Gamla vänner från onlinespel

Medlem
Skrivet av wololo:

@AplAy: Håller helt med att på den tidigen så var allmänt hyffs bra mycket bättre online, det fanns alltid nåt rötägg bland 20 personer, men den blev snabbt bortsållad. Nu är det typ tvärt om när man ska försöka spela online. bara massa skrikiga jävlar om man försöker lira något snabbt. Och ja, att se när favoritpersonerna loggade in på MSN var fan magiskt, tråkigt när de loggade ut för sista gången utan att man visste att det var just sista gången.

Jag tycker tyvärr att detta stämmer för hela internet. Det har gått så långt att jag nästan blir förvånad om jag t.ex. klickar på ett kommentarsfält och INTE möts av negativitet på sociala medier.

Helt galet att se 50+are bete sig som troll under sina riktiga namn.

Värt att notera: följer inget som har med politik och grejer att göra.. Men på något sätt smyger det sig in.

Medlem

Jag hade turen att komma i ett bra kin med svenska spelare (Svenska Krigare) i LotRO där det var många trevliga personer. (...för 13 år sedan, jäklar vad tiden går.) Träffade inte någon IRL och med tiden så försvann tyvärr spelare efter spelare och sedan när servern som man spelade på lades ned och vi var tvungna att migrera till en annan server så tappade man kontakten med allt fler. Nu spelar jag inte LotRO längre, men minns tiden med goda minnen. Tror jag aldrig har stött på en så bra community som det, kommer kanske inte göra heller. Men det sistnämnda beror väl mest på, hoppas jag, att jag inte har tiden att spela och engagera mig som jag hade då. Det finns säkert många bra communityn där ute, det gäller bara att finna en med bra moderatorer som kan hålla ordning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar