Teamet övervägde pirater och musketörer innan det blev Ghost of Tsushima

Robot
Teamet övervägde pirater och musketörer innan det blev Ghost of Tsushima

Sucker Punch fastnade till sist vid samurajer.

#ghost-of-tsushima, #playstation-4


Medlem

Brutala sjörövare hade varit något det!


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gregermeister:

Brutala sjörövare hade varit något det!

Då hade allt gnället om att spelet är en AC-kopia känts rätt befogat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Då hade allt gnället om att spelet är en AC-kopia känts rätt befogat.

Inget ont om ac men jag är fruktansvärt trött på den serien. Försökte med origins som ju faktiskt är ett jättebra spel men det är för stort...

Medlem

Ett riktigt välgjort piratlir i en öppen värld hade inte gjort ont någonstans. Utgångspunkt i ett blomstrande Libertalia där du plockar upp ditt första uppdrag som sedan metodiskt för dig vidare från hamn till hamn. Kanske överhör du en konversation på något av de lokala värdshusen om ett brittiskt handelsfartyg som förväntas lägga i hamn med en synnerligen dyrbar last inom de närmaste dagarna. Detta medan dina pupiller sakta antar en skepnad misstänkt lika pundtecken. Give it to me now!

Medlem

Ett riktigt mörkt och smutsigt piratspel har jag suktat efter hur länge som helst. Problemet för min del är att jag inte är särskilt intresserad av att åka runt på havet, så handlingen hade behövt vara koncentrerad till en ö eller några närliggande öar.

Hade ju också varit fett med ett musketör äventyr. Man spelar som D’artagnan. Döda Richelieu aset.
Ubisoft är väl franskt, de kan få kulturbidrag och göra det.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Ett riktigt mörkt och smutsigt piratspel har jag suktat efter hur länge som helst. Problemet för min del är att jag inte är särskilt intresserad av att åka runt på havet, så handlingen hade behövt vara koncentrerad till en ö eller några närliggande öar.

Förstår hur du tänker. Seglandet kan sannerligen bli långdraget i längden. Men inget som inte lite gammal hederlig fast travel skulle kunna råda bot på! Något enstaka sjöslag och möjligheten att plundra intet ont anande handelsskepp ute på öppet hav vill jag dock allt ha. Sen får gärna en majoritet av handlingen utspela sig på fast mark.

Medlem

Skönt det inte blev pirater.

Medlem

Urgh, varför får pirater flest röster... haha. Aja tur att det inte blev något så tråkigt som pirater. Hade det inte blivit Samurajer så hade musketörerna varit att föredra.

Medlem

haha rob roy hade inte varit o leka med
Sucker Punch hade nog kunnat klämt in vad som helst och lyckats med sitt spel. Jag har haft otroligt kul med allt de släppt än så länge och Ghost och Toshiba är helt underbart. Vilket spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Musketörer hade ju varit lite som att bryta ny mark, då de typ inte (?) finns något sådant spel överhuvudtaget? SuckerPunch hade no kunnat göra ett fett vikinga-lir också. ;D Får nog spela om infamous efter Ghost of Tsushima.


signatur

Fueled by coffee.

1
Skriv svar