FMV-spelet Gamer Girl utannonserades... och av-utannonserades

Ase
Medlem
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Så fort en tjej visar lite urrinning på Twitch blir folk vansinniga. Tycker ni att de ska bära burka eller vad är tanken?

En av få gånger ditt trollande fyller en funktion.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Ser ut som en softcore-version av valfritt Lifeselector-spel utan happy ending.

Gnällkuk

Det här känns som ett spel för Stadia, vem gav detta skit grönt ljus?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@fz , "men utöver att hålla rent i chatten verkar man även ha hand om att ta en rad viktiga beslut åt henne."

Alltså, såg vi på samma trailer? Det jag såg var hon frågade "vad ska jag göra" och du gav din åsikt/råd. Ingen order.

Har vi kommit så långt nu att när en man ger en kvinna ett råd så är det ett förtryck?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@fz , "men utöver att hålla rent i chatten verkar man även ha hand om att ta en rad viktiga beslut åt henne."

Alltså, såg vi på samma trailer? Det jag såg var hon frågade "vad ska jag göra" och du gav din åsikt/råd. Ingen order.

Har vi kommit så långt nu att när en man ger en kvinna ett råd så är det ett förtryck?

Så hon utför inte valen man gör? Det är kanske detta som tillverkaren menar med att de ville uppmärksamma det som kvinnliga streamers utstår. Alla som spelar spelet är helt tokiga på slutet för att karaktären gör som den själv vill. Det vore sjukt roligt att se när folk recensionsbombar och skriver trådar på FZ pga tiden de har lagt ner på valen inte spelare någon roll. Det blir beviset. Meta.

Medlem

Jag förstår ju vad de vill komma åt med detta spel, men jag tror de tar det från helt fel vinkel. Om man hade kontrollerat tjejen i fråga dvs inte genom en tredje person så tror jag att poängen skulle gå hem bättre. Det blir så enormt obehagligt att man ska spela som en person som i sin tur mer eller mindre kontrollerar tjejen.

Kolla denna tweet till exempel: https://twitter.com/WalesInter/status/1283873042335248384
"Online abuse is real and is still happening every day — Gamer Girl seeks to raise awareness of this issue."

Ja, men att jag då ska sitta och säga åt denna tjej som blir förtryckt vad hon ska göra målar ju inte upp det särskilt väl. Jag som spelare blir ju snarare en del av problemet när jag ska lägga mig i hennes liv och viktiga beslut, och något klipp visade att hon hade en pojkvän som jag antar att man kommer att ha någon interaktion med också? Nä, obehagligt, som sagt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Blir garanterat ett köp när det släpps. Den här sortens uppmärksamhet är bästa sortens marknadsföring

Inaktiv
Skrivet av smuts:

Jag förstår ju vad de vill komma åt med detta spel, men jag tror de tar det från helt fel vinkel. Om man hade kontrollerat tjejen i fråga dvs inte genom en tredje person så tror jag att poängen skulle gå hem bättre. Det blir så enormt obehagligt att man ska spela som en person som i sin tur mer eller mindre kontrollerar tjejen.

Kolla denna tweet till exempel: https://twitter.com/WalesInter/status/1283873042335248384
"Online abuse is real and is still happening every day — Gamer Girl seeks to raise awareness of this issue."

Ja, men att jag då ska sitta och säga åt denna tjej som blir förtryckt vad hon ska göra målar ju inte upp det särskilt väl. Jag som spelare blir ju snarare en del av problemet när jag ska lägga mig i hennes liv och viktiga beslut, och något klipp visade att hon hade en pojkvän som jag antar att man kommer att ha någon interaktion med också? Nä, obehagligt, som sagt.

Förstår inte riktigt vad som är obehagligt?
Många tjejer som streamar har pojkvän...
Enligt Wales Interactives Twitter så spelar man som hennes kompis som ger henne råd om vad hon ska göra genom rollen som chattmoderator. Tycker det låter passande för en "interaktiv story" då att vara moderator i en livestream skänker ett realistiskt perspektiv till hela grejen att man gör val i en story. Ser ut som att hon råkar illa ut när hon IRL-streamar och antar att man då ska hjälpa henne fatta rätt beslut när någon jagar henne o.s.v. Låter lite intressant även om jag fortfarande tror detta spel är fejk.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Förväntade mig en mycket sämre trailer. Tycker inte att det ser SÅ dåligt ut.

Skrivet av Phyrino:

Läste artikeln och tänkte "detta blir en trailer i stil med Ghostbusters"
Men jag tyckte inte att det såg så kasst ut.
Tyckte skådespeleriet såg ut som så streamers brukar vara och lite kul med besluten.
Inget jag skulle köpa, men om det fanns på Gamepass så skulle jag testa.

I alla fall väldigt oförtjänad kritik.

Håller med! Skulle helt klart kunna se min fru spela detta.

Medlem

Jag tror inte att det är trailern det är fel på...

Medlem
Skrivet av Mirage:

@fz , "men utöver att hålla rent i chatten verkar man även ha hand om att ta en rad viktiga beslut åt henne."

Alltså, såg vi på samma trailer? Det jag såg var hon frågade "vad ska jag göra" och du gav din åsikt/råd. Ingen order.

Har vi kommit så långt nu att när en man ger en kvinna ett råd så är det ett förtryck?

Hur stod tror du chansen är att hon inte väljer det val du gör åt henne? Att du mumlar ”du får ju göra hur du vill, men under rådande omständigheter så hade nog jag...” medan du väljer alternativ 2 åt henne är ju inte riktigt samma sak.

Inaktiv

Snart får Uber komma och städa i tråden.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Så hon utför inte valen man gör? Det är kanske detta som tillverkaren menar med att de ville uppmärksamma det som kvinnliga streamers utstår. Alla som spelar spelet är helt tokiga på slutet för att karaktären gör som den själv vill. Det vore sjukt roligt att se när folk recensionsbombar och skriver trådar på FZ pga tiden de har lagt ner på valen inte spelare någon roll. Det blir beviset. Meta.

Du menar kvinnliga streamers måste "utstå" att få råd från en chatt moderator när de själva ber om rådet?
Hur vet du att alla som spelar spelet blir tokiga på att tjejen tar egna beslut? Spelet finns inte ute ännu? Låter snarare som du projicerar.
Men jag antar från ditt synsätt att om en man tilltalar en kvinna, så är det förtryck.

Skrivet av Ender:

Hur stod tror du chansen är att hon inte väljer det val du gör åt henne? Att du mumlar ”du får ju göra hur du vill, men under rådande omständigheter så hade nog jag...” medan du väljer alternativ 2 åt henne är ju inte riktigt samma sak.

Ingen aning, har inte spelat spelet. Det är fortfarande ett råd, och inte en order.


signatur

I drank what?

Medlem

Simp Simulator.

MEG
Medlem

OM det är ett riktigt spel så kan det vara intressant, det är isf bara att vänta och se hur slutprodukten blir.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Simp Simulator.

Vad baserar du det på?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du menar kvinnliga streamers måste "utstå" att få råd från en chatt moderator när de själva ber om rådet?
Hur vet du att alla som spelar spelet blir tokiga på att tjejen tar egna beslut? Spelet finns inte ute ännu? Låter snarare som du projicerar.
Men jag antar från ditt synsätt att om en man tilltalar en kvinna, så är det förtryck.

Snygg halmgubbe.

ELF
Medlem

Eh, det såg inte allt för illa ut. Kan säkert vara en intressant spelupplevelse som man kan ta med en nypa sallt.

Många kvinnliga streamers får ju tyvär stå ut med skit just för att det finns koiskmongon på internet. Men sen så har vi ju även de som klagar över att dem får stå ut med skit men som faktiskt själva har startart det genom att bjuda på sig själva på fel sätt.

Skrivet av Kleptoman:

Så fort en tjej visar lite urrinning på Twitch blir folk vansinniga. Tycker ni att de ska bära burka eller vad är tanken?

Urrigning är ju visserligen enbart till för att vi män ska titta och bli intresserade. Men det är fel att det används för att få views på icke porrorienterade streamingtjänster så som Twtich.
Eller varför inte detta exempel "Donate this much and I'll take a swim next stream". SJälvklart börjar det direkt att droppa in donationer. Varför? Jo för att man kommer att få se henna i bikini.
Ska man visa upp sig så finns Livejasmine. Vill man inte visa upp sig där för att det är en porrsida, då kanske man ska tänka på vad man gör.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@ELF: Härnäst kommer djävulens advokater och trollen att skriva om ”slutshaming” och ”får hon inte klä sig hur hon vill” och helt ignorera det faktum att det är en skådespelare som följer manus.
Hej, jag gillar urringat, det är inte det. Poängen är väl att den finns där medvetet och av en anledning, inte för att skådespelerskan vill det.

MEG
Medlem

Oj, kan detta vara årets mest kontroversiella spel? iaf att döma av forumet


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Simp Simulator.

Simpulator

Medlem
Skrivet av Maysay:

Snygg halmgubbe.

Svara på frågan istället.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Förstår inte riktigt vad som är obehagligt?
Många tjejer som streamar har pojkvän...
Enligt Wales Interactives Twitter så spelar man som hennes kompis som ger henne råd om vad hon ska göra genom rollen som chattmoderator. Tycker det låter passande för en "interaktiv story" då att vara moderator i en livestream skänker ett realistiskt perspektiv till hela grejen att man gör val i en story. Ser ut som att hon råkar illa ut när hon IRL-streamar och antar att man då ska hjälpa henne fatta rätt beslut när någon jagar henne o.s.v. Låter lite intressant även om jag fortfarande tror detta spel är fejk.

Du citerar ett inlägg där jag förklarar vad jag tycker verkar obehagligt med detta spel, och frågar mig vad som är obehagligt? Har du ens läst vad jag skrev?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Tyckte trailern såg förvånansvärt bra ut. Kul att de rört sig ute och filmat material samt byggt upp spänningsmoment. Jag kollar inte mycket på streams men nog såg det genuint ut i mina ögon.

Kvinnan i produktionen har väl rätt till sin egen integritet och egna fria val så varför ska någon annan bestämma vad som är rätt och fel för hennes interaktiva framställning? Huruvida "moderators" tips/råd/order genomförs till 100% eller ej kan ju även handla om begränsningar i speldesign. Det är mycket svårare och tidsödande att ge illusionen av en karaktärs egna beslut baserat på input, det förstår vem som helst som inte har en bajsnödig ideologi i bakhuvudet.

12
Skriv svar