Xbox Series X har flest lanseringsspel "någonsin till en en konsol" – i november?

Robot
Xbox Series X har flest lanseringsspel "någonsin till en en konsol" – i november?

Microsoft skryter, och slinter med tungan?

#xbox, #xbox-series-x


NuZ
Testpilot

Hype!! Hoppas på Fable ikväll!!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Spännande!
Ett nytt Perfect Dark som ser bra ut vore trevligt. Även om det nog aldrig kommer nå magin man upplevde i ungdomen när man spelade GoldenEye och Perfect Dark i soffan med tre polare...

Medlem
Skrivet av Edvin:

Spännande!
Ett nytt Perfect Dark som ser bra ut vore trevligt. Även om det nog aldrig kommer nå magin man upplevde i ungdomen när man spelade GoldenEye och Perfect Dark i soffan med tre polare...

Ja, Perfect Dark förtjänar verkligen en värdig uppföljare!

Medlem

Brukar ju vara 6 stycken "lanseringsspel" till en konsol så ja visst kan de slå det

Medlem

Bra att de skryter om den delen, för det som man sett än så länge i spelväg har inte direkt imponerad - men jag hoppas de brilljerar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vilken svensk tid börjar eventet?

Fragtjuv
Skrivet av Cooling23:

Vilken svensk tid börjar eventet?

18:00!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Om nya fable visas så hoppas jag att det inte är en lika avgrundsdjup besvikelse som det neddummade Fable 3 var.

Medlem

Flest kan dem ha, men hur många är exklusiva.... Det som är anledning man vill ha en konsol, exklusiva titlar.


signatur

Spela spel är kul ibland.

jbx
Medlem
Skrivet av miffot:

Flest kan dem ha, men hur många är exklusiva.... Det som är anledning man vill ha en konsol, exklusiva titlar.

Nja, jag vill ha den konsolen som presterar bäst på multiplatform-titlar, den andra av de två kan jag ha till exklusiva spel.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Vad är ett Rimligt Pris för det nya xboxet 6-7 tusen ?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Blackmalmoo:

Vad är ett Rimligt Pris för det nya xboxet 6-7 tusen ?

Många spekulerar ju i att Microsoft kommer vara rätt aggressiva i sin prissättning och vara beredda att ta en förlust på varje såld box för att inte vara dyrare än PS5. Alternativet är att Series X blir rätt dyr medan de har Series S som entry point på kanske så lågt som 299 dollar. Med svenska skatter lär det ändå inte bli någon billig konsol.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag skulle bli väldigt förvånad om eventet övertygar mig att skaffa en xbox nästa generation. Vi får se.

Medlem

inte så insatt men på Windows 10 kan man spela Xboxs egna exklusiva spel och om man har En speldator som kommer Klara alla senaste spel på det ultra grafik behöver man väll knappt Xbox series x

Medlem

Jag vill ha xbox oavsett exklusiva titlar eller inte, för att jag använder den till digitalbox och styr tv kanalerna genom min xbox. Integrerar tv och gaming i samma enhet.

Medlem

Lär nog vara en hel del "a dime a dozen" indietitlar, precis som under PS5 eventet. Säger inte att det är fel i sig, flesta best of spel för mig den här generationen var indielir. Är nog dock inte det många konsolkids är ute efter direkt, just saying.

Skrivet av Blackmalmoo:

inte så insatt men på Windows 10 kan man spela Xboxs egna exklusiva spel och om man har En speldator som kommer Klara alla senaste spel på det ultra grafik behöver man väll knappt Xbox series x

Det stämmer bra. Känns som att det blir Microsoft vs Playstaion nästa generation.

Medlem

Dom som väljer pc över konsol föredrar oftast det för att dom gillar det bästa. Men självklart så gillar inte alla att spela på en oc ens om den är fixad av någon annan att likna en konsol. Jag tar gärna inte i kort mm för flamskyddsmedel och oljor och damm är det värsta jag vet. Som förälder så är det värre än bajs. Sen så vet jsg inte ens vart jag ska ha ett tangentbord och mus. Allt jag förut behövde göra på pcn gör jag idag på mobilen. Nästa Diablo kommer ju tom på mobilen ha ha.

Medlem

Räknas det som lanserings titel när Gears 5 Series X edition kommer och de kanske räknar med alla spel som uppgraderas grafiskt till series X vilket lär bli en del? Men som sagt inte svårt att slå mängden fast bättre att ha två super spel istället för 20 meh spel.

Medlem
Skrivet av miffot:

Flest kan dem ha, men hur många är exklusiva.... Det som är anledning man vill ha en konsol, exklusiva titlar.

Exklusiva titlar är enbart konsumentförtyck och konsumentfientligt. Det man vill ha är valfrihet att spela på antingen PC, konsol, eller bägge delarna.

Sedan finns det både +/- med att köpa och spela på PC respektive konsol.

Tilltalar olika köpare, beroende på budget, kunskap och arbete man vill lägga ner på det (i korthet har PC alltid potential att trumfa de allra bästa och kraftfullaste konsolerna, medans konsol å sin sida i princip alltid har fördel av mest prestanda/krona och enkelhet).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

inte så insatt men på Windows 10 kan man spela Xboxs egna exklusiva spel och om man har En speldator som kommer Klara alla senaste spel på det ultra grafik behöver man väll knappt Xbox series x

Ja, i de flesta fall så är det så (vilket är grymt trevligt och konsumentvänligt).

Vad du skall köpa, eller spela på för stunden, är helt upp till dig. PC kommer alltid att, med rätt tilltagen budget, ha möjlighet att övertrumfa de kraftigaste konsolerna. Har du väldigt god budget, och ett gott PC-kunnande, så kör och satsa främst på PC (tycker jag).

Konsol kan däremot ha andra fördelar (enklare att styra med endast handkontroll i soffan, bättre integration med TV, mer prestanda/krona, och generellt enklare att både köpa och underhålla jämfört med PC).

Så en konsol kan också vara ett mycket bra komplement till din kraftfulla PC; en klar fördel (speciellt med Microsofts ekosystem) är att om du har både PC och konsol, ofta utan extra kostnad kan spela många av dina spel vart som helst (dvs. både på PC och din konsol, allt efter vad som passar för stunden).

Kör på det som du trivs bäst med!

Själv har jag flera både PC och flera X-boxar (och flera Macar och flera Switchar). Ju fler saker man kan spela på, ju bättre.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar