Lego NES-läckan var äkta, "konsolen" släpps 1 augusti

Robot
Lego NES-läckan var äkta, "konsolen" släpps 1 augusti

2 646 Lego-bitar för 2 699 kronor.

#lego, #nes, #nintendo


Avstängd

Ptja...

LEGO Technic Bugatti Chiron 42083 kommer med 3699 bitar och kan kosta allt från 3200 kr upp till 4300 kr beroende på var du köper den. Som billigast kostar varje bit 0,85 kr och som dyrast 1,16 kr.

Exempelvis kommande LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 42115 som kommer kosta 4300 kr vid lansering kommer endast med 3696 bitar så där kostar varje bit 1,16 kr medan "konsolen" kostar 1,02 kr/bit.

Så mycket rimligt pris. Och kittlar det i nostalginerverna så är det ju bara att slå till!

Medlem

Bland det hipstrigaste jag nånsin sett!

Medlem

Älskar hur det är billigare att köpa originalkonsolen på nätet än att köpa den som Lego.

Medlem
Skrivet av Ender:

Älskar hur det är billigare att köpa originalkonsolen på nätet än att köpa den som Lego.

Både konsol, spelet och en gammal tv.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Ptja...

LEGO Technic Bugatti Chiron 42083 kommer med 3699 bitar och kan kosta allt från 3200 kr upp till 4300 kr beroende på var du köper den. Som billigast kostar varje bit 0,85 kr och som dyrast 1,16 kr.

Exempelvis kommande LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 42115 som kommer kosta 4300 kr vid lansering kommer endast med 3696 bitar så där kostar varje bit 1,16 kr medan "konsolen" kostar 1,02 kr/bit.

Så mycket rimligt pris. Och kittlar det i nostalginerverna så är det ju bara att slå till!

Mmm, där är två LEGO paket jag ska köpa när jag börjar jobba igen. Gärna med LEGO Technic Porsche 911 GT3 RS 42056 om jag kan hitta den någonstans.

Tycker personligen inte att LEGO är så dyrt när man tänker på hur välgjutna alla delar är och hur mycket jobb som krävs för att få så pass bra delar. Det känns verkligen som kvalitet.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Oj vad jobbigt det blir att välja. Jag som behöver nya lurar, Lego eller lurar?

Medlem
Skrivet av JHGBaouns:

Oj vad jobbigt det blir att välja. Jag som behöver nya lurar, Lego eller lurar?

Lego

Medlem

Coolt men vet inte var jag skulle ställa den som prydnad. Så satsar pengarna på en riktig konsol istället.

Medlem
Skrivet av JHGBaouns:

Oj vad jobbigt det blir att välja. Jag som behöver nya lurar, Lego eller lurar?

Skrivet av Najkan:

Legolurar


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Ptja...

LEGO Technic Bugatti Chiron 42083 kommer med 3699 bitar och kan kosta allt från 3200 kr upp till 4300 kr beroende på var du köper den. Som billigast kostar varje bit 0,85 kr och som dyrast 1,16 kr.

Exempelvis kommande LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 42115 som kommer kosta 4300 kr vid lansering kommer endast med 3696 bitar så där kostar varje bit 1,16 kr medan "konsolen" kostar 1,02 kr/bit.

Så mycket rimligt pris. Och kittlar det i nostalginerverna så är det ju bara att slå till!

Överlag är licensierade produkter mycket dyrare. Köpte ninjago city för 2800 kr och äger typ alla deras modular som har kostat mellan 1200-2000 kr varav den dyraste har över 4000 delar.

Medlem

Riktigt kul att det finns även om det är lite i dyraste laget för mig och jag inte riktigt vet var jag skulle ha det stående i lilla lägenheten...

Medlem
Skrivet av JHGBaouns:

Oj vad jobbigt det blir att välja. Jag som behöver nya lurar, Lego eller lurar?

Är det ett jobbigt val så behöver du inte nya lurar helt enkelt

Medlem

Uuuh, NES, Chiron, Sián, 007 Aston Martin DB5 och Ford Mustang... börjar bli dyrt nu :/ Men vill ha!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Legolurar

Bra ide! några förslag?

1
Skriv svar