Om Death Stranding till PS4 var ett "tv-drama" är pc-spelet en "biofilm"

Robot
Om Death Stranding till PS4 var ett "tv-drama" är pc-spelet en "biofilm"

Så stora är de tekniska fördelarna, hävdar Kojima.

#death-stranding


Medlem

Ptja, Game of thrones har aldrig gått på bio vad jag vet...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Breaking Bad - Tv-drama

Cats(2019) - Biofilm

Medlem

Det var visst ett känsligt uttalande för vissa 😅

Medlem

Väljer 30 och lägre fps alla dagar i veckan!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vill påstå det är samma med Red Dead Redemption 2.
Och The Witcher 3 ska vi inte ens prata om, det är skamligt dåligt på playstation.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Jiminy:

Det var visst ett känsligt uttalande för vissa 😅

Hehe nejdå. För mig personligen blev det ett fel uttalande bara då jag håller tv-serier högre än filmer.

Tycker dock att Kojima är ute och snurrar här. Om man nu ska jämföra spelet med filmer/serier borde väl PS4-versionen vara "biofilmen" då man oftast använder sig av större skärm och att FPS:en ligger vid 30/något lägre ibland kanske till och med. PC-versionen bör ju då vara "såpopera" då du får den effekten med högre fps

Inaktiv

Varför tar folk illa upp av detta? Känns helt självklart att taket för grafiska inställningar är betydligt högre då man kan köpa bara ett grafikkort som kostar som flertalet PS4. Vad mer behöver man veta?

Medlem

Som han säger! Nu blev jag ju alldeles upprörd!

*Sneglar på mitt Playstation och min enda dedikerade spelenhet utöver Switchen med en bitter eftersmak på tungan*

Skämt åsido, önskar alla PC-spelare en riktigt fet spelupplevelse!

Medlem

Den som vill spara pengar köper PC-versionen av spelet med fördel på Epic Store iaf, 419kr där, Steam tar 623kr för det.
Och har man en kupong från tidigare köp på Epic så blir det 95kr mindre också, då 324kr, nästan halva Steam-priset.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Spel kommer ju liksom alltid ser snyggare ut på PC än på konsolerna, du har mer valmöjligheter att ändra grafiken på PC än konsol.

Tycker de va ett bra uttalande av honom att nämna alltid är de nån som ta illa upp på konsolsidan. #PCMasterRace


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Vad är det med folk här i kommentarerna som säger att folk tar illa upp? Har det raderats kommentarer eller är det bara PCMR folk som är lite för heta på gröten och måste ta varje chans att trycka ner konsollspelare? Löjligt beteende.

Angående uttalandet så förstår jag att Kojima vill sälja sitt spel, men jag köper inte riktigt jämförelsen. Som någon som spelar på både PC och konsoll så tycker jag sällan att skillnaden är speciellt stor bortsett från bilduppdatering.

Skrivet av Molotov:

Vill påstå det är samma med Red Dead Redemption 2.
Och The Witcher 3 ska vi inte ens prata om, det är skamligt dåligt på playstation.

Ja, Witcher 3 är inte så kul på PS4:an. Kan nog ha att göra med att jag började med att spela det på PC i 144 hz innan jag gav bort den "braiga" datorn till syrran. Köpte sen även spelet till PS4:an, men måste säga att det tar emot att spela det. Inte nog med bilduppdateringen, men även menyerna är sega att bläddra i.

Geeks Gaming
Skrivet av Dave Lister:

Den som vill spara pengar köper PC-versionen av spelet med fördel på Epic Store iaf, 419kr där, Steam tar 623kr för det.
Och har man en kupong från tidigare köp på Epic så blir det 95kr mindre också, då 324k, nästan halva Steam-priset.

Och om man är en såndäringa ”epic?? Nej nej nej. Steam ska’re va!”-person, så kan man köpa spelet på gamebillet för cirkus 455:- , dvs fortfarande billigare än steam

Gamebillet är dessutom en ”authorized vendor”, dvs inga grånycklar

Medlem

Bra video om man är intresserad av den tekniska biten.

Medlem

Underligt skriven nyhet.

Uttalandet handlar om ration på bilden - 16:9 på PS4 och att det finns möjlighet till 21:9 på PC för de som har sådana monitorer.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Den som vill spara pengar köper PC-versionen av spelet med fördel på Epic Store iaf, 419kr där, Steam tar 623kr för det.
Och har man en kupong från tidigare köp på Epic så blir det 95kr mindre också, då 324k, nästan halva Steam-priset.

456 kr med DLC på instant gaming.

Medlem

Woop woop PC master race!
Glömmer aldrig när jag köpte GTAV på releasedagen, efter ett par dagar av olidlig framerate lät jag det vara. Tur var det när dom släppte en spelbar version till PC som knappt går att jämföra med PS-versionen.

Samtidigt älskar jag Breath of the wild och har ca 300 timmar i den solklart sämre versionen av Nuclear Throne till Switch. Men PC är och kommer alltid vara bäst.

Medlem

Hoppas såklart spelet är bra på PC, men att spela ett spel och att det känns som tv drama eller biofilm är ju bägge negativt i min värld. Spelar ju ett spel för att vara den som är i kontroll, få göra lite vad jag vill. Värsta som finns är ju spel som är 90% mellansekvenser som man inte kan skippa. Vissa spel som skötte det bra var ju Half-life spelen, en NPC börjar snacka medans man själv springer runt och hoppar och klättrar som en idiot för att underhålla sig själv tills en dörr öppnas.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

https://www.youtube.com/watch?v=ggnvhFSrPGE

Bra video om man är intresserad av den tekniska biten.

DLSS 2.0 verkar fungera bra, bättre bildkvalitet än Native 4K med DLSS Quality Mode men ändå en rejäl prestanda boost.

Medlem

Sjukt bra spel på ps4!
Är bara glad att ni som har PC´s som kan maxa detta får lira det i 60fps, eller högre, slår ju min erfarenhet på ps4 med hästlängder bara pga det.
Kul att dom verkar ha gjort en bra konvertering.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Dave Lister:

Den som vill spara pengar köper PC-versionen av spelet med fördel på Epic Store iaf, 419kr där, Steam tar 623kr för det.
Och har man en kupong från tidigare köp på Epic så blir det 95kr mindre också, då 324k, nästan halva Steam-priset.

Åhåå, jag som satt och tittade i Steam och tänkte "Jag är ju sugen, men är jag nästan 650kr-sugen?"
Tack för tips.

Medlem

Kommer definitivt köpa vid en rea. Körde platinum på PS4 och spelet var en upplevelse jag kommer bära med mig hela livet. Konverteringen verkar vara fenomenal, ser fram mot att maxa och se flytet i animationerna som DF pratar om. Detta bådar gott inför Horizon släppet också.

Medlem

Njuter av min "biofilm"... 😁

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Åhåå, jag som satt och tittade i Steam och tänkte "Jag är ju sugen, men är jag nästan 650kr-sugen?"
Tack för tips.

Kolla vad @NordhNet skrev istället

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Varför tar folk illa upp av detta? Känns helt självklart att taket för grafiska inställningar är betydligt högre då man kan köpa bara ett grafikkort som kostar som flertalet PS4. Vad mer behöver man veta?

Du behöver inte ens ett 1070 för att uppnå bättre resultat än en PS4.

Medlem

Är detta spel att rekommendera även om man bara har cirka en timme per dag att spela, pga småbarn? Eller är det så att det är för tidskrävande och att man aldrig kommer ha tid att komma in i spelet?

Medlem

@Whisp: Det kan vara krävande då vissa transporter tar tid. Det handlar mest om när du ska ta dig till nya områden som är off the grid där de nya landskapen och hindren står i din väg. Tanken med spelet är väl också att supa in omgivningen på din resa vilket också kan plussa på tidsåtgången. På PC lär det se fantastiskt ut.

Av ren slump hade jag en runt halvåret gammal bebis när jag spelade vilket gav mig ett par timmar om dagen och det funkade rätt bra ändå. Spelets upplägg gör att du ändå kan hinna med någon eller några leveranser och sedan fortsätta en annan dag. Bara att ha ett barn gav spelet ännu ett djup för mig vilket kan vara en av anledningarna till att jag värderar det så högt.

Blir sugen på att spela igen bara av att skriva om det. Med det sagt är det inte alla som tycker det är ett bra spel men om du provar det hoppas jag det faller dig i smaken.

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Du behöver inte ens ett 1070 för att uppnå bättre resultat än en PS4.

Japp som kostade som ett PS4 när det kom

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Japp som kostade som ett PS4 när det kom

Du skrev ju dock "ett grafikkort som kostar som flertalet PS4"

12
Skriv svar