15 miljoner har spelat Sea of Thieves

Robot
15 miljoner har spelat Sea of Thieves

Dramatisk ökning på 5 miljoner sedan januari.

#rare, #sea-of-thieves


Medlem

Någon som spelar det som vill berätta lite vad man gör i spelet nu?

Medlem

@Johnhedlund: Man åker båt och lever rövare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johnhedlund:

Någon som spelar det som vill berätta lite vad man gör i spelet nu?

Om du menar jmf med vid launch så är det en oerhört lång lista... Här är en utvald lista på större förändringar fram till mars i år:
https://news.xbox.com/en-us/2020/03/25/38-things-added-to-sea...

Här är ett par re-reviews från i år:


signatur

Jump in.

Medlem

Slö spelar och gillar det, så kul att bara ta ett Quest och köra i en timme eller 2 med en polare.

Medlem

Det är ju fruktansvärt tråkigt fortfarande. Några quest har varit rätt kul (bara för man spelar coop, skulle aldrig spela ensam) men allt handlar om guld och du köper cosmetics med dom, väldigt tråkigt.

Megalodon och Kraken är ju bara irriterande att möta numera. Behövs betydligt störra gameplay förändringar för man ska spela mer än 1 gång per år.

Medlem

jag spelade dom första veckorna vid release tills jag vart legendary captain, Efteråt gjorde dom det lätt att få skiten och börja slänga in massa shit och jag kom aldrig in I spelet igen efter att nya saker börja komma in, då jag kände been there done that.

Medlem

Personligen så tycker jag att äventyrs-delen av spelet är fruktansvärt bra. Pussel och gåtor som kan lösas med vänner eller familj. Har haft några av de mysigaste speltimmarna någonsin i SoT.

Men folk gillar ju att gnälla om samma trams, även fast uppdateringar och tillägg har förbättrat ett spel. Samma gnäll, samma trams.

Inaktiv

Fruktansvärt bra spel. Förmodligen bäst denna gen över alla plattformar.väldigt snyggt med, grymt bra multiplayer och mycket att göra. Det var svårt att komma in i för folk som är vana att bli skedmatade I QTE spel men för alla med pc eller xbox är detta givet, både med pilarna, själv eller som familjespel (med extra box, pc eller Xcloud access). Roligt att detta spel har mer spelare än de bäst säljande PS4 spelen trots att PS4 sägs ha sålt 3 gånger mer om man får tro fanboysen här

Medlem

Skulle gärna se ett pve läge också så man slipper bli greifad av andra spelare.

Medlem

Mina polare lirar bara Fortnite och annat som jag ogillar starkt så jag undrar, går detta att ha kul med ensam eller är coop en del av upplevelsen?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jokobib_Bob:

Mina polare lirar bara Fortnite och annat som jag ogillar starkt så jag undrar, går detta att ha kul med ensam eller är coop en del av upplevelsen?

Jag skulle säga att det beror på...trivs man i eget sällskap och är medveten om att allt är lite mer komplicerat som ensamseglare så absolut det fungerar att köra själv. Naturligtvis så får man då begränsa sig lite i vad man pysslar med och räkna med att vara i underläge.

Med det sagt, Sea of Thieves gör sig bäst med en grupp vänner, nya eller gamla. Det är få spel som ger sådana gemensamma upplevelser som skapar fantastiska minnen av både segrar, nederlag och dråpliga situationer.

Du kan hitta massor av folk att pirata med antingen via LFG på Xbox eller via den officiella discorden:

https://discordapp.com/channels/423075122610700288/4230765445...


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_81726:

Fruktansvärt bra spel. Förmodligen bäst denna gen över alla plattformar.väldigt snyggt med, grymt bra multiplayer och mycket att göra. Det var svårt att komma in i för folk som är vana att bli skedmatade I QTE spel men för alla med pc eller xbox är detta givet, både med pilarna, själv eller som familjespel (med extra box, pc eller Xcloud access). Roligt att detta spel har mer spelare än de bäst säljande PS4 spelen trots att PS4 sägs ha sålt 3 gånger mer om man får tro fanboysen här

Är du Crapgamer i förklädnad?
Crackdown 3 var generationes spel enligt xbox fansen så försök inte.

It's not a lake, it's an ocean

Åh, ett av de där spelen jag verkligen önskar att jag hade tid att spela... :-/ Det ser hur kul ut som helst.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Perre80:

Är du Crapgamer i förklädnad?
Crackdown 3 var generationes spel enligt xbox fansen så försök inte.

CrapGamer has Gone full ponie. You never go full ponie.

Medlem

Jag har spelat det nån gång då å då och jag personligen känner att det helt beror på om man spelar ihop med någon eller ej. Solo så tycker jag inte alls om spelet. Ihop med minst 1 spelare så blir spelet riktigt roligt och får man spela med 3 andra som verkligen går in för coop (dvs inget afk eller spelar för sej själv) så blir spelet ett av de bästa spelen jag spelat.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

En revansch för både Rare och Microsoft! Jag skulle lätt placera Sea of thieves bland de absolut bästa spelen denna generation.

1
Skriv svar