Shin Megami Tensei V släpps 2021 exklusivt till Switch

Robot
Shin Megami Tensei V släpps 2021 exklusivt till Switch

Dessutom: remaster av Shin Megami Tensei: Nocturne.

#nintendo-direct, #shin-megami-tensei-v


Medlem

Hype. Blir garanterat ett köp av båda. Shin Megami Tensei är den spelserie Persona blev en spinoff från. SMT spelen är mer fokuserade på dungeon crawling och har inte slice of life delen som Persona har. Man kommer dock känna igen summons etc.

Medlem

Har aldrig spelat något av spelen. Men det verkar intressant.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Aletheides:

Hype. Blir garanterat ett köp av båda. Shin Megami Tensei är den spelserie Persona blev en spinoff från. SMT spelen är mer fokuserade på dungeon crawling och har inte slice of life delen som Persona har. Man kommer dock känna igen summons etc.

Frågan är om SMT är bättre? Du får ju dungeon crawling i Persona 5/Royal också, där jag tycker "slice of life"-delen är perfekt integrerad med spelets dungeon crawling-del.

Charmen är ju att allt du gör i livet, t ex de du blir vän med, hur du spenderar din dag, påverkar hur du presterar mot monster. Vad har SMT? Bara monter och och olika "dungeons"?

Jag har inte spelat SMT, men det låter inte lika intressant. Känns inte alls konstigt att Persona, som är en spin-off, har blivit mer populär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har bara lirat Persona 5 Royal vilket är grymt och varit väldigt sugen på att Testa SMG3 så kul att det kommer en remaster. Trist att 5an är Switch exclusive dock.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Frågan är om SMT är bättre? Du får ju dungeon crawling i Persona 5/Royal också, där jag tycker "slice of life"-delen är perfekt integrerad med spelets dungeon crawling-del.

Charmen är ju att allt du gör i livet, t ex de du blir vän med, hur du spenderar din dag, påverkar hur du presterar mot monster. Vad har SMT? Bara monter och och olika "dungeons"?

Jag har inte spelat SMT, men det låter inte lika intressant. Känns inte alls konstigt att Persona, som är en spin-off, har blivit mer populär.

Bättre är väl väldigt subjektivt. Men objektivt kan man ju säga att många SMT spel är roligare om det är samla demons och kravla i labyrinter som är den roliga biten. Jag personligen gillar båda och tycker smt är enformigt ibland medans persona kan vara jäkligt segt när man måste fördriva tid och man vill bara göra progress i grottan SMT Redux tex är ett helt fantastiskt SMT som är precis lagom tjock scifiplot blandad med demoner. SMT har heller inte samma tidspress då de saknar/slipper kalendern.

Båda sorterna är awesome!

Medlem

Persona utan slice of life? Nej tack! Största nöjet är ju att brygga kaffe och "leva livet".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Har bara lirat Persona 5 Royal vilket är grymt och varit väldigt sugen på att Testa SMG3 så kul att det kommer en remaster. Trist att 5an är Switch exclusive dock.

Håller med. Exklusiva spel är endast skit och konsumentfientligt (oftast ifrån stora bolag som vill styra marknaden på ett otrevligt sätt). Detta fast jag själv har flera Switch. Hade de iaf. släppt det till PC så hade jag förlåtit de mycket mera.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar