Twitterkonto pekar mot Mario-samling

Robot
Twitterkonto pekar mot Mario-samling
Medlem

Har alldrig spelat Sunshine faktiskt, så är väldigt nyfiken på att testa detta!

Medlem

Om dom inte gjort något vettigt som att släppa DS versionen av Super Mario 64 så tycker jag dom kunde släppa spelen separat istället men jag skulle oavsett vad betala för att spela på switchen!

Medlem

Är bara intresserad av Super Mario Galaxy så det vore trevligt om man kan köpa spelen separat.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Är bara intresserad av Super Mario Galaxy så det vore trevligt om man kan köpa spelen separat.

Vore nice om dom skippar sunshine och har både galaxy 1 och 2 istället. Vilken samling DET vore 😄 Eller så köper jag bara dom bägge till Wii U som jag fortfarande har inkopplad för att jag fortfarande älskar den 😄❤

Medlem

Mario är inte 35 år, utan 39 år - han introducerades i Donkey Kong från 1981...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Kontot avslutas

Som ni även skrev i er Quiz så kom ju Mario första gången 1981 då även kallad för Jumpman. Så själva Mario är 39 år gammal, ursäkta jag menar ung. Men för 35 år sedan började han ta svampar och bli Super Mario för första gången.

Ryktet att det ska handla om en samling har ju varit typ från start när man hörde om att de spelen ska komma i HD till Switch. Det är därför många har kallat dessa för Super Mario All-Stars 2 på nätet.

Det senaste ryktet från en källa är att det nu på måndag ska vara en Nintendo Direct där bland annat detta och Super Mario 3D World Deluxe kommer avslöjas.

Det återstår att se vad som stämmer.


signatur

ゼルダの城

Avstängd
Skrivet av Saurfange:

Har alldrig spelat Sunshine faktiskt, så är väldigt nyfiken på att testa detta!

Vad är det för hädande jag hör på ett spelforum!

Släpps en Remaster av det spelet så spelar du det ögonen bums och sedan tittar du på en 100% speedrun av det ursprungliga spelet.

Avstängd

På ryktes vägar hörde jag att en ny Nintendo Direct kan komma redan nu den 20:e juli 2020.

Jag ser det som en hypotes jag är redo att förkasta eller bekräfta det datumet!

Inaktiv

Är det bara simpla HD versioner så får det vara. Hade det varit remakes som tex Dotemu gjorde på Wonder boy så skulle jag köpt till fullpris.

Medlem

Jag är fortfarande lite nyfiken på hur dom skall lösa kontrollerna till Sunshine.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Galaxy 1 och 2 är bland dom bästa Mario spelen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Kontot avslutas
Skrivet av ZeldasCastle:

Det senaste ryktet från en källa är att det nu på måndag ska vara en Nintendo Direct där bland annat detta och Super Mario 3D World Deluxe kommer avslöjas.

Skrivet av AplAy:

På ryktes vägar hörde jag att en ny Nintendo Direct kan komma redan nu den 20:e juli 2020.

Jag ser det som en hypotes jag är redo att förkasta eller bekräfta det datumet!

Själv hörde jag det ryktet på Youtube via en person som jag brukar följa ibland.

Men det blir spännande att se. Nintendo brukar ju vara ute i sista minuten ibland innan de avslöjar när nästa Nintendo Direct är.
Men samtidigt så har det ju inte varit någon riktig Nintendo Direct sen september förra året, så jag tycker ju att Nintendo borde redan ha sagt något.


signatur

ゼルダの城

Avstängd
Skrivet av ZeldasCastle:

Själv hörde jag det ryktet på Youtube via en person som jag brukar följa ibland.

Men det blir spännande att se. Nintendo brukar ju vara ute i sista minuten ibland innan de avslöjar när nästa Nintendo Direct är.
Men samtidigt så har det ju inte varit någon riktig Nintendo Direct sen september förra året, så jag tycker ju att Nintendo borde redan ha sagt något.

De skulle nog säga något men sedan blev det som det blev i omvärlden med COVID-19 och protesterna i USA vilket är en stor marknad för Nintendo även om det påverkar oss minimalt här i Sverige.

Medlem

Mario samling?
Får nästan samma feeling man fick inför super Mario allstars en gång i tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad är det för hädande jag hör på ett spelforum!

Släpps en Remaster av det spelet så spelar du det ögonen bums och sedan tittar du på en 100% speedrun av det ursprungliga spelet.

Haha lovar att köra igenom detta märkliga mario spel då 😎😆

Kontot avslutas
Skrivet av Molotov:

Mario samling?
Får nästan samma feeling man fick inför super Mario allstars en gång i tiden

Super Mario All-Stars.
Kommer ihåg när jag såg det när jag var liten och tyckte att det såg så snyggt ut jämfört med original spelen.

Sen köpte jag det igen för tio år sedan när Super Mario spelen firade 25 år och det släpptes på skiva till Wii.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Barak:

Jag är fortfarande lite nyfiken på hur dom skall lösa kontrollerna till Sunshine.

Själv är jag mest nyfiken på hur de ska lösa kontrollen till Galaxy, eftersom spelen till Switch brukar vara anpassade så att det ska gå att spela både bärbart och stationärt. Förutom spel som exempelvis Super Mario Party där det är Joy-Conen som man ska använda.

Hoppas på att de lyckas lösa en mer traditionell styrning på Galaxy i så fall.

Skrivet av Saurfange:

Har alldrig spelat Sunshine faktiskt, så är väldigt nyfiken på att testa detta!

Jag hade det till GameCube men klarade aldrig av det. Har tänkt länge på att köpa det igen till GameCube och fortsätta på min gamla fil men om det kommer till Switch så får det nog bli Switch versionen istället.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Själv är jag mest nyfiken på hur de ska lösa kontrollen till Galaxy, eftersom spelen till Switch brukar vara anpassade så att det ska gå att spela både bärbart och stationärt. Förutom spel som exempelvis Super Mario Party där det är Joy-Conen som man ska använda.

Hoppas på att de lyckas lösa en mer traditionell styrning på Galaxy i så fall.

Jag hade det till GameCube men klarade aldrig av det. Har tänkt länge på att köpa det igen till GameCube och fortsätta på min gamla fil men om det kommer till Switch så får det nog bli Switch versionen istället.

Hade också spelet till GameCube och vet inte varför jag inte körde genom det.
Enda Mario spelet jag ägt som jag inte spelat genom.
Minns att spelet hade "dåligt rykte" av nån anledning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Själv är jag mest nyfiken på hur de ska lösa kontrollen till Galaxy, eftersom spelen till Switch brukar vara anpassade så att det ska gå att spela både bärbart och stationärt. Förutom spel som exempelvis Super Mario Party där det är Joy-Conen som man ska använda.

Hoppas på att de lyckas lösa en mer traditionell styrning på Galaxy i så fall.

Jag hade det till GameCube men klarade aldrig av det. Har tänkt länge på att köpa det igen till GameCube och fortsätta på min gamla fil men om det kommer till Switch så får det nog bli Switch versionen istället.

Borde ju gå att mappa pekaren till en styrspak och annat till knappar. Men det ger sig.
Jag ser Sunshine som ett större bekymmer då man behöver båda styrspakarna för att röra sig och kontrollera kameran samtidigt som man behöver en analog styrning av vattensprutan.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Ingen av dom igentligen. Försöker alltid köra nya spel el spel som fortfarande uppdateras som Apex och Dayz. Blir bara Paper mario och Vigor på Switchen ett tag framöver.

Kontot avslutas
Skrivet av Barak:

Borde ju gå att mappa pekaren till en styrspak och annat till knappar. Men det ger sig.
Jag ser Sunshine som ett större bekymmer då man behöver båda styrspakarna för att röra sig och kontrollera kameran samtidigt som man behöver en analog styrning av vattensprutan.

Ja, två styrspakar finns det ju även på Switch och knapparna på vänstra Joy-Conen blir knapparna en analog styrning. Så jag förstår inte det problemet.
För egen del så kommer jag nog i så fall spela med mina vanliga GameCube handkontroller mycket när jag spelar just det spelet.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Ja, två styrspakar finns det ju även på Switch och knapparna på vänstra Joy-Conen blir knapparna en analog styrning. Så jag förstår inte det problemet.
För egen del så kommer jag nog i så fall spela med mina vanliga GameCube handkontroller mycket när jag spelar just det spelet.

Va?
Kontrollen till Gamecube hade analoga triggers vilka i Sunshine användes till att reglera styrkan på vattensprutan.
Switchen har inga analoga knappar eller triggers och spakarna behövs till att styra karaktären samt kameran. Därav bekymret.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Kontot avslutas
Skrivet av Barak:

Va?
Kontrollen till Gamecube hade analoga triggers vilka i Sunshine användes till att reglera styrkan på vattensprutan.
Switchen har inga analoga knappar eller triggers och spakarna behövs till att styra karaktären samt kameran. Därav bekymret.

Det känns som att jag har missuppfattat vad analoga knappar är.
Men triggers vet jag. Något som både GameCube och Playstation 2 hade på den tiden om jag minns rätt (beroende på hur hårt man tryckte på knapparna)
Det skulle bli ett problem ja, något som de borde lösa om de släpper det till Switch.
Hur ser det ut med Classic Pro Controller, har den detta du talar om?


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Det känns som att jag har missuppfattat vad analoga knappar är.
Men triggers vet jag. Något som både GameCube och Playstation 2 hade på den tiden om jag minns rätt (beroende på hur hårt man tryckte på knapparna)
Det skulle bli ett problem ja, något som de borde lösa om de släpper det till Switch.
Hur ser det ut med Classic Pro Controller, har den detta du talar om?

En analog ingång/utgång kan ge ett spann på signalen medans en digital bara är till/från (1/0).
Ja många av knapparna på DualShock 2 och 3 var tryckkänsliga/analoga. Slopades sedan på DualShock 4 där bara L2 och R2 är det. Användes antagligen för lite och det är en dyrare lösning.
På GC-kontrollen var det bara triggerknapparna som var analoga.
Nintendo har tyvärr inte släppt några kontroller med analoga knappar sedan Gamecubens. -_-


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar