Dr Disrespect bryter tystnaden

Robot
Dr Disrespect bryter tystnaden

Ger första intervjuerna på ett tag, men får vi svar?

#dr-disrespect, #twitch


Medlem

Så, detta blev man inte klokare av.

Det är med andra ord en PR-intervju för en comeback och inget annat. Återstår att se om vi någonsin får reda på anledningen. Det lär förmodligen ske i sinom tid, men inte än på ett bra tag gissar jag.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Om han inte alls vet varför han blev avstängd, så borde han väl vara mer upprörd och slåss för sin sak?

Medlem

Hoppas det inte är cancel culture bara, han är en skön profil, klart han ska tillbaka på ett eller annat sätt om det inte är något olagligt. Sen om han byter plattform eller annat får väl tiden utvisa. Tuben, Twitter, Facebook, Twitch osv är privatägda men har nästintill monopolstatus idag, att man sysslar med tystnad och censur av åsikter man inte tycker om är otroligt obehagligt, och det är svårt att missa att det sker dagligen i drivor på dessa plattformar.

Skrivet av Leffe76:

Om han inte alls vet varför han blev avstängd, så borde han väl vara mer upprörd och slåss för sin sak?

Han kanske håller på och slåss om det just nu.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Om han inte alls vet varför han blev avstängd, så borde han väl vara mer upprörd och slåss för sin sak?

Han visste förmodligen inte då det hände då han pratar i dåtid. Vad han vet nu låter han vara osagt.

Medlem

Lär väl komma fram att någon blåhårig ex-moderator från Tumblr bannade honom retroaktivt för otrohetsskandalen. Får se helt enkelt, att Twitch inte yttrar sig (vilket de nästan uteslutande har gjort förr) får mig att tro att grunderna var skakiga.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Om han inte alls vet varför han blev avstängd, så borde han väl vara mer upprörd och slåss för sin sak?

Skulle kunna tänka mig att han gör det just nu med advokat osv.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Om han inte alls vet varför han blev avstängd, så borde han väl vara mer upprörd och slåss för sin sak?

Twitch börjar bli infekterat av moderators med minst sagt skeva åsikter.

Han vet att dessa är helt jävla sociopatiska och håller därför käften om han någonsin tänker streama på twitch som platform igen.

https://www.theblaze.com/slightly-offensve/trans-deer-twitch-...

Kika på den här artikeln så förstår du vad jag pratar om.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Om en person har ett miljonkontrakt med Twitch lär man väl inte kunna avbryta det utan att berätta varför man gör det? Eller?

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Skulle kunna tänka mig att han gör det just nu med advokat osv.

Precis detta. Han vet absolut varför han vart avstängd. Det är därför han är smart och håller käften och går den lagliga vägen bakom stängda dörrar där parterna kan göra upp i tystnad så ingen av dem ser dåliga ut. Kommer troligen sluta med att båda parterna skriver ett tystnadsavtal, killen får komma tillbaka eller ekonomisk ersättning, går över till en annan sida och ingen kommer få reda på exakt varför han vart avstängd.

eld
Medlem
Skrivet av SorbP:

Twitch börjar bli infekterat av moderators med minst sagt skeva åsikter.

Han vet att dessa är helt jävla sociopatiska och håller därför käften om han någonsin tänker streama på twitch som platform igen.

https://www.theblaze.com/slightly-offensve/trans-deer-twitch-...

Kika på den här artikeln så förstår du vad jag pratar om.

ah, the blaze, om man tycker att fox news är lite för vänster.

Allt som skrivs är att hon sagt att hon tänkar slå ner hammaren på folk som beter sig hatiskt.

Nu har jag iof inte den globala kraften, men jag har gjort detsamma när jag modererat i twitchkanaler, dessa personer tillför absolut ingenting, hur mycket de än vill ha sina fördomsfulla åsikter.

Medlem

Han har brutit mot en regel på Twitch, som han vet om att han brutit mot (hur svårt kan det vara att inte bryta mot reglerna). Inget att bry sig om.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av eld:

ah, the blaze, om man tycker att fox news är lite för vänster.

Allt som skrivs är att hon sagt att hon tänkar slå ner hammaren på folk som beter sig hatiskt.

Nu har jag iof inte den globala kraften, men jag har gjort detsamma när jag modererat i twitchkanaler, dessa personer tillför absolut ingenting, hur mycket de än vill ha sina fördomsfulla åsikter.

Problemet är väl att det som extremt vänsterlutande personers ser som ”hatiskt” ofta är långt åt helvete mer överdrivet än vad en normal sund person anser vara ”hatiskt”.

Medlem

Värdelös intervju. Säger absolut ingeting.

Sedan att de tweetar ut detta: https://twitter.com/drdisrespect/status/1283822525525311488

Medlem

RYCKTE. Jag hörde något intressant. En person trodde starkt att twitch inte ville betala alla miljoner längre nu när dom inte har någon konkurrens. Så dom försöker helt enkelt göra det dom kan för att säga upp avtalet så billigt som möjligt.

Medlem
Skrivet av eld:

ah, the blaze, om man tycker att fox news är lite för vänster.

Allt som skrivs är att hon sagt att hon tänkar slå ner hammaren på folk som beter sig hatiskt.

Nu har jag iof inte den globala kraften, men jag har gjort detsamma när jag modererat i twitchkanaler, dessa personer tillför absolut ingenting, hur mycket de än vill ha sina fördomsfulla åsikter.

Var det några faktafel i den länkade artikeln eller gillar du bara att avfärda nyhetskällor som du anser är "för höger"? Gissar nämligen att du aldrig kommenterat liknande på "nyheter" från CNN, MSNBC, Vox eller mer lokalt Aftonbladet trots att det finns oändligt med exempel på lögner och grova vinklingar från dessa. Ledsen men "De är höger" räcker inte direkt för att avfärda en nyhetskälla.

"Slå ner hammaren på folk som beter sig hatiskt" är en ganska mild beskrivning av en person som säger att "A lot of gamers are white supremacists, that's just a fact... of how i feel" samt anser att röstchatt är förtryck av vita män. Hur tror du en sådan person bedömer vad som är "hatiskt" eller inte?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lär väl komma fram att någon blåhårig ex-moderator från Tumblr bannade honom retroaktivt för otrohetsskandalen. Får se helt enkelt, att Twitch inte yttrar sig (vilket de nästan uteslutande har gjort förr) får mig att tro att grunderna var skakiga.

Försiktig nu, det är samma folk som styr FZ. Har fått inlägg raderade även fast de inte brutit mot regler.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Försiktig nu, det är samma folk som styr FZ. Har fått inlägg raderade även fast de inte brutit mot regler.

Hejdå, kommer sakna dina inlägg!


signatur

I drank what?

Avstängd

Titta på denna video (jag tittar nu). En advokat ger sitt perspektiv:

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Försiktig nu, det är samma folk som styr FZ. Har fått inlägg raderade även fast de inte brutit mot regler.

Illuminati styr FZ. Det vet alla. Titta bara på Calles skägg.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

phi
Medlem
Skrivet av Jiminy:

Problemet är väl att det som extremt vänsterlutande personers ser som ”hatiskt” ofta är långt åt helvete mer överdrivet än vad en normal sund person anser vara ”hatiskt”.

De är lika pantade i huvudet som de längst ut på högerkanten. Skillnaden är att de tror att de är ”goda” och att man borde hålla med dem.

Det goda hatet.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Titta på denna video (jag tittar nu). En advokat ger sitt perspektiv:
https://www.youtube.com/watch?v=8cvaLHq5Spc

Du kanske kan sammanfatta för oss när du är färdig? Jag gillar i stort sett Hoeg's innehåll och ser på många av hans videor, men som advokat har han en talang för att snacka i 45 minuter utan att egentligen säga något alls. Så om det här är video #5 han gör om Doc utan något innehåll så gör jag gärna något annat med min tid.

Medlem
Skrivet av phi:

De är lika pantade i huvudet som de längst ut på högerkanten. Skillnaden är att de tror att de är ”goda” och att man borde hålla med dem.

Det goda hatet.

Helt enig

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Försiktig nu, det är samma folk som styr FZ. Har fått inlägg raderade även fast de inte brutit mot regler.

"Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga"

Det är svårt att skriva ett stort regelverk för alla situationer. Jag tycker för övrigt att vi täckt dem ganska bra, och för eventuella gråzoner, som ofta finns när det kommer till dina kommentarer, så har vi sista ordet där vi får och måste känna efter vad som känns bäst i just den situationen.

Din senaste kommentar som försvann var: "fan va trött man blir på Ubisoft och deras "välj man eller kvinna!" i vartenda spel. Inte en chans att jag lägger ett öre på detta spel.".

För mig just då så kan jag inte i min vildaste fantasi varför det är dåligt att kunna välja, varpå jag tolkar det där som att du eventuellt trollar eller vill skapa bråk. Oavsett hur dina tankar gick så är det en kommentar som i de flesta fall kommer skapa tjafs, därav den ryker.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Alienshade:

RYCKTE. Jag hörde något intressant. En person trodde starkt att twitch inte ville betala alla miljoner längre nu när dom inte har någon konkurrens. Så dom försöker helt enkelt göra det dom kan för att säga upp avtalet så billigt som möjligt.

Det TROR jag också är mest rimligt. Kontraktdispyt. Twitch KANSKE vill bli av med honom, och kanske samtidigt "köpa in" någon annan stor streamer som Ninja eller Shroud igen.

Jag TROR att hade det varit ett "vanligt brott" hade det troligen kommit fram rätt fort att han hade tagits till häkte via offentliga handlingar.

Jag TROR att hade det rört sig om någon sexuell anklagelse mot honom, så hade denna person troligen trätt fram redan.

phi
Medlem

Brime. TROR jag.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga"

Det är svårt att skriva ett stort regelverk för alla situationer. Jag tycker för övrigt att vi täckt dem ganska bra, och för eventuella gråzoner, som ofta finns när det kommer till dina kommentarer, så har vi sista ordet där vi får och måste känna efter vad som känns bäst i just den situationen.

Din senaste kommentar som försvann var: "fan va trött man blir på Ubisoft och deras "välj man eller kvinna!" i vartenda spel. Inte en chans att jag lägger ett öre på detta spel.".

För mig just då så kan jag inte i min vildaste fantasi varför det är dålig att kunna välja, varpå jag tolkar det där som att du eventuellt trollar eller vill skapa bråk. Oavsett hur dina tankar gick så är den kommentar som i de flesta fall kommer skapa tjafs, därav den ryker.

Plocka för all del bort inlägg som gjorts för att baita/trolla/hetsa till tjafs. Men gör det då på allt och alla.
Många här upplever tydlig värdegrunds-bias i många fall och det är helt enkelt inte attraktivt på en admin/mod imo.

Avstängd
Skrivet av AplAy:

Titta på denna video (jag tittar nu). En advokat ger sitt perspektiv:
https://www.youtube.com/watch?v=8cvaLHq5Spc

Sammanfattningsvis av videoklippet utifrån det jag förstått av det hela:

  • Mannen bakom karaktären (Guy "Dr Disrespect Beahm") fick tydliga samtalspunkter att hålla sig till: att avstängningen var som att dyka upp till jobbet och plötsligt fått reda på att du fått sparken men inte fått veta varför, att hans juridiska team överväger att vidta rättsliga åtgärder mot Twitch (vilket jag antar att de redan har gjort), och att han inte vill spekulera på om anledningarna bakom hans avstängning.

  • I intervjun med PC Gamer som i princip transkribera hela intervjun medan Washington Post hade enorm redaktionell redigering (inte förvånande då det ägs av samma ägare som Twitch) sade Mr. Beahm att han INTE kommer att återvända till Twitch utan har möjligen något planerat och är möjligen öppen för förslag.

  • Advokaten berättar att de personer som påstås veta varför Mr. Beahm blev avstängd men inte vågar säga det pga. rättsliga åtgärder tagna emot dem vet troligen inte det. Advokaten berättar att du kan inte bli stämd för förtal i USA om du säger sanningen, exempelvis säger varför han blev avstängd. Sannolikt är det då att de inte vet, alternativt att de inte kan sin egen amerikanska lag.

  • Advokaten avslutar med att säga att det troligen var Mr. Beahm som ville säga något för att visa för sitt community att han fortfarande lever och inte har lagt ner allt. Han fick då göra detta efter rejäl genomgång och rådgivning med sitt PR- och juridikteam.

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

Att inte kunna bli upprörd eller vilja slåss är svaret av den chock som även slog de (miljontals) oskyldiga när de plötsligt arresterades utan anledning i sovietunionen.
De anhölls, förhördes/torterades, 99,9% fick gå till något av de 100-tals arbetsläger och slava i fem, tio eller tjugo år. Anhölls du är du skyldig.

I ett av de första kapitlen i boken som störtade sovietunionen ”Gulag Arkipelagen”, beskrivs en uppsjö av arresteringar - Den övervägande majoriteten, säg 99% vågade inte kalla på hjälp, bli upprörda eller göra något motstånd. De bara följde med.

Flera hundratals människor plockades bort varje natt åren 1918-1980. De anhölls utan någon anledning och de arresterades blev så chockade att de bara följde med, väldigt få av de miljontals dom anhölls sa nånting eller protesterade.

https://gdb.rferl.org/9A77CFB0-D625-4184-AF56-124039115AA9_c...

Flashback är i din högra flik!

12
Skriv svar