Gratisdelen i Final Fantasy XIV växer, ger oss basspelet OCH Heavensward

Robot
Gratisdelen i Final Fantasy XIV växer, ger oss basspelet OCH Heavensward

Leveltaket för gratisspelarna höjs från 35 till 60.

#final-fantasy-xiv, #nyhetstips, #square-enix


Medlem

Fantastiskt spel, rekommenderas verkligen. Man ska dock ha i åtanke att FFXIV är ett Final Fantasy RPG först och främst och 99% av spelets grupp-content är låst bakom den underbara storyn. Absolut inget negativt IMO men många WoW-flyktingar brukar bli lite chockade över det.

Det ska bli spännande att se uppfräschningen av ARR-områdena och vilka delar av den questlinen som trimmas bort. Tror att 5.3 blir en av de bättre patcharna på senare år.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Medlem
Skrivet av Arzei:

Fantastiskt spel, rekommenderas verkligen. Man ska dock ha i åtanke att FFXIV är ett Final Fantasy RPG först och främst och 99% av spelets grupp-content är låst bakom den underbara storyn. Absolut inget negativt IMO men många WoW-flyktingar brukar bli lite chockade över det.

Det ska bli spännande att se uppfräschningen av ARR-områdena och vilka delar av den questlinen som trimmas bort. Tror att 5.3 blir en av de bättre patcharna på senare år.

Så man kan inte spela co-op först än man klarat av hela storyn?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Så man kan inte spela co-op först än man klarat av hela storyn?

Oftast så är många dungeon, raids ect låst bakom quest chains som man måste göra innan.
Men du kan spela i grupp när som helst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det ryckte lite i MMO-tarmen, så jag installerade Star Wars: The Old Republic igår. Tröttnar nog om ett par veckor, och då kan det minsann bli att testa FFXIV istället.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Fjärde expansionen? Det finns bara tre till huvudspelet vad jag vet. Heavensward, Stormblood och Shadowbringers. Annars så är det ett fantastiskt spel med otroligt mycket matrial och varje patch som släpps ger mer innehåll. Kanske inte för alla men det har en fantastisk story och jag föll direkt för hur mycket Final Fantasy det kändes när jag började 2014.

Är nu inne på en paus men kommer alltid att återvända när andan faller på. Fantastiskt community också måste jag tillägga. Var dock tvungen att byta från engelsk dub till den japanska. Hiskligt dålig. Sedan är resan en otroligt intressant sådan. Från att gå från det misslyckande det var med Final Fantasy XIV 2010 till att vända helt 2013 och sedan gå till klarhet till klarhet med A Realm Reborn. Det kan man tacka Naoki Yoshida och hans dedikerade team för.

Medlem
Skrivet av Idon:

Fjärde expansionen? Det finns bara tre till huvudspelet vad jag vet. Heavensward, Stormblood och Shadowbringers. Annars så är det ett fantastiskt spel med otroligt mycket matrial och varje patch som släpps ger mer innehåll. Kanske inte för alla men det har en fantastisk story och jag föll direkt för hur mycket Final Fantasy det kändes när jag började 2014.

Är nu inne på en paus men kommer alltid att återvända när andan faller på. Fantastiskt community också måste jag tillägga. Var dock tvungen att byta från engelsk dub till den japanska. Hiskligt dålig. Sedan är resan en otroligt intressant sådan. Från att gå från det misslyckande det var med Final Fantasy XIV 2010 till att vända helt 2013 och sedan gå till klarhet till klarhet med A Realm Reborn. Det kan man tacka Naoki Yoshida och hans dedikerade team för.

talar du japanska eller vad får dig att tycka den är bättre?

Medlem

Vet ingenting om spelet, men blev riktigt nyfiken nu. Går det att starta upp från 0 förkunskap i FF-världen och köra 2 spelare ihop tro?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ender:

Vet ingenting om spelet, men blev riktigt nyfiken nu. Går det att starta upp från 0 förkunskap i FF-världen och köra 2 spelare ihop tro?

Yep!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tsteken:

talar du japanska eller vad får dig att tycka den är bättre?

Har inget med att göra om jag pratar japanska eller inte. Jag trycker den är bättre och har mer inlevelse än den engelska.

Medlem

Bra spel men jag vet att många inte kommer hålla med mig nu men jag tyckte de förstörde en hel del av spelet när dem gjorde class revampen (avancerade klasser), jag har försökt att spela det efter det, även köpt alla expansioner men jag saknar verkligen de gamla klasserna.
Slutar med att man lvlar upp till max sedan kör man 100% crafting/gathering.

Om ni inte har spelat det, gör det.....Spelet är väldigt bra annars. Speciellt story mässigt.

Medlem

Det ska jag göra, kul nyhet!

1
Skriv svar