Från 17:00 – Stor Xbox-fest med Halo Infinite-fokus

Medlem

Pinsamt tråkigt och tråkiga spel dessvärre.
Bara Halo som känns minsta intressant.

Medlem

Alla spel direkt till GamePass Jag gillar verkligen den tjänsten, även om jag inte utnyttjar kanske hela tiden, så får månadsbetalningen ligga rullandes. Finns alltid nått skoj att testa där.

Medlem

Oj shit.... nu är det Sony tur att toppa detta 😃


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hoppas nästa gång man får reda på vad maskinen kostar 6-7 tusen Ger jag Max

Dex
Medlem

Gamepass är fantastisk, men det var ju inte något nytt direkt

Men riktigt besviken på att man inte får se mer gameplay som har nämnts. En trailer kan vara hur cool som helst, men man måste se gameplay också (tycker jag) för att bli riktigt hypad. Speciellt nu med bara 4 månader kvar till release så tycker jag det är konstigt.

Men Fable!!!!!

Medlem
Skrivet av AckoBaj:

Pinsamt tråkigt och tråkiga spel dessvärre.
Bara Halo som känns minsta intressant.

Känns som bizarro FZ när någon säger att Stalker 2, en grym shooter från Remedy och Fable är pinsamt och tråkigt.

Medlem

Tetris Effect Connected fick mig att spinna. Så oväntat, så nice.

Medlem

Eh, ganska meh show enligt mig.

Den var inte dålig, men inte heller mind-blowing. Trodde dom skulle visa oss mer gameplay än vad som visades, därav en besvikelse. En del intressanta titlar helt klart, men det som visades(det lilla som visades) var ingen höjdare.

Jag väntade på det där "umpfet", det lilla extra, som aldrig riktigt kom.

Skulle väl säga att mitt betyg på showen ligger runt 5/10.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Eh, ganska meh show enligt mig.

Den var inte dålig, men inte heller mind-blowing. Trodde dom skulle visa oss mer gameplay än vad som visades, därav en besvikelse. En del intressanta titlar helt klart, men det som visades(cinematics, ingen gameplay) var ingen höjdare.

Jag väntade på det där "umpfet", det lilla extra, som aldrig riktigt kom.

Skulle väl säga att mitt betyg på showen ligger runt 5/10.

Jag fattar inte hur visa människor mår!
Man måste ha otroligt orimliga krav om man gav detta en 5/10.

It's not a lake, it's an ocean

Helt OK. Gladast blev jag över att Halo Infinite verkligen ser ut som Master Chiefs stora comeback. Gillade precis allt jag såg, och spelet ser ju silkeslent ut. Lite förvånad över att de inte släpper ett nytt Forza till premiären, men å andra sidan mjölkade de ut lite väl många till Xbox One.

The Medium ser bättre och bättre ut. Fable blir säkert jättebra, Playground är ju talangfulla utav bara tusan. I övrigt var det väl inget som gjorde att de vattnades i munnen, direkt. Psychonauts 2 kan bli fågel eller fisk, känns det som.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Efter all kritik mor deras "gameplay-event" i maj och med konsol-releasen närmare trodde jag nog att de skulle visa betydligt mer gameplay än så här.

Dex
Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag fattar inte hur visa människor mår!
Man måste ha otroligt orimliga krav om man gav detta en 5/10.

Jag håller med som han säger. En del intressanta spel, men när dom inte visar gameplay på något nytt spel förutom Halo så blir jag också rätt besviken. Framför allt efter all kritik dom fick för förra showen så tycker jag inte det är så konstigt att dom väljer att inte visa gameplay idag heller.

Medlem
Skrivet av loerk:

Känns som bizarro FZ när någon säger att Stalker 2, en grym shooter från Remedy och Fable är pinsamt och tråkigt.

Smaken är som baken. Det är inget som intresserar mig helt enkelt. Älskade Fable på Og Xbox men uppföljarna var inte bra. Dessutom har rollspel utvecklats så mycket sen dess att allt med Fable känns föråldrat.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag fattar inte hur visa människor mår!
Man måste ha otroligt orimliga krav om man gav detta en 5/10.

Vad är det som är orimligt att vilja ha mer gameplay från deras stora titlar som Forza, Hellblade 2, Fable. Och lite därtill som enbart var teasertrailers. Samt att jag blev en aning besviken på deras mastodonttitel Halo Infinite, som jag förväntande mig skulle vara mer "next-gen" än vad vi fick se.

Som jag skrev, helt klart intressanta titlar, men det visades knappt något från spelen, alls, vilket jag trodde dom skulle göra detta event.

Förövrigt mår jag ganska bra, hur mås det själv?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av puban:

Ja MS sopade ju banan med Sony iaf.

Inte direkt.

Medlem

Inga riktiga exklusiva spel. Allt av värde kommer till PC. Mycket goda nyheter. Betyder att jag inte behöver köpa en Xbox denna generation heller. 360 förblir den senaste Xbox jag behövde köpa.

Spontant så Hoppas jag att Fable inte blir en lika stor och avgrundsdjup besvikelse som Fable 3 var jämfört med Fable 2. Samt att Obsidians nya spel kan bli intressant, så länge de inte streamlinat det allt för mycket. Trailern gav mig Arx Fatalis vibbar snarare än Skyrim eller liknande. Arx Fatalis var ett bra spel på sin tid med ett ganska unikt magisystem där man var tvungen att rita runor på skärmen för att casta spells. Det skulle dock bli ganska magert idag.

Geeks Gaming
Skrivet av EpicGoblin:

Inte direkt.

För mig gjorde dom de. Va mycket mer som va intressant för min del. Mer som kändes nextgen. Plus allt kommer till PC så kan inte klaga.

Btw. 40k DARKTIDE!!

Flakmonkey

Om något så övertygade det här mig bara mer om att det blir en ps5 och inte en Xbox series x. Inte för att deras xbox studios-spel såg ointressanta ut på något sätt utan för att alla (Om jag nu inte missade något) släpps till Windows så med en hygglig windows-burk finns det inte så stor anledning att skaffa en Xbox, om ens någon anledning?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För mig gjorde dom de. Va mycket mer som va intressant för min del. Mer som kändes nextgen. Plus allt kommer till PC så kan inte klaga.

Det är jätte bra, men varför inte bara köpa en pc då? Bättre grafik och mer möjligheter till å uppdatera i framtiden. Jag gillade playstations bättre. Mer gameplay och fokus på det. Sedan hade de väldigt bra spel som kommer komma. Men bra med val möjligheter 👌

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inga riktiga exklusiva spel. Allt av värde kommer till PC. Mycket goda nyheter. Betyder att jag inte behöver köpa en Xbox denna generation heller. 360 förblir den senaste Xbox jag behövde köpa.

Deras spel lär varken få linux eller mac stöd. Så du kan nog kalla det exklusivt. Exklusivt till DirectX rakt in i konsollen eller Windows. Gött mos att åtminstone ha lite val av hårdvara iallafall.

Medlem

Jag som hade önskat ett nytt forza horizon fast det blir väl 2021 istället tills vidare får man spela Mafia 1 remaken

Medlem

Next-gen CGI trailers


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Vad är det som är orimligt att vilja ha mer gameplay från deras stora titlar som Forza, Hellblade 2, Fable. Och lite därtill som enbart var teasertrailers. Samt att jag blev en aning besviken på deras mastodonttitel Halo Infinite, som jag förväntande mig skulle vara mer "next-gen" än vad vi fick se.

Som jag skrev, helt klart intressanta titlar, men det visades knappt något från spelen, alls, vilket jag trodde dom skulle göra detta event.

Förövrigt mår jag ganska bra, hur mås det själv?

På Fz:s forum mår jag bra.
Men jag antar att du förstod poängen med frågan jag ställde.
Om hur du mår.

Medlem
Skrivet av loerk:

Vem bryr sig? Bra spel är vad som räknas, inte om de är exklusiva eller ej.

Själv spelar jag just nu mest på PC. Så jag gillar den nya approachen från Microsoft. Ser dem hellre som en tredjepartsutvecklare. Men eftersom de har en konsol så blir Sony & Nintendo väldigt defensiva. Vilket kanske är förståeligt.

Medlem

Kanske snäppet bättre än playstation eventet men det var inte så många titlar som fångade mitt intresse. Stalker 2, obsidians nya, fable, skräckspelet medium hoppas jag på men man fick inte se särskilt mycket av dom.

Det känns dock inte som en "next gen" konferans. Det kan låta lite vagt och luddigt men dom spelen som visades upp såg inte särskilt annorlunda till det som fanns igår. Även om tiden kanske är över då man kunde förvänta sig stora hopp mellan konsolerna så hade jag förväntat mig fler stortitlar som skriker högbudget och sådana titlar uteblir.

Likaså är jag lite sur över att dom inte avslöjade ett pris då det var något jag var nyfiken på.

Medlem

Stor besvikelse. Halo ser ju snudd på gammalt ut, senaste doom är snyggare. Resten var väl typ cgi-trailers med något undantag. Det enda som imponerade lite och kändes nytänkande var ”the medium”.

Medlem

Jag tyckte detta gjorde det svårt om man ska köpa XBOX eller Playstations next gen. Tyckte här fanns spel som verkade riktigt bra. Sen har jag inte haft så bra koll på Game pass men det verkar ju vara en bra deal om man får så många spel.

En fråga: ni som har koll. Finns det en story kring Master Chief och allt som hänt fram tills Halo Infinite. Var kan man få hela storyn isf?

NuZ
Testpilot

Mycket bra show! Halo och fable kommer bli grymt! 4K@60 också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Stripe:

Jag tyckte detta gjorde det svårt om man ska köpa XBOX eller Playstations next gen. Tyckte här fanns spel som verkade riktigt bra. Sen har jag inte haft så bra koll på Game pass men det verkar ju vara en bra deal om man får så många spel.

En fråga: ni som har koll. Finns det en story kring Master Chief och allt som hänt fram tills Halo Infinite. Var kan man få hela storyn isf?

I spelen finns det som en ”bok” att läsa i menyn Gjort det tidigare iaf så tror det är med denna gång också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av rhagstrand:

Stor besvikelse. Halo ser ju snudd på gammalt ut, senaste doom är snyggare.

Halo ser ut som Halo ska se ut. Varför skulle det vara konstigt att senaste Doom (Eternal) är snyggare? Witcher 3 är fortfarande det snyggaste spel som finns och det börjar få rätt många år på nacken.

123
Skriv svar