Fabulöst! Nytt Fable utannonserat

Robot
Fabulöst! Nytt Fable utannonserat

Efter många rykten i flera år bekräftas till sist den sagolika comebacken.

#fable


Medlem

Hade gärna sett lite till, men kul att serien är tillbaka.

Inaktiv

Är det fortfarande Möllenöx bakom rodret lr lämnade han och skapade egen studio? Minns inte riktigt

Medlem

Är detta någon slags prequel?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Är det fortfarande Möllenöx bakom rodret lr lämnade han och skapade egen studio? Minns inte riktigt

Det är ju Forza-teamet som utvecklar iaf.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Är det fortfarande Möllenöx bakom rodret lr lämnade han och skapade egen studio? Minns inte riktigt

Näe, han är väl på 22Cans?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Är det fortfarande Möllenöx bakom rodret lr lämnade han och skapade egen studio? Minns inte riktigt

Nej det är varken mollenöx eller hans tidigare studio som ligger bakom spelet.
Mollenöx klurar väll fortfarande på hur den där cube vinnaren ska bli belönas i/av godus


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av magma:

Är detta någon slags prequel?

Mer som en "pudel"

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Nej det är varken mollenöx eller hans tidigare studio som ligger bakom spelet.
Mollenöx klurar väll fortfarande på hur den där cube vinnaren ska bli belönas i/av godus

LOL 😂 Han har ju sina visioner iaf, det måste man ge honom men när det kommer till praktiken är det en annan femma

Medlem

Visst är det roligt att dissa Mr Mollen. Men glöm inte att han gjorde fantastiska spel ett tag. Spel som låg i framkant. Spel som gjorde nya grejer. Men visst, det var kanske före er tid.

Medlem

Detta kan bli bra, ett öppnare än ettan då är dom hemma. Det ska hålla sig till fablernas värld, inte nutid eller 1700-tal eller likande. Ser fram emot gameplay.

Medlem

Jaaaa! Ett av mina favorit-RPGs någonsin.

Medlem

Spännande, vi får hoppas att de kan göra något magiskt med det hela!

Äntligen!!

Kommer ihåg när man spelade första och fick vänta vad som kändes i evigheter på att credits skulle ta slut när man klarat spelet för att få fortsätta spela det, för om man klickade väck credits så fick man inte fortsätta


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Release till xbox OCH pc? Eller får pc vänta?

Tja, Fable är ju ett sjukt bra spel, Fable 2 också bra. Men sen inte mycket att hänga i julgranen så blir inte direkt hypad. Följer och ser vad det blir av det.

Medlem

Senaste Forza Horizon var är ju grymt snyggt, så har inga tvivel på att det kommer se bra ut, ska bli spännande å se hur dom får ihop det! Riktigt taggad redan!

Medlem

Äntligen visar Microsoft upp ett intressant spel! Om det här blir sådär magiskt bra som man hoppas på kommer jag köpa en Xbox Series X.


signatur

Kunskapsförmedlare.

KoP
Medlem

Skön lineup med spel, fanns absolut en del av intresse. Och sen blir det ju en till stream med ännu mera spel! ↁ_ↁ

Medlem
Skrivet av maq777:

Visst är det roligt att dissa Mr Mollen. Men glöm inte att han gjorde fantastiska spel ett tag. Spel som låg i framkant. Spel som gjorde nya grejer. Men visst, det var kanske före er tid.

Kommer aldrig glömma black & White. Helt sjukt före sin tid. Tror ett BW3 eller ett remaster kunde vara nåt.
Men sedan gick han och blev någon slags galen professor tyvärr.
Inget Hundhype den här gången antar jag?

Medlem
Skrivet av fujim:

Release till xbox OCH pc? Eller får pc vänta?

Alla titlar från Microsofts egna studios släpps simultant på konsol, pc och övriga tjänster.

RmK
Medlem

All aboard the hypetrain! Några av mina bästa single player minnen kommer från första Fable spelet och lost chapters, Co-op var också väldigt underhållande i både tvåan och trean. Hoppas de gör något bra av detta.

Medlem

Vart väldigt sugen på att se mera.

Medlem

Peter M är typ den underbaraste människan på denna jord. Som jag skrivit på detta forum innan. Peter for president. Han är en skapande själ så vette duga och har tagit på några av världens bästa spel. Black & White är ett av mina absoluta favoritspel ever tillsammans med populous och syndicate. Båda fable var ruskigt bra imao. Detta ser jag fram emot, och det kommer antagligen bli game pass och spela på PC samtidigt så jag slipper köpa nya xboxen

Medlem
Skrivet av maq777:

Visst är det roligt att dissa Mr Mollen. Men glöm inte att han gjorde fantastiska spel ett tag. Spel som låg i framkant. Spel som gjorde nya grejer. Men visst, det var kanske före er tid.

Fast nu gjorde han väl inte allt själv heller. Tror resten av utvecklarna hos Bullfrog och Lionhead, hade mer att göra med Molyneux framgång än något annat. Ganska uppenbart att utan talang bakom sig, var hans idéer och visioner mest bara skräp och skitsnack.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Alla titlar från Microsofts egna studios släpps simultant på konsol, pc och övriga tjänster.

Förutom Gears Tactics som inte fått sin konsolrelease ännu.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Synd att det är Playground Games som är utvecklaren. Jag hade hellre sett dem utveckla Forza Horizon 5.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Var den kanske en liten flört med historien att ha en padda i trailern? Bullfrog var en fantastisk studio.

Hoppar inte på hypetåget eftersom det är nya utvecklare. Inte direkt så att Fable påminner mycket om bilspel. Men om gameplay så småningom ser ut att fånga den speciella känslan fanns i ettan och tvåan så blir jag oerhört glad. De var verkligen sagoäventyr.

Medlem
Skrivet av maq777:

Visst är det roligt att dissa Mr Mollen. Men glöm inte att han gjorde fantastiska spel ett tag. Spel som låg i framkant. Spel som gjorde nya grejer. Men visst, det var kanske före er tid.

Molyneux är som en oerhört kreativ mittfältare i fotboll som levererar fantastiska och geniala passningar, men det krävs extremt skickliga medspelare för att de ska hänga med i svängarna. När det inträffar så blir resultatet magiskt bra (Populous, Syndicate, Dungeon Keeper, Black & White, Fable) men i annat fall blir det bara magplask (t ex Godus).

Så jag är inte förvånad att han lyckas samla på sig både ris och ros i blandade högar. 😄

Medlem

Att bero på Fable ^^

1
Skriv svar