Rocket League blir free-to-play, och byter pc-hem från Steam till Epic

Robot
Rocket League blir free-to-play, och byter pc-hem från Steam till Epic

Förändringens vindar blåser upp senare i sommar.

#epic-games-store, #rocket-league


Medlem

More kindling for the funeral pyre
F


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Att lipa över EPIC är din grej va? Kollar alltid kommentarsfältet för alla EPIC-nyheter och du är minsann alltid framme och påpekar hur dåligt det är, härligt positiv

Medlem

sålänge det går att spela på steam så kommer det fortsätta vara ett av mina favoritspel. annars bojkottar jag diiiirekt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av DieZe:

@Godofcheese: Att lipa över EPIC är din grej va? Kollar alltid kommentarsfältet för alla EPIC-nyheter och du är minsann alltid framme och påpekar hur dåligt det är, härligt positiv

Nån måste göra det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har spelat sen de första dagarna och klockat typ 1200 timmar hittills. Har väntat på en f2p-uppdatering länge nu eftersom det känns som det naturliga steget.
Spelet har ändå 5 år på nacken och det är nog inte så lätt att dra nya användare som tvekar på grund av den där prislappen på 200kr.
Personligen ser jag det här som något positivt för ett spel som ligger mig varmt om hjärtat. Det är en chans för mer folk att få uppleva vad jag tycker är det roligaste multiplayerspelet på marknaden och för mig är det bara positivt med mer motstånd och mer intresse för e-sportsdelen som jag följer varje säsong (heja Vitality).
Om det innebär mer pengar eller inte återstår väl att se men hoppas innerligt att Epic som ju har kapitalet kan pumpa in lite pengar i prispotterna så att det blir mer lönt att satsa på en karriär som proffs. Inte jag dock, skulle ju nästan kunna vara pappa till flera av toppnamnen.

Medlem

Här kommer källan: https://www.rocketleague.com/news/rocket-league-going-free-to...

Kunde inte se den någonstans. Väldigt tafatt artikel, står knappt något alls om alla förändringar som kommer ske.

Medlem
Skrivet av DieZe:

@Godofcheese: Att lipa över EPIC är din grej va? Kollar alltid kommentarsfältet för alla EPIC-nyheter och du är minsann alltid framme och påpekar hur dåligt det är, härligt positiv

Dom kunde ju fokuserat på att utveckla sin plattform istället för att försöka locka användare med gratis spel.

Medlem
Skrivet av purjo:

Har spelat sen de första dagarna och klockat typ 1200 timmar hittills. Har väntat på en f2p-uppdatering länge nu eftersom det känns som det naturliga steget.
Spelet har ändå 5 år på nacken och det är nog inte så lätt att dra nya användare som tvekar på grund av den där prislappen på 200kr.
Personligen ser jag det här som något positivt för ett spel som ligger mig varmt om hjärtat. Det är en chans för mer folk att få uppleva vad jag tycker är det roligaste multiplayerspelet på marknaden och för mig är det bara positivt med mer motstånd och mer intresse för e-sportsdelen som jag följer varje säsong (heja Vitality).
Om det innebär mer pengar eller inte återstår väl att se men hoppas innerligt att Epic som ju har kapitalet kan pumpa in lite pengar i prispotterna så att det blir mer lönt att satsa på en karriär som proffs. Inte jag dock, skulle ju nästan kunna vara pappa till flera av toppnamnen.

Mycket bra inlägg. Jag känner igen mig i mycket. Som 80talist och tvåbarns farsa så passar detta spel mig som handen i hansken.

Det är lätt att lära sig, men über svårt att bemästra.

Så när man sitter där och endast har en timme speltid innan läggdags är detta spelet perfekt. Är ju riktigt rlligt med polare också, fördelen är att man kan ha med kassa polare med, för ranking systemet funkar ganska bra.

Alla som inte testat detta spel, gör det.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

sålänge det går att spela på steam så kommer det fortsätta vara ett av mina favoritspel. annars bojkottar jag diiiirekt

Har inga som helst problem med att Steam får lite konkurrens. Det behövs!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar