Vad fick dig mest sugen under Xbox-shown igår?

Redaktör
Ponny
Vad fick dig mest sugen under Xbox-shown igår?

Sådär ja. Då var ännu en digital "istället för E3"-stream lagd till handlingarna, med mer eller mindre stora utannonseringar. Vi fick definitivt också se mer eller mindre gameplay från spelen, men detta till trots vill jag ändå fråga: vad gjorde dig mest sugen? Även om vi, exempelvis, bara fick en naggande kort Fable-teaser kan det ju förstås ändå få hypemätaren att skjuta i höjden.

Personligen väljer Avowed, för att det känns som ett pampig, mäktig och, inte minst, påkostad rollspelssatsning från Obsidian. Xbox-miljoner parat med Obisidans vassa pennor gör mig taggad. Sedan är det något med State of Decay 3 som gör mig nyfiken. Visst, de tidigare spelen har varit, eh, lite skakiga, men får gänget till det finns det hur mycket potential som helst i konceptet.

Ska vi ta en omröstning på det? Ja, det tycker jag.


signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillade det vi fick se av Halo Infinite. Har sett en våg av negativitet, och visst ser spelet inte särskilt next gen ut. Men det ser utt att vara jäkligt roligt. Som ett Halo: CE för en ny generation. Det var allt jag hade hoppats på.

Plus även för The Medium. Stämningen verkar de sätta, jag hoppas att de får till basala delar som kontroll och kamera så att det inte faller på något sådant.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Inte mycket gameplay att tala om men Avowed är kanske det som har störst chans att bli något.

Medlem

Ja jäklar vad mycket bra det visades. Svårt att välja ett. Men jag är svag för Fable så valde det. Vill se mer av Avowed, men det är också i toppen.

Skribent

Många roliga utannonseringar, men det är svårt att bli riktigt exalterad utan gameplay. Det ska dock bli riktigt spännande att se hur Avowed blir.

Medlem

Tänkte först välja Avowed då det såg ut som ett first person RPG i stil med The Elder Scrolls, men i brist på material så fick det bli Fable där man vet vad man kan förvänta sig.

Medlem

Inga riktiga exklusiva titlar utan alla kommer till PC. Så för egen del så såg jag inget som gör att jag skulle köpa en Xbox denna generation då jag redan har två ordentliga Gaming PCs. Jag väljer plattform efter spelen jag vill spela, inte tvärt om. Så jag har köpt konsoler för ett enda bra exklusivt spel tidigare. Men i Xbox fall så finns det inte ens ett bra exklusivt spel, än så länge.

Awoved såg lovande ut. Men eftersom allt bara var i princip sneak peak trailers utan ordentlig gameplay, inga UIs i Awoved tex, så vet man inte exakt hur neddummat eller avskalat det kommer vara. Såg mer ut som techdemos. Awoved gav mig Arx Fatalis vibbar dock med miljöer och den lilla spelmekanik de visade. Arx Fatalis var ett väldigt bra spel när det kom med ett unikt magisystem där man ritade runor på skärmen och miljöer under marken, men det skulle idag vara för magert med dagens standard på spel.

Fable var i princip en CGI trailer. Med tanke på den avgrundsdjupa besvikelse Fable 3 var jämfört med Fable 2 så gör man nog rätt i att vara ordentligt försiktig med hype tåget innan man sett ordentligt med gameplay.

Medlem

Avowed, Fable, Stalker 2. Den förstnämnda går först dock.

Medlem

Va många intressanta spel men det som stack ut mest för mig var helt klart Avowed.

KoP
Medlem

Fable
Avowed
Crossfirex
As dusk falls
Stalker 2
Tell me why
The Medium

ヽ(`Д´)ノ

Medlem

Under en intervju berättas det mer om att det vi fick se av Halo är en tidig version och slutprodukten kommer se betydligt bättre ut enligt...

“it’s very hard to show the full power and graphic fidelity of what Xbox Series X will be able to deliver for you over a stream. So go back and look at it in 4K and 60FPS. The only thing I’ll just say is, it’s a work-in-progress. So, what’re seeing today, and I can tell you because we see check-in builds every week, and they [343 Industries] made progress week after week. Between now and Holiday, it’s just going to get better and better."


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Jag gillade det vi fick se av Halo Infinite. Har sett en våg av negativitet, och visst ser spelet inte särskilt next gen ut. Men det ser utt att vara jäkligt roligt. Som ett Halo: CE för en ny generation. Det var allt jag hade hoppats på.

Plus även för The Medium. Stämningen verkar de sätta, jag hoppas att de får till basala delar som kontroll och kamera så att det inte faller på något sådant.

Jag tycker Halo såg helt ok ut rent grafiskt. Det är ju och har alltid varit ett spel som vi vetat kommer ligga mellan två generationer. Som du säger ser det roligt ut, nästan lite "reboot"-artat. Får mycket Halo 1-vibbar. Vilket inte är fel i min mening.

Håller även med om The Medium, det fastnade och sen förstås Fable...även om vi inte fick se något spelmässigt var det kul att se att vi äntligen får en uppföljare. Liksom det har gått en hel generation utan något Fable...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Avowed
CrossfireX
Fable
Halo Infinite
The Gunk

Bra show, men som många redan nämnt, trist med så lite gameplay. Trailers känns inte så hett 2020.

Medlem

Avowed, utan tvekan. Innan showen drog igång gnällde jag för mig själv att var och vartannat spel är futuristiskt och att det inte har kommit några bra tredje- eller förstapersonrollspel med high fantasy-tema på ett tag. Eftersom Bethesda vägrar släppa TESVI, så har det varit lite dött på den fronten. Jag gillar isometriska spel som t.ex. Divinity: Original Sin, men det har redan släppts några spel i den formen de senaste åren.

"Varför kan de inte bara utannonsera ett helt vanligt high fantasy-RPG som inte är isometriskt?", tänkte jag. Verkar som att min bön blev hörd. Det verkar ju dröja ett par år, men ändå något att se fram emot.

Men det var, som många påpekar, inte särskilt mycket gameplay. Får bara hålla timmarna för att det blir något bra.

Medlem

Avowed
Everwild
Fable
Forza
Halo
The Medium
Stalker 2
State of Decay 2
Warhammer

mmmmmumma!

Medlem

Forza fångade verkligen mitt öga, älskar dom tidigare spelen, både Motorsport och Horizon så jag är sjukt taggad på det nya.

Geeks Gaming

Allt utom Tetris fånga mitt intresse faktiskt på ett eller annat sätt.

Medlem
Skrivet av magma:

Under en intervju berättas det mer om att det vi fick se av Halo är en tidig version och slutprodukten kommer se betydligt bättre ut enligt...

https://www.youtube.com/watch?v=pZWaDv5YlFk&feature=emb_title

“it’s very hard to show the full power and graphic fidelity of what Xbox Series X will be able to deliver for you over a stream. So go back and look at it in 4K and 60FPS. The only thing I’ll just say is, it’s a work-in-progress. So, what’re seeing today, and I can tell you because we see check-in builds every week, and they [343 Industries] made progress week after week. Between now and Holiday, it’s just going to get better and better."

Må vara så, men rtx kommer inte rädda dom dära texturerna, svårt visa vad maskinen klarar av? Pffts skit snack, dem filade försöker förfina det hela nu.
Nej xbox skulle gått över helt till nya generationen, inte legat kvar på gamla, beviset ser vi här direkt vad som sker då.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

Inga riktiga exklusiva titlar utan alla kommer till PC. Så för egen del så såg jag inget som gör att jag skulle köpa en Xbox denna generation då jag redan har två ordentliga Gaming PCs. Jag väljer plattform efter spelen jag vill spela, inte tvärt om. Så jag har köpt konsoler för ett enda bra exklusivt spel tidigare. Men i Xbox fall så finns det inte ens ett bra exklusivt spel, än så länge.

Awoved såg lovande ut. Men eftersom allt bara var i princip sneak peak trailers utan ordentlig gameplay, inga UIs i Awoved tex, så vet man inte exakt hur neddummat eller avskalat det kommer vara. Såg mer ut som techdemos. Awoved gav mig Arx Fatalis vibbar dock med miljöer och den lilla spelmekanik de visade. Arx Fatalis var ett väldigt bra spel när det kom med ett unikt magisystem där man ritade runor på skärmen och miljöer under marken, men det skulle idag vara för magert med dagens standard på spel.

Fable var i princip en CGI trailer. Med tanke på den avgrundsdjupa besvikelse Fable 3 var jämfört med Fable 2 så gör man nog rätt i att vara ordentligt försiktig med hype tåget innan man sett ordentligt med gameplay.

Håller med dig till fullo. För den här generationen var jag först lite osäker om det skulle bli PS4/Xbone, men för den kommande så känns det fullkomligt onödigt att köpa Xbox om man kör PC. Så blir PC och PS (när jag tycker att det finns tillräckligt som lockar).

On topic: klart att där fanns spel man blir nyfiken på men med tanke på att där inte var något gameplay så är det ändå svårt att få hype.

Men hoppas att de levererar och i synnerhet Avowed, Fabler och Stalker 2.

Medlem

Synd att man inte kunde välja allt. För jag tyckte hela showen showa bort "dem andra". Och det var inte allt dem har på gång 2020-2022. Jag lovar att näst månad är det fokus på The Initiative.

jbx
Medlem

Tell me why för min del, verkar vara ganska ensam om den saken


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

För mig blir det samma argument som för andra, att har man en PC så behövs ingen Xbox. Dock vänder jag på det och kör på Xbox för att slippa skaffa en PC. Så småningom blir det alldeles säkert en PS också.

Men jag tycker att det som visades igår pekar på en fin bredd över det som komma skall. Känns otroligt att alla dessa titlar blir tillgängligt via GamePass. Fina tider framåt.

Dex
Medlem

Fable är ju alltid ett stort plus, men var rätt besviken på Fable 3 jämfört med dom andra 2 så kommer inte bli helt hypad förrän man får se gameplay.

Var många coola och intressanta cinematics och trailers, men personligen gäller det samma sak där. Utan riktig gameplay så har jag svårt och bli riktigt hypad.
T.ex. State of Decay 3 förstår jag inte alls hypen på. Jag tyckte inte 1:an och 2:an var jätte imponerande, men nu får 3:an en cool och stämningsfull cinematic och då blir alla hypade. Har lite svårt för det då man inte vet något alls om spelet utan kan bara gå efter hur dom gamla var.
Nu är det ju min högst personliga åsikt och dom som gillade dom första SoD förstår jag att dom blir intresserade.

Men som sagt, vill ha mer gameplay och blev förvånad av hur lite det var nu när det är typ 4 månader till release och med tanke på all kritik dom fick efter sin förra show pga ingen gameplay.
Men dom kommer säkert släppa rejält med gameplay i framtiden, men ville som sagt ha mer igår

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inga riktiga exklusiva titlar utan alla kommer till PC. Så för egen del så såg jag inget som gör att jag skulle köpa en Xbox denna generation då jag redan har två ordentliga Gaming PCs. Jag väljer plattform efter spelen jag vill spela, inte tvärt om. Så jag har köpt konsoler för ett enda bra exklusivt spel tidigare. Men i Xbox fall så finns det inte ens ett bra exklusivt spel, än så länge.

Awoved såg lovande ut. Men eftersom allt bara var i princip sneak peak trailers utan ordentlig gameplay, inga UIs i Awoved tex, så vet man inte exakt hur neddummat eller avskalat det kommer vara. Såg mer ut som techdemos. Awoved gav mig Arx Fatalis vibbar dock med miljöer och den lilla spelmekanik de visade. Arx Fatalis var ett väldigt bra spel när det kom med ett unikt magisystem där man ritade runor på skärmen och miljöer under marken, men det skulle idag vara för magert med dagens standard på spel.

Fable var i princip en CGI trailer. Med tanke på den avgrundsdjupa besvikelse Fable 3 var jämfört med Fable 2 så gör man nog rätt i att vara ordentligt försiktig med hype tåget innan man sett ordentligt med gameplay.

Då det är Microsofts strategi att släppa alla spel på både PC och Xbox så lär det inte dyka upp exklusiva konsoltitlar i det närmsta. Men dom är nog lika glada sålänge folket köper Gamepass eller handlar spelen till PC.

Medlem

Fable för min del, älskade 1 och 2, nummer 3 var kul men levde inte upp till dom första.
Kommer köpa båda dom nya konsollerna men blir nog en Xbox först pga Gamepass, så kan man switcha lite fram och tillbaka mellan den och PCn. PS5 kan ju vänta 1-2 år då det inte lär släppas något storspel före 2022 ändå. Är en av dom som inte är överhypead på Horizon, därimot ett nytt God of War..

Medlem
Skrivet av miffot:

Må vara så, men rtx kommer inte rädda dom dära texturerna, svårt visa vad maskinen klarar av? Pffts skit snack, dem filade försöker förfina det hela nu.
Nej xbox skulle gått över helt till nya generationen, inte legat kvar på gamla, beviset ser vi här direkt vad som sker då.

Ja, för texturer i en tidig build går ju inte alls att byta ut.
Hellblade 2 ser ju ut att bli rent grafiskt snyggare eller likvärdigt än något som Sony har visat, så ditt argument håller inte direkt.

Medlem

"Xbox Series X har flest lanseringsspel 'någonsin till en en konsol'" - citat från Microsoft.

Trailers som visades nu är mest CG trailers och flera kommentarer efteråt från studios pekar på att spelen är långt borta. Ta t.ex. State of Decay 3, "vi har börjat pre-produktion". Pekar på release flera år framåt.

Så lanseringsspel innefattar spel inom 3 år från konsolen släppts eller?

Medlem

Halo
Avowed
Warhammer
STALKER 2

Medlem
Skrivet av Fulci:

"Xbox Series X har flest lanseringsspel 'någonsin till en en konsol'" - citat från Microsoft.

Trailers som visades nu är mest CG trailers och flera kommentarer efteråt från studios pekar på att spelen är långt borta. Ta t.ex. State of Decay 3, "vi har börjat pre-produktion". Pekar på release flera år framåt.

Så lanseringsspel innefattar spel inom 3 år från konsolen släppts eller?

Antar dom menar att man kan spela en hel drös One spel som tweakats för bättre prestanda för Series X

Enbart Avowed. Stort fan av Pillars spelen som jag spelade på PS4 för det är den plattformen jag har. Att man hör att Avowed ska vara som Skyrim i spelsätt är ju den bästa nyheten + en fortsättning i Pillars fantastiskt djupa värld. Synd att jag inte kommer få spela det.

Jag har inte den ekonomiska verkligheten att skaffa flera plattformar och min familj skriker Playstation! Och denna så kallade PC jag skriver på är gjord av potatis och kycklingsallad och lika spelvänlig som Crysis på en miniräknare. Att lägga ut icke existerande pengar på en PC som kostar Fantasisummor är bara en ouppnåelig dröm.

Så det ser ut som att det enda jag varit personligt intresserad av från Playstation och Xbox eventen än en gång kommer nekas mig. Jag är nu "Slå hål i väggen upprörd".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

12
Skriv svar