Inga dedikerade Playstation 5- och Xbox Series X-versioner för NHL 21

Robot
Inga dedikerade Playstation 5- och Xbox Series X-versioner för NHL 21

Fokus ligger på PS4 och Xbox One.

#nhl-21


Medlem

Dom har väl inte lagt till något nytt på 5 år så det lär väl inte hända något revolutionerande i år heller. Ctrl+c, Ctrl+v och byt cover så var det klart....

Medlem

Inte oväntat med tanke på hur lite NHL-spelen faktiskt säljer

Medlem

Betala 500+ för en roster-update 🙌🏼

Medlem

Har bojkottat NHL spelen sen 15, enorm besvikelse, 13-14 var nog de bästa enligt mig. Men det är inte värt att betala så mycket och få så lite.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Inte oväntat med tanke på hur lite NHL-spelen faktiskt säljer

Japp det är det som är problemet som gör att serien inte heller kommer tillbaka till PC.
EA resonerar helt enkelt att det är inte värt besväret.
Man får hoppas dom ändrar sig eller att nån fler gör ett bra hockey spel.

Kan rekommendera Super blood hockey eller Bush hockey League (Old time hockey) för den som annars är sugen på lite Hockey på PC.

Dom spelen bör man dock spela mot en kompis och inte ensam då det blir natt och dag i skillnad hur roliga dom är.

Alternativt att man hittar gamla NHL 2004 och moddar det med rebuilt till senaste säsong.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Surt men väntat. Var så när ps4a släpptes med att man fick vänta ett år. Får se om jag köper det för eashl ändå...

Medlem
Skrivet av Micke090:

Betala 500+ för en roster-update 🙌🏼

799:- är väl det nya riktpriset

Medlem

Nej nu är det slut med NHL köp för min del.
Köpt varenda spel nu sedan NHL 11.
Jävla torsk man varit. Skitspel som kommer med så lite nytt varje år.

Medlem

Skulle nog säga att NHL 98 var det senaste jag köpte och gillade

Medlem

Inte kört NHL sedan 98, föråldrad grafik nu, men rolighetsfaktorn finns där!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

EA Access är perfekt för mig. Jag gillar att lira Fifa, NHL och NFL då och då men bryr mig inte särskilt mycket om att ha den senaste versionen direkt. Nyaste spelen dyker ju ändå upp där inom 6-10 månader från release.

Medlem

Personligen så hade jag inte haft några problem med att det varit två år mellan varje nytt NHL-spel, så att det faktiskt blir något nytt mellan varje spel, till skillnad mot nu när det mer eller mindre är en uppdatering på spelarna och lagen.

Ett bättre Be A Pro-läge hade inte jag tackat nej till, de var på god väg med deras Live the Life-läge när man fick medverka på intervjuer, interagera med familj, lagkamrater och fans (om än bara i textformat). Tyvärr byggde de inte vidare på detta, utan tog bort det helt och hållet.

Medlem

EA Sports har varit så sjukt lata de senaste åren, där de i stort sett bara kör en copy/paste och flyttar runt spelare som bytt lag. Så man blir inte förvånad att de inte släpper något next-gen.

Medlem

Samma sak hände ju på förra generationen också så är inte direkt förvånad. Var samma sak på 360 också där vi fick vänta ett år. Skillnaden då var att Xbox360-versionen av NHL 07 var något HELT nytt med skillstick! INGET har egentligen hänt sen dess...

Jag kör Fifa20 på EA Access och jag är långt ifrån ett fan av Fifa/fotboll vilket gör att det känns som att jag spelar samma skit som för 10 år sen typ...

Med det sagt så var skillnaden mellan NHL20 och NHL19 minimal i ren gameplay...kändes verkligen som samma spel!

Medlem

Jag antar att de vill ha det nya högre priset när de ska sälja spelet iaf,

Medlem

Ja ja, när kommer nästa del av Brett Hull Hockey är vad jag vill veta!

inK
Medlem

Undrar ifall de har med ett Covid-19-läge med spel för tomma läktare...


signatur

Every trophy counts...

Köper alltid senaste NHL och FIFA i ett bundle framåt vårkanten för typ 399 kr ihop på PSN Store. Det är typ vad spelen är värda.

Medlem

NHL är nog det spel som utvecklats minst senaste 10 åren (grafiskt) och det laggar ibland fortfarande!

Tycker inte det är någon enorm skillnad från sista Xbox 360 versionen.

Dom borde fundera på att släppa det till PC igen.

Skräll. Men förstår dom, varför lägga onödiga resurser på ett vinnande koncept sett ur företagsverksamhetsvinkel. Folk köper ju skiten år efter år endå.

Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Skräll. Men förstår dom, varför lägga onödiga resurser på ett vinnande koncept sett ur företagsverksamhetsvinkel. Folk köper ju skiten år efter år endå.

Fast i just det här fallet är det ju inte så 😋 det säljer för dåligt för att ödsla tid att visa upp på ea play t ex, säkert stor del i att det inte får next-genbehandling redan i år också, samma sak förra generationsskiftet, för litet team/resurser antar jag.

Medlem

Tror NHL-skaparna går på tomgång nu. När 2K lämnade över till EA försvann drivet. De behöver kanske gå ifrån modellen med ett spel per år och köra uppdateringar med lag och matchställ istället samt fundera över design och upplevelse generellt. Det är ändå omöjligt att se skillnad på trailers i sportspel.

Min ytterst personliga gissning är att resurserna hos EA sports knappast hamnar hos hockeyn. Fifa, Madden, NBA och Baseball är betydligt större kassakor är vår obskyra sport för nordligaste halvklotet...

Medlem

@anon_328494: Wow.. jag har aldrig tänkt på det, men shit. Alla sportspel för 249k/år är inte dumt ändå.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

För min del så gör det ingenting, förutsatt att man använder tiden på rätt sätt. Jag är ju av den lite äldre sorten här och strictly offline/Franchisespelare på de sportspel jag spelar. Önskar så att NHL-serien var av samma kaliber (eller närmare iallafall då budgeten lär vara bra mycket mindre) som t.ex. NBA 2K eller The Show.

Tyvärr så har EA-sports vanskött serien något så oerhört sedan 13-14 någon gång. Hygienfaktorer som borde finnas i en sporttitel år 2020 saknas. AI:n lämnar oerhört mycket att önska, ingen roster-share, ingen möjlighet att importera musik, dåliga möjligheter att editera både spelare och utrustning och Be a pro läget är så gott som obefintligt. Onlinespelarna i sin tur har hur mycket synpunkter som helst på sådant som inte är bra och borde åtgärdas.

Det är lätt att raljera över EA men överlag så tycker jag att EA-sports missköter sina titlar till höger och vänster. Läser man runt lite så är Maddenspelarna oerhört besvikna på hur den serien utvecklats sedan 2006 redan, NBA-live fick man lägga på hyllan och UFC-betan har inte lämnat några positiva reaktioner alls trots de 2,5 år de haft på sig att göra någonting bra.

NHL 15 var så satans dåligt så jag skippade NHL mellan 16 och fram till nu och trots att man tagit några små steg framåt så är det så lite som blivit bättre till 2020 så jag blev lika besviken denna gång. Personligen så köper jag inte ett NHL-spel till från EA förrän jag läser att spelet går åt rätt håll från spelare som inte nöjer sig med en ny toppluva i en lootbox eller att man lägger till maskotar i ett 3 mot 3 läge.

Med det sagt så minns jag när NHL 15 släpptes och har väldigt små förhoppningar på att EA överraskar oss positivt med PS5-debuten denna gång heller, givet deras trackreckord på den senaste generations sportspel. Hade det funnits en till NHL-titel, likt gamla 2K-serien så tror jag att EA:s NHL varit lika dött som NBA-live vid det här laget.

1
Skriv svar