Xbox Game Pass Juli - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass Juli - Part 2

Då var det dags för andra halvan av julis spelskörd till Xbox Game Pass! Några titlar har redan smugit sig in sedan förra tråden och den här bunten, nämligen Neon Abyss som fick release direkt på XGP, Halo 3 som igår joinade Halo MCC på PC och Endless Space 2 som dök upp på XGP PC.
I övrigt är det fullspäckat med trevligheter resten av månaden; Yakuza Kiwami 2, Carrion på releasedagen och inte minst Game Preview på Obsidians Grounded bland annat.

Part 1 av juli-spelen hittar ni här.

Nya titlar:

Halo 3 (ute nu, PC+konsol)

Neon Abyss (ute nu, konsol+PC)

Endless Space 2 (ute nu, PC)

Forager (16 juli, konsol+PC)

Mount & Blade: Warband (16 juli, konsol)

Carrion (23 juli, konsol+PC)

Golf With Your Friends (23 juli-PC, konsol ute nu)

Grounded - Game Preview (28 juli, konsol+PC)

Nowhere Prophet (30 juli, konsol+PC)

The Touryst (30 juli, konsol+PC)

Yakuza Kiwami 2 (30 juli, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar också några spel tjänsten, för den här gången: Ashes Cricket, RiME, The Banner Saga 3.

Xbox Game Pass

#xbox #pc #xbox-game-pass #nyhetstips


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

Åh, Carrion är jag MYCKET sugen på.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Måste så starkt jag kan rekommendera att ni testar neon abyss. Som Binding of Isaac men 2D shooter. Riktigt skoj! Körde några rundor utan resultat och sen lossnade det.

Medlem

Är halvvägs igenom Yakuza Kiwami 2 just nu efter att ha bränt av 0 och Kiwami 1 på ett par veckor, njuter av varenda sekund. Hoppas innerligt på en PC-release av Remastered Collection, Yakuza 6 och Judgment inom snar framtid.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Grounded är ju givet.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Måste så starkt jag kan rekommendera att ni testar neon abyss. Som Binding of Isaac men 2D shooter. Riktigt skoj! Körde några rundor utan resultat och sen lossnade det.

Älskade vwrkligen Neon Abyss! Första rougelite som jag fastnat så totalt för sedan Isaac.

FM-guru
F.d. Sisyr

Grounded ser jag faktiskt fram lite emot, demot gav mersmak. Efter rekommendationerna här ovan blir det ett test av Neon Abyss nån gång framöver också.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Åh, Carrion är jag MYCKET sugen på.

Demot på steam var ju riktigt nice.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Älskade vwrkligen Neon Abyss! Första rougelite som jag fastnat så totalt för sedan Isaac.

Ah, jag hade inga förväntningar men jag satt och sa högt "det här är jäkligt bra" när jag spelade det. Ser fram emot att låsa upp mer. Bara i början än.

Medlem

Är svag för bygg- och samlarspel så både Forager och Grounded ser jag fram emot att testa. Testade aldrig demot till Grounded.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Är svag för bygg- och samlarspel så både Forager och Grounded ser jag fram emot att testa. Testade aldrig demot till Grounded.

Mhm, först när Grounded visades upp på X019 så vart man ju lite tveksam... Men nu ser jag fram emot det stenhårt, verkligen en överraskning - demot var fränt. Vi får se hur mycket som är med i Game Preview/Early Access.

Also apropå bygga, ny dev-vlog:


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers

Nyfiken på Grounded nu när många blev så positivt överraskade av betan.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Riktigt kul, här blir det köp.

Medlem

grounded hade jag gärna spelat. men är så trött på att alla spel är 1-4 spelare.
vi är ett gäng som spelat Ark, Space Engineers osv. och vi är fler än 4.
ja, det är kanske ett I-lands problem, men ändå irriterande.

Medlem

Testade Forager. Börjar bra, men vill uppgradera min pickaxe så inte kartorna blir överfyllda direkt. Kan se mig själv spela det rätt mycket om det fortsätter underhålla.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohGr:

@Carl Johansson-Sundelius: Riktigt kul, här blir det köp.

Känns som det kan bli en sleeper hit!


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ribcage:

Måste så starkt jag kan rekommendera att ni testar neon abyss. Som Binding of Isaac men 2D shooter. Riktigt skoj! Körde några rundor utan resultat och sen lossnade det.

Skrivet av AtlasBreaker:

Älskade vwrkligen Neon Abyss! Första rougelite som jag fastnat så totalt för sedan Isaac.

Som jag skrev tidigare i tråden skulle jag ge det ett försök efter era rekommendationer, och nu är det gjort; Neon Abyss är grymt! Har spelat sönder Dead Cells sen tidigare, och detta gav mig den fix jag behövde. Så tack för tipset.

1
Skriv svar