Fifa 21 officiellt utannonserat

Robot
Fifa 21 officiellt utannonserat

Bollen är rund, hur mycket har hänt sedan Fifa 20?

#ea, #ea-sports, #fifa-21


Inaktiv

Lirar Fifa 20 några gånger i månaden, oftast med en kompis som kommer förbi. Men jag håller mig till EA Access-versionen, så det blir till att vänta 8-10 månader innan detta dyker upp.

Dock tycker jag det var en del skillnad mellan 19 och 20, detaljer men spelet på planen är lite annorlunda. Sen att man ändrade frisparkarna var otroligt tacksamt.

Får väl se hur detta känns genom 10 timmar prova på i EA Access.

Medlem

Ser exakt ut som Fifa 20... blir inget köp i år.

Medlem

Tänk om man hade kunnat göra som med moderna spel med seasonpacks så man slipper köpa nya spel varje år. Tror att detta hade fått fler att investera mer tid och pengar i spelet vilket EA vill.

Fragtjuv

Kör de fortfarande med den där varianten på skotten när man ska trycka på skottknappen precis när spelaren sparkar till bollen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Kör de fortfarande med den där varianten på skotten när man ska trycka på skottknappen precis när spelaren sparkar till bollen.

Japp det är fortfarande kvar, men man kan välja att stänga av det om man vill.

Medlem

Fifa är en sådan spelserie som man med gott samvete kan skippa ett par utgåvor av utan att man känner sig alltför inaktuell. Plockade själv precis upp Fifa 20 för 160~ kr på Playstation Stores sommarrea, mitt första Fifa sedan Fifa 17. Det som fick mig att uppdatera den här gången var dels priset men också införande av Volta (älskade Fifa Street) och det faktum att online-delen märkligt nog slutat fungera i Fifa 17. Så något Fifa 21 lär det nog inte bli i första taget.

Har förstås förståelse för att de som är ordentligt inbitna i serien lägger större vikt vid mer subtila förändringar och därmed vill uppdatera årligen.

Medlem

Det är svårt att vara karriärspelare med Fifa nu. Jag har aldrig fastnat för FUT utan spelar igenom vad som är min egna fantasi över favoritlagets utveckling.

Ändringarna har varit minimala på karriärläget och mitt tålamod med detta tryter. Jag tycker också att The Journey var kul och saknar ett liknande Mass Effect-läge...

Medlem

Massor med nytt ju. De har bytt omslag och ändrat årtalet...

Medlem

Jag tycker Fifa 15 var roligast. Andra tycker 14 eller 10. Men definitivt inte 20. Kommer 21 bli kuligare? Tveksamt.

https://www-givemesport-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.giveme...

1
Skriv svar