FMV-spelet Gamer Girl utannonserades... och av-utannonserades

Robot
FMV-spelet Gamer Girl utannonserades... och av-utannonserades

Har årets sämsta trailer redan landat?

#Gamer-girl, #Wales-interactive


Medlem

eh nani!!???


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

GOTY 2020 /s


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tråkigt för utvecklarna men hur trodde de folk skulle reagera liksom?

Medlem

Wales Interactive själva säger att man med spelet vill uppmärksamma vad många kvinnliga streamers tvingas utstå, snarare än att slå mynt av det.

Bullshit! De ville ha en kvinna och sedan låta männen (spelarna) styra henne. Samma personer som sitter och donerar massiva summor till tjejerna på Twitch m.m. Som sedan får sin manlighet "förstörd" när de märker att det inte fungerar.

Medlem

Det blir rejäl konkurrens med både Gamer Girl och det efterlängtade Boyfriend Dungeon.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Wales Interactive själva säger att man med spelet vill uppmärksamma vad många kvinnliga streamers tvingas utstå, snarare än att slå mynt av det.

Bullshit! De ville ha en kvinna och sedan låta männen (spelarna) styra henne. Samma personer som sitter och donerar massiva summor till tjejerna på Twitch m.m. Som sedan får sin manlighet "förstörd" när de märker att det inte fungerar.

Spelet är skrivet av kvinnan i huvudrollen. Det du beskriver som "låta männen (spelarna) styra henne" är generellt hur spel fungerar, ja. Annars hade det inte varit ett spel.

Medlem

Förväntade mig en mycket sämre trailer. Tycker inte att det ser SÅ dåligt ut.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelet är skrivet av kvinnan i huvudrollen. Det du beskriver som "låta männen (spelarna) styra henne" är generellt hur spel fungerar, ja. Annars hade det inte varit ett spel.

Bara för att det är en kvinna i huvudrollen (skrivit) så betyder det inte att de finns en tanke bakom detta. Det är som att säga att de som streamar IRL inte har en tanke bakom vad de gör? Hon har väl bara kombinerat spelformatet & streaming? På vilket sätt belyser de ...vad många kvinnliga streamers tvingas utstå? Att spelarna får sin fantasi uppfylld att äntligen få bli den "riddare" som hjälper den försvarslösa med sina val. Hur många i Twitch/Youtube chatten vill inte få den rollen?

Inaktiv

Detta måste ju vara en satirvideo och inte ett riktigt spel under utveckling? Känns som ett Black Mirror-avsnitt.
Och att de bara trollar med sina uttalanden?

De skämtar ju om hela fenomenet med kvinnliga Twitch-streamers och deras simp-följare? Eller har jag missförstått?

Inaktiv

Hade det inte handlat om en tutt-streamer så hade det säkert kunnat vara intressant, nu blir det bara motbjudande.

Geeks Gaming
Skrivet av Maysay:

Bara för att det är en kvinna i huvudrollen (skrivit) så betyder det inte att de finns en tanke bakom detta. Det är som att säga att de som streamar IRL inte har en tanke bakom vad de gör? Hon har väl bara kombinerat spelformatet & streaming? På vilket sätt belyser de ...vad många kvinnliga streamers tvingas utstå? Att spelarna får sin fantasi uppfylld att äntligen få bli den "riddare" som hjälper den försvarslösa med sina val. Hur många i Twitch/Youtube chatten vill inte få den rollen?

Jag tror inte det är någon som säger emot dig om att spelets uppbyggnad är minst sagt tveksam.
Utöver det vet jag inte riktigt vad du är ute efter, det känns lite som att du är på krigsstigen över något som vi nog alla är överens om?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror inte det är någon som säger emot dig om att spelets uppbyggnad är minst sagt tveksam.
Utöver det vet jag inte riktigt vad du är ute efter, det känns lite som att du är på krigsstigen över något som vi nog alla är överens om?

Krigsstigen? Absolut inte. Jag svarade bara personen som kom med motsatta påståenden och inte var överens.

Medlem

FMV spel i överlag är inte mycket att hänga i granen precis.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Geeks Gaming
Skrivet av Maysay:

Krigsstigen? Absolut inte. Jag svarade bara personen som kom med motsatta påståenden och inte var överens.

Du lät väldigt kategorisk om både handling och spelet som helhet, trots att vi inte vet något om det. Samt uttryckte dig med en, vad jag tolkade som en aggressiv ton.
Men då hade jag fel och står rättad

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Förväntade mig en mycket sämre trailer. Tycker inte att det ser SÅ dåligt ut.

Tyckte nästan det blev lite spännande t.om. Annorlunda spel, inte så vanligt med såna nuförtiden. Kunde lika gärna varit en gamer boy och hans bästa vän som råkar ut för saker. Men nu blev det väl lite väl känsligt..

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

FMV spel i överlag är inte mycket att hänga i granen precis.

Det finns guldkorn bland allt skräp. Contradiction var väldigt underhållande och unikt om man kan stå ut med allt vad lågbudgetspel oftast innebär. Late shift, riktigt bra tempo och rätt mycket polish för ett FMV. Her story, kanonspel. Hoppas på fler FMV-spel med klass!

eld
Medlem
Skrivet av neocon:

Det får vi väl aldrig veta om inte spelet kommer ut. Kanske gör det det på ett genialiskt vis, kanske lyckas det inte alls. Du skriver som om du har alla detaljer.

Tror vi får cancella Cyberpunk 2077 också för det är precis den sortens fantasi spelet kommer uppfylla för mig.

Vad gör det egentligen om spelet görs med en sådan mörk motivering som du antagit? Har speltillverkare någon sorts skyldighet att göra spel som tilltalar dig eller dina progressiva värderingar?

Handlar om att läsa rummet lite bättre, det är ett gäng dudes som gör ett spel om något väldigt aktuellt samt otroligt obehagligt och helt missar målet.

Det är bättre att läsa på djupare och förstå problemet än att bli arg och defensiv.

Medlem

Ingen verkar tänka tanken att det finns kvinnor som älskar att exponera sig på detta sättet. Att använda sin feminina sexiga sida för att tjäna pengar.

All fokus är på konsumenterna.

Tråkigt och omodernt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Det finns guldkorn bland allt skräp. Contradiction var väldigt underhållande och unikt om man kan stå ut med allt vad lågbudgetspel oftast innebär. Late shift, riktigt bra tempo och rätt mycket polish för ett FMV. Her story, kanonspel. Hoppas på fler FMV-spel med klass!

Not For Broadcast är också riktigt bra om man gillar Britisk humor. Tror mycket av kritiken mot FMV kommer från just det att dåliga spel i genren är verkligen... dåliga.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Ingen verkar tänka tanken att det finns kvinnor som älskar att exponera sig på detta sättet. Att använda sin feminina sexiga sida för att tjäna pengar.

All fokus är på konsumenterna.

Tråkigt och omodernt.

Det är ju i princip gratis pengar för många tjejer, men hela fenomenet är ju egentligen oerhört tragiskt när man tittar på det i sin helhet.

Medlem

Tyckte inte trailern kändes så dålig, i linje med hur jag förväntar mig att FMV-spel är.

Geeks Gaming
Skrivet av Pappa Zappa:

Det finns guldkorn bland allt skräp. Contradiction var väldigt underhållande och unikt om man kan stå ut med allt vad lågbudgetspel oftast innebär. Late shift, riktigt bra tempo och rätt mycket polish för ett FMV. Her story, kanonspel. Hoppas på fler FMV-spel med klass!

Tex Murphy, även om det är mer kult än kvalitet över dessa

Medlem

Läste artikeln och tänkte "detta blir en trailer i stil med Ghostbusters"
Men jag tyckte inte att det såg så kasst ut.
Tyckte skådespeleriet såg ut som så streamers brukar vara och lite kul med besluten.
Inget jag skulle köpa, men om det fanns på Gamepass så skulle jag testa.

I alla fall väldigt oförtjänad kritik.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Det är ju i princip gratis pengar för många tjejer, men hela fenomenet är ju egentligen oerhört tragiskt när man tittar på det i sin helhet.

Kan delvis hålla med angående tragiken i det hela.

Samtidigt, vem är jag att moralisera? Vill kvinnor använda sina behag för att tjäna stålar, be my guest.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

WTF!?
vad är detta för skit haha


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av neocon:

Det får vi väl aldrig veta om inte spelet kommer ut. Kanske gör det det på ett genialiskt vis, kanske lyckas det inte alls. Du skriver som om du har alla detaljer.

Fast nyheten handlar väl om att de tog bort spelet pga dessa saker?

Trailern fick dock snabbt kritik för en rad olika saker, inklusive det horribla skådespelet, att spelet verkar göra narr av kvinnliga streamers och att upplägget är något störande. Man spelar nämligen som Abicake99:s chattmoderator, men utöver att hålla rent i chatten verkar man även ha hand om att ta en rad viktiga beslut åt henne.

Upplägget verkar väl vara så? Eller stämmer inte nyheten och trailern? Då har trailern varit ganska misslyckad om de lyfter fram saker som ser ut att gå tvärtemot vad de vill med spelet.

Skrivet av neocon:

Tror vi får cancella Cyberpunk 2077 också för det är precis den sortens fantasi spelet kommer uppfylla för mig.

Vad gör det egentligen om spelet görs med en sådan mörk motivering som du antagit? Har speltillverkare någon sorts skyldighet att göra spel som tilltalar dig eller dina progressiva värderingar?

Att du vill spela Cyberpunk 2077 pga få göra dessa saker får stå för dig. Men du erkänner i alla fall det. Om de hade sagt något liknande: Vi släpper spelet och låter er diskutera innhållet istället för att försöka ta en roll som trailern inte verkar visa upp så hade det nog varit bättre. Men nu känns det som att de fegade ur pga att folk började ifrågasätta dem. Vilket jag kan se som ett tecken på att de inte hade något viktigt de ville ta upp.

Vem vet, de kanske hade några väldigt "progressiva" värderingar bakom spelet och då hade även du kanske skrivit annorlunda. Men då hade de förmodligen varit beredda att försvara dem.

Skrivet av NordhNet:

Du lät väldigt kategorisk om både handling och spelet som helhet, trots att vi inte vet något om det. Samt uttryckte dig med en, vad jag tolkade som en aggressiv ton.
Men då hade jag fel och står rättad

Du kan vara lugn. Jag skriver snabbt och slarvigt ibland

Medlem
Skrivet av miffot:

WTF!?
vad är detta för skit haha

Hahaha rent skit asså!
<_<
>_>
*Add to wishlist*

Haha ha aa

Medlem

Skådespeleriet i trailern verkade inte vara så mycket sämre än random kvinnlig streamer?

Medlem

Så fort en tjej visar lite urrinning på Twitch blir folk vansinniga. Tycker ni att de ska bära burka eller vad är tanken?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

12
Skriv svar