några veckor?

Enligt P3spel tar Steam, och de andra distributörerna, ca 30% (beroende på avtal) av försäljningen.

Medlem

@Johnhedlund: Jag talar om vad utvecklarna kan förvänta sig i pengar (för en liten studio)
och dilemmat med att även lyckade, hypade releaser försvinner i bruset hos steam.

https://www.sydsvenskan.se/2018-08-14/hajpade-spelstudion-mid...
"Hur dåligt ”Lake Ridden” har sålt vill hon inte kommentera, men berättar ändå att hon har fler Twitter-följare än vad de har sålt exemplar av spelet. "

1
Skriv svar