Bloomberg: Sony dubblar produktionen, ska leverera 10 miljoner PS5-konsoler innan årets slut

Robot
Bloomberg: Sony dubblar produktionen, ska leverera 10 miljoner PS5-konsoler innan årets slut

För att möta efterfrågan under pandemin.

#playstation-5, #sony


Medlem

Vill se både pris och en mer fullständig lista lanseringstitlar innan jag överväger att förhandsboka eller köpa. Tror mer på att jag köper PS5 någon gång nästa år beroende på spelutbudet.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv

När året började hade jag spelat ungefär 900 playstation spel, då inkluderat Ps3/Ps Vita/Ps4, spel med trophies.

Jag tänkte att jag skulle få till så att spel nummer 1000 blev ett Ps5-spel.

Kollade nu imorse, 999 spelade spel (absolut inte avklarade spel).

Ser nu ut som att Ghost of Tsushima blir nummer 1000 istället.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

När året började hade jag spelat ungefär 900 playstation spel, då inkluderat Ps3/Ps Vita/Ps4, spel med trophies.

Jag tänkte att jag skulle få till så att spel nummer 1000 blev ett Ps5-spel.

Kollade nu imorse, 999 spelade spel (absolut inte avklarade spel).

Ser nu ut som att Ghost of Tsushima blir nummer 1000 istället.

Shit. Imponerande. Jag är en av dom där jobbiga människorna som vill få platinum i allt så jag har inte hunnit med lika många 😋


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Jo, men priset då? 😉


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Ponny

@anon_328494: Grattis! Och grattis till en värdig nummer 1 000.


signatur

En Bamseponny av folket

jbx
Medlem
Skrivet av anon_328494:

När året började hade jag spelat ungefär 900 playstation spel, då inkluderat Ps3/Ps Vita/Ps4, spel med trophies.

Jag tänkte att jag skulle få till så att spel nummer 1000 blev ett Ps5-spel.

Kollade nu imorse, 999 spelade spel (absolut inte avklarade spel).

Ser nu ut som att Ghost of Tsushima blir nummer 1000 istället.

Vilken level ligger du på och hur många trophies har du totalt?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Typisk FOMO "Scam"! Beware när du hör meningen: "Det är för många förhandsbokningar, beställ/KÖP NU!"

Psykologiska knep 101. 🙂

Medlem

Har beställt en men vet inte om jag verkligen kommer köpa den i år då launch lineupen (svengelska) verkar ganska svag från det vi sett. Har en bra PC som ska ha ny gpu och skärm i år också vilket gör att de flesta multiplatformsspel kommer spelas på PC. En handkontroll till PC blir det i vilket fall som helst.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Shit. Imponerande. Jag är en av dom där jobbiga människorna som vill få platinum i allt så jag har inte hunnit med lika många 😋

Ja vafan det är ju platinum som gäller. Satsar på att få nummer hundra i år istället ja :).

Avstängd
Skrivet av Belfry:

Vill se både pris och en mer fullständig lista lanseringstitlar innan jag överväger att förhandsboka eller köpa. Tror mer på att jag köper PS5 någon gång nästa år beroende på spelutbudet.

Spindelmannen är väl den enda lanseringstiteln Sony släpper vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Spindelmannen är väl den enda lanseringstiteln Sony släpper vad jag vet.

Kommer nog mer, gissar att Demon Souls remaken mycket väl kan tillhöra launch-titlarna.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Vill se både pris och en mer fullständig lista lanseringstitlar innan jag överväger att förhandsboka eller köpa. Tror mer på att jag köper PS5 någon gång nästa år beroende på spelutbudet.

Jag brukar alltid förboka typ ett år innan release på en ny konsol, det går ju att avboka tom i kön till kassan på releasedagen 😉

Medlem
Skrivet av Jallle:

Ja vafan det är ju platinum som gäller. Satsar på att få nummer hundra i år istället ja :).

Gör mitt bästa men med alla dessa open world spel är det frågan om jag hinner


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv
Skrivet av Oakenborn:

Shit. Imponerande. Jag är en av dom där jobbiga människorna som vill få platinum i allt så jag har inte hunnit med lika många 😋

Ditt sätt är ju bättre, att faktiskt spela klart alla spel

Inaktiv
Skrivet av jbx:

Vilken level ligger du på och hur många trophies har du totalt?

Level 50, 11379 trophies. Men det är en massa lätta spel i den högen, gillar att blanda tyngre spel med mer lättsamma

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Maaden_Swe: Grattis! Och grattis till en värdig nummer 1 000.

Tackar, tror jag kommer gilla spelet väldigt mycket. Älskar alla Assassins Creed och jag tycker sällan att saker känns repetitiva då jag ofta spelar flera spel samtidigt. Några uppdrag här, några uppdrag där.

Medlem

Trevligt! Själv avvaktar jag denna gång. Köpte PS4 direkt och den blev stående i princip 9 månader oanvänd tills den första "killer appen" kommer.

Avvaktar och ser hur bra Horizon 2 blir innan jag gör mitt beslut om det blir en PS5:a eller inte.

Medlem

Jag har beställt. Är sugen även om bästa liren inte kommer direkt. Aldrig testat nån Uhd-spelare så blir spännande det med.

Köper nog nya headsetet med, sen är spelbudgeten för året fylld.

Dumt att förboka något innan man vare sig vet vad det kostar eller hur bra launch titlarna är. Nyfiken på bilder hur den ens passar in i ett vardagsrum, den är ju större än den feta PS3:an men med en udda formfaktor och färg som verkar sticka ut rätt fult... Jag avvaktar

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av GiantEnemyCrab:

Dumt att förboka något innan man vare sig vet vad det kostar eller hur bra launch titlarna är. Nyfiken på bilder hur den ens passar in i ett vardagsrum, den är ju större än den feta PS3:an men med en udda formfaktor och färg som verkar sticka ut rätt fult... Jag avvaktar

Jag har bara ett ställe jag kan lägga den på, nämligen i TV-bänken under TV:n, så jag kommer inte ha något val. Men det kommer förmodligen inte se så bra ut...

Jag kommer vänta precis som jag gjorde med PS4 och Xbox One. Slutet av 2021 känns troligt. Blir förmodligen en PS5 först eftersom Xbox Game Studios spel även kommer till Xbox One i början.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av GiantEnemyCrab:

Dumt att förboka något innan man vare sig vet vad det kostar eller hur bra launch titlarna är. Nyfiken på bilder hur den ens passar in i ett vardagsrum, den är ju större än den feta PS3:an men med en udda formfaktor och färg som verkar sticka ut rätt fult... Jag avvaktar

Varför dumt att förboka?
Snarare dumt att inte förboka om det nu visar sig att man vill ha en.
Ångrar man sig är det bara att avboka!?

Medlem
Skrivet av GiantEnemyCrab:

Dumt att förboka något innan man vare sig vet vad det kostar eller hur bra launch titlarna är. Nyfiken på bilder hur den ens passar in i ett vardagsrum, den är ju större än den feta PS3:an men med en udda formfaktor och färg som verkar sticka ut rätt fult... Jag avvaktar

Systemet uppbygnad är också en viktig faktor till att jag vill byta så snart som möjligt, HDMI 2.1 och SSD kommer göra stor skillnad för systemets funktionalitet.

Sen så sparar man väldigt lite på att vänta tills spel eller prissänkning sker.
Ifall systemet blir 1000Kr billigare om ett år(högt räknat) så blir det mindre än 100Kr i månaden, vilket jag är villig att betala för ett system som ger betydligt mycket bättre bild samtidigt som det är mycket rappare.

Så för mig så är det helt klart värt det och jag är övertygad om att det ändå kommer finnas exklusiva titlar som gör att jag ändå skulle ha köpt konsolen för framöver.

Skrivet av Jiminy:

Varför dumt att förboka?
Snarare dumt att inte förboka om det nu visar sig att man vill ha en.
Ångrar man sig är det bara att avboka!?

Eller också väntar man och ser om man vill ha en efter man vet exakt vad den har att erbjuda? Inte som att det kommer vara lagerdiff och svårt att hitta någon om man "glömmer" förboka

Skrivet av Ruffles:

Jag har bara ett ställe jag kan lägga den på, nämligen i TV-bänken under TV:n, så jag kommer inte ha något val. Men det kommer förmodligen inte se så bra ut...

Jag kommer vänta precis som jag gjorde med PS4 och Xbox One. Slutet av 2021 känns troligt. Blir förmodligen en PS5 först eftersom Xbox Game Studios spel även kommer till Xbox One i början.

Jag kommer också vänta. Jag köper konsoler för exklusiva spel och det dröjer alltid minst ett år innan utbudet gör det värt att köpa konsolen. Det går att lägga den horisontellt iallafall! Men den är ca 20% längre och lika tjock (kanske tom tjockare) än original PS3:an .. Salt på såret är väl att den bra versionen med diskläsaren som man kommer vilja ha så ser diskläsaren ut som en böld de la på i sista sekund, medans "digital only" utgåvan som tvingar dig köpa spel dyrare på PSN store är helt symmetrisk och snyggare.

Medlem
Skrivet av GiantEnemyCrab:

Eller också väntar man och ser om man vill ha en efter man vet exakt vad den har att erbjuda? Inte som att det kommer vara lagerdiff och svårt att hitta någon om man "glömmer" förboka

Förlorar inget på att förboka i vilket fall som helst.
Om något är det bara fördelar.

1
Skriv svar