Dr Disrespect bryter tystnaden

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jiminy:

Plocka för all del bort inlägg som gjorts för att baita/trolla/hetsa till tjafs. Men gör det då på allt och alla.
Många här upplever tydlig värdegrunds-bias i många fall och det är helt enkelt inte attraktivt på en admin/mod imo.

Vi gör det när vi känner att det är befogat. Bevisligen håller du mfl inte med hur vi gör saker och ting. Har inte känt att det är överdrivet många som har den åsikten som ni har dock.

Men det är en diskussion för en annan tråd. Har ni några synpunkter så använd er av feedback-forumet. Vi är långt ifrån omöjliga och tar gärna en sansad diskussion

Det ska ju dessutom sägas att vi inte är perfekta. Ni användare får gärna rapportera inlägg och skriva ett meddelande gällande varför ni tycker inlägget inte platsar i forumet, vilket jag oftast tolkar som feedback.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Medlem

@AplAy:

tldr,
Chock och inget motstånd vid arrest är normen snarare än undantaget (vilket de miljontals människor visade i soviet).

Dr. Disrespect anhölls inte, men stängdes av helt utan anledning, han är sannolikt för chockad för att bli upprörd eller göra ljud ifrån sig.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Såklart vet han varför. han hade ett kontrakt med Twitch på flera miljoner dollar. Skulle tro att han fått veta varför Twitch har avslutat det.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga"

Det är svårt att skriva ett stort regelverk för alla situationer. Jag tycker för övrigt att vi täckt dem ganska bra, och för eventuella gråzoner, som ofta finns när det kommer till dina kommentarer, så har vi sista ordet där vi får och måste känna efter vad som känns bäst i just den situationen.

Din senaste kommentar som försvann var: "fan va trött man blir på Ubisoft och deras "välj man eller kvinna!" i vartenda spel. Inte en chans att jag lägger ett öre på detta spel.".

För mig just då så kan jag inte i min vildaste fantasi varför det är dålig att kunna välja, varpå jag tolkar det där som att du eventuellt trollar eller vill skapa bråk. Oavsett hur dina tankar gick så är det en kommentar som i de flesta fall kommer skapa tjafs, därav den ryker.

Del 1 delvis off-topic
Men detta är ju helt jäkla sjuk anledning att radera ett inlägg, "Vill inte ha tjafs". Flytta till kina så får du veta vilka åsikter är godkända så att du slipper dina bråk... Ser denna anledningen titt som tätt och förundras över godhetens välvilja!
Det är ju bara sunt att föra diskussionen kringa snävheten att din karaktär i ett spel ska kunna vara både kvinna och man endast gör detta för att då får vi med så många som möjligt i godhetens tecken (mer $$$)!

Del 2 som knyter nyheten med moderiet...
Ska ärligt säga att jag inte har en vidare koll på streamern men har han har dykt upp i mitt flöde. Han verkar vara edgy och är väldigt populär på twitch, nu bannar de honom och för mig så blir det hela sjuta sig själv i foten. Här kommer ju den sjuka modereringen efter att åratal ha haft honom på twitch där han gjort sig ett namn på den karaktär och först nu bannar honom då det är den goda hammarvågen som flyger fram. Det är så skeva moderationer där det verkar vara som att vi alla ska sluta tjafsa och hålla hand, vi alla ska acceptera en viss sidas åsikter(fler val allt och alla ska med) och vi alla ska sluta föra diskussioner som strider mot detta.

Medlem
Skrivet av Madridaren:

Del 1 delvis off-topic
Men detta är ju helt jäkla sjuk anledning att radera ett inlägg, "Vill inte ha tjafs". Flytta till kina så får du veta vilka åsikter är godkända så att du slipper dina bråk... Ser denna anledningen titt som tätt och förundras över godhetens välvilja!
Det är ju bara sunt att föra diskussionen kringa snävheten att din karaktär i ett spel ska kunna vara både kvinna och man endast gör detta för att då får vi med så många som möjligt i godhetens tecken (mer $$$)!

Del 2 som knyter nyheten med moderiet...
Ska ärligt säga att jag inte har en vidare koll på streamern men har han har dykt upp i mitt flöde. Han verkar vara edgy och är väldigt populär på twitch, nu bannar de honom och för mig så blir det hela sjuta sig själv i foten. Här kommer ju den sjuka modereringen efter att åratal ha haft honom på twitch där han gjort sig ett namn på den karaktär och först nu bannar honom då det är den goda hammarvågen som flyger fram. Det är så skeva moderationer där det verkar vara som att vi alla ska sluta tjafsa och hålla hand, vi alla ska acceptera en viss sidas åsikter(fler val allt och alla ska med) och vi alla ska sluta föra diskussioner som strider mot detta.

Kort och gott. Vem hade kunnat ana att moderatorer gör en subjektiv bedömning om vad som skall och inte skall få vara i det forum de modererar? Sedan ditt påstående om godhetstecken är ju exakt vad FZ.se menar att det inte tillför något till diskussionen.

Sedan verkar ju folk veta varför han är bannad eftersom folk beskyller moderatorerna? Kan ju helt enkelt vara så att DR D faktiskt GJORT något som faktiskt är BANNBART enligt Twitch regler? Han är ju inte direkt någon som dragits sig ifrån att göra saker som Twitch tidigare höjt ögonbrynet för.. som att t.ex. filma från en toalett... kan helt enkelt vara så att Twitch insett att de kan ställas ansvariga för vad som sker på deras sida och därför valde att slå ned hårt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Var det några faktafel i den länkade artikeln eller gillar du bara att avfärda nyhetskällor som du anser är "för höger"? Gissar nämligen att du aldrig kommenterat liknande på "nyheter" från CNN, MSNBC, Vox eller mer lokalt Aftonbladet trots att det finns oändligt med exempel på lögner och grova vinklingar från dessa. Ledsen men "De är höger" räcker inte direkt för att avfärda en nyhetskälla.

"Slå ner hammaren på folk som beter sig hatiskt" är en ganska mild beskrivning av en person som säger att "A lot of gamers are white supremacists, that's just a fact... of how i feel" samt anser att röstchatt är förtryck av vita män. Hur tror du en sådan person bedömer vad som är "hatiskt" eller inte?

Vad är fel med det citatet?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Madridaren:

Del 1 delvis off-topic
Men detta är ju helt jäkla sjuk anledning att radera ett inlägg, "Vill inte ha tjafs". Flytta till kina så får du veta vilka åsikter är godkända så att du slipper dina bråk... Ser denna anledningen titt som tätt och förundras över godhetens välvilja!
Det är ju bara sunt att föra diskussionen kringa snävheten att din karaktär i ett spel ska kunna vara både kvinna och man endast gör detta för att då får vi med så många som möjligt i godhetens tecken (mer $$$)!

Det är inte alls sjukt. Vi modererar sajten på ett sådant sätt där vi vill att folk ska ha det kul och trevligt i forumet. Om en person skriver en kommentar bara för att trigga igång andra, t ex något rasistiskt eller sexistiskt (Som ryker oavsett), så tar vi givetvis bort det. Varför? För att stoppa tjafset innan det börjat (eller så tas inlägg bort för att tjafset redan börjat). Det finns en del gråzoner, men ibland händer det att folk försöker gå så nära linjen det går. Då tar vi bort inlägg i förebyggande syfte för att se till att det, hur knasigt du än må tycka det låter, inte blir en massa tjafs.

Svårare än så är det inte och det är inget ovanligt gällande moderering, eller något som bara vi gör.

Nu släpper vi detta. Är det någon fler som vill diskutera hur vi modererar saker så får ni ta det i feedback-delen av forumet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming

För att förtydliga detta lite så är detta 50% internetmyt och 50% fakta....typ

Det är sant att hon sagt det hon sagt, dock är det inte sant att hon faktiskt har någon makt.

Twitch gick gör några månader sedan ut med att man har satt ihop ett ”säkerhetsråd” med olika streamers som kan bidra med åsikter i olika segment av Twitch.

De har alltså exakt lika mycket makt som vilken annan streamer som helst, kan inte banna någon, kan inte kicka någon etc etc.

Sen satt steph och sa dessa saker i sin sändning och ja, internet did their thing

Är hon konstig? Ja
Är hon mod/admin/twitchstaff? Absolut inte

Skrivet av kebbe:

Var det några faktafel i den länkade artikeln eller gillar du bara att avfärda nyhetskällor som du anser är "för höger"? Gissar nämligen att du aldrig kommenterat liknande på "nyheter" från CNN, MSNBC, Vox eller mer lokalt Aftonbladet trots att det finns oändligt med exempel på lögner och grova vinklingar från dessa. Ledsen men "De är höger" räcker inte direkt för att avfärda en nyhetskälla.

"Slå ner hammaren på folk som beter sig hatiskt" är en ganska mild beskrivning av en person som säger att "A lot of gamers are white supremacists, that's just a fact... of how i feel" samt anser att röstchatt är förtryck av vita män. Hur tror du en sådan person bedömer vad som är "hatiskt" eller inte?

Skrivet av Jiminy:

Problemet är väl att det som extremt vänsterlutande personers ser som ”hatiskt” ofta är långt åt helvete mer överdrivet än vad en normal sund person anser vara ”hatiskt”.

Skrivet av eld:

ah, the blaze, om man tycker att fox news är lite för vänster.

Allt som skrivs är att hon sagt att hon tänkar slå ner hammaren på folk som beter sig hatiskt.

Nu har jag iof inte den globala kraften, men jag har gjort detsamma när jag modererat i twitchkanaler, dessa personer tillför absolut ingenting, hur mycket de än vill ha sina fördomsfulla åsikter.

Skrivet av SorbP:

Twitch börjar bli infekterat av moderators med minst sagt skeva åsikter.

Han vet att dessa är helt jävla sociopatiska och håller därför käften om han någonsin tänker streama på twitch som platform igen.

https://www.theblaze.com/slightly-offensve/trans-deer-twitch-...

Kika på den här artikeln så förstår du vad jag pratar om.

KoP
Medlem

Det är väl bara att börja streama via youtube istället? Då han redan har gjort sig ett namn så är det ju inte direkt så att han måste börja om ifrån början. Hans fanbase lär väl följa med.

Avstängd

Förmodligen är det något som inte är politiskt korrekt som han sagt/skrivit. Oavsett vad man tycker om politisk korrekthet så är det ju en del av samhället. Håller man inte med om pk, så är det bästa att bara ignorera, diskussioner dvs en massa prat leder ingen vart.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Avstängd

@Jiminy: Nu ser du vad som hände. De tar bort allt som är smörja, oavsett avsändaren.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Om han inte alls vet varför han blev avstängd, så borde han väl vara mer upprörd och slåss för sin sak?

Exakt. Det lutar ju helt klart åt att han mycket väl vet om anledningen och att det just va därför som han haft ångest och stress den senaste tiden.
Vill inte anklaga någon innan det bevisats, men just nu tyder det ju på att ryktena stämmer och det handlar om betydligt grövre brott än grodor han råkat säga. Om ryktena och de tidiga bilderna från hans hotellrum stämmer så handlar det inte alls om politik eller rasism.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Hordaland:

@Jiminy: Nu ser du vad som hände. De tar bort allt som är smörja, oavsett avsändaren.

Även en trasig klocka...

Avstängd

@Jiminy: Snacka skit, som sagt. Det är bara du som helt missar det.

Medlem

Ja konstigt är det. Speciellt när de skrev ett nytt avtal inte alls länge sen.
Sen har jag med hört teroin att de inte vill betala längre nu när Mixer är borta.
De ska använda hans otrohet som anledning.
Skulle väl inte tappa hakan om det nu är så.

Lär garanterat bli YT för honom.. Redan bild på det.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

@Jiminy: Snacka skit, som sagt. Det är bara du som helt missar det.

Agree to disagree!

Avstängd
Skrivet av Jiminy:

Agree to disagree!

Va? Du såg ju precis mina inlägg raderas. Vad är det du inte håller med om?

Avstängd
Skrivet av Hordaland:

Lyssna på valfri annan streamers analys. Det är helt självklart att det inte har med otrohet att göra. Det finns voddar på när AdmiralBulldog kallar en annan person "nigger" i hans stream och han är inte bannad. En stream som för övrigt är grovt rasistisk och sexistisk. Såklart är det i humoristiskt syfte och därför är Henrik inte bannad än.

På tal om den där Henrik. Är han svensk eller dansk? Och varför pratar han alltid med ett tonläge som om någonting har överraskat honom?

För övrigt består typ 90% av hans "följare" i Twitch chat av liknande folk som fick Reckfuls bägare till slut att tippa över...

Medlem

@Hordaland: Kanske för att du ljuger i ditt inlägg. AdmiralBulldog har aldrig sagt "nigger". Han har dock sagt "Ronnie my nigga" till en annan spelare som nickade Ronnie Coleman.

Avstängd
Skrivet av Byssan:

@Hordaland: Kanske för att du ljuger i ditt inlägg. AdmiralBulldog har aldrig sagt "nigger". Han har dock sagt "Ronnie my nigga" till en annan spelare som nickade Ronnie Coleman.

Och skillnaden är? Är väldigt övertygad om att han hade rykt om häxjakten var så febril som ni påstår.

tycker det är bra moderatorerna städar hårt. fz ska inte bli en gro grund för tjafs bråk och lallande. skönt slippa alla jävla toxi stämmning som flyer som tjära på nästan alla andra spel forum.
nu tar vi spel lördag och hoppas vi får ett svar på vad den där nissen gjorde. baaanzaai


signatur

New life, New hope

Avstängd
Skrivet av AplAy:

På tal om den där Henrik. Är han svensk eller dansk? Och varför pratar han alltid med ett tonläge som om någonting har överraskat honom?

För övrigt består typ 90% av hans "följare" i Twitch chat av liknande folk som fick Reckfuls bägare till slut att tippa över...

Han är svensk. Han vann The International 2013 tillsammans med Alliance.

Avstängd
Skrivet av Hordaland:

Han är svensk. Han vann The International 2013 tillsammans med Alliance.

Aha, jag missade den TI. Det förklarar hans [A] i sina streamnamn. Jag trodde alltid han bara var ett stort fan av Alliance.

Medlem
Skrivet av Madridaren:

Del 1 delvis off-topic
Men detta är ju helt jäkla sjuk anledning att radera ett inlägg, "Vill inte ha tjafs". Flytta till kina så får du veta vilka åsikter är godkända så att du slipper dina bråk... Ser denna anledningen titt som tätt och förundras över godhetens välvilja!
Det är ju bara sunt att föra diskussionen kringa snävheten att din karaktär i ett spel ska kunna vara både kvinna och man endast gör detta för att då får vi med så många som möjligt i godhetens tecken (mer $$$)!

Tycker tvärtom, det är PRECIS därför ett inlägg eller konto ska raderas. Kommentarer som dessa tillför absolut ingenting till diskussionen utan är enbart ens ett utlopp för ens egna hatiska åsikter. Ska modda på FZ tillåta dessa menar du? Detta kommer i stort sett bara leda till ett forum som liknar kommentarsfälten i modern warfare där alla säger att ens "mamma är en hora" eller "att man ska suga deras kuk" över tid. Vill man ha denna stämning så finns det forum för att uppleva detta. Jag upplever att de flesta iaf vill ha ett forum där man kan diskutera saker på en bra nivå. Tycker man att kvinnor blir missrepresenterade i spel på diverse sätt? Varsågod, framför eran åsikt om det på ett konstruktivt sätt.

12
Skriv svar