I Assassin's Creed Valhalla kan du växla mellan kill- och tjej-Eivor "när som helst"

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Jag sa också "som förtjänar det". Folk som som reagerar mot inklusivitet och jämnställhet med någon slags barnslig motreaktion som en tonåring i trotsåldern är precis det: korkade småbarn.

Du kan säga vad du vill, men allt du skriver visar tydligt var du står i dina åsikter och tankar. Naturligtvis är män och kvinnor biologiskt olika, men det är också två män, och två kvinnor. Fast det är ju inte där som skon klämmer här. Som diskussionen om Ashraf Ismail i en tidigare tråd där du sa kvinnan som han manipulerade under en längre borde ha vetat att han bara var ute efter en enda sak helt från början, och nu inte ska klaga när han sen visar sin äkta sida, vilket är väldigt visande och precis samma mentalitet som våldtäktsmän rationaliserar bort sina handlingar med. Skuldbeläggning av offer. "Hon borde vetat bättre", eller hur?

Slutdiskuterat om det här nu från min sida. Kan gärna fortsätta en diskussion i privat om det är nödvändigt, men vi har gått tillräckligt off topic om något som ingen av oss kommer vika en millimiter.

Enligt dig kanske de är korkade småbarn, enligt mig är kanske folk som reagerar som du gör korkade småbarn. Och om någon här är respektlös mot sina medmänniskor är det inte jag.

Jag skrev inte att kvinnan borde ha vetat vad han var ute efter, jag skrev att kvinnan visste vad han var ute efter.
Hon är inget offer, en man var vänlig mot henne vilket hon uppskattade och sedan bekände han sin kärlek för henne. Hon har inte utsatts för något hemskt utan bara vanligt beteende mellan män och kvinnor. Du slutade diskutera detta i den tråden där det var on-topic men fortsätter med ämnet här där det är off-topic. Mycket märkligt.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

@marcus8958
Misstänkte det^^ (lucky bear)

Det är från Black Desert Online. Visade bara en bild på hur det skulle kunna se ut. Tycker tjejen i trailern ser rätt ok ut och tror det kommer bli kanon.
Kassandra var ju riktigt trevlig och gillar att det finns alternativ med kvinnliga karaktärer i spel. Bara det inte förstör storyn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Hehe undrar om en Full plate armor på manliga Eivor blir en liten plåtbikini på den kvinnliga

Sak samma egentligen. Fast det bästa är släppa en anständig rustning som bas, så kan de som vill ha halvnaket modda till alternativ.

Det allra bästa vore om det gick och modifiera ganska mycket själv och mer än bara frissan, säg något i stil med Skyrim etc. I Black Desert blir karaktärerna tokvackra och perfekta, så pass att det förtar fokuset från spelvärlden och inlevelsen tycker jag.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot

Ska ni ha djupa politiska diskussioner som inte heller har något med nyheten att göra kan ni ta det i ett annat forum


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag är en av de som turligt nog(?) vandrat 40 år på den här planeten utan att träffa, eller en hört talas om någon med namnet "Eivor", så för mig spelar det noll roll vilket kön min karaktär är. Är jag verkligen den enda? Alla gnäller som om namnet var "Greta".

För övrigt så är ju många av er tröttsamt barnsliga. Är medelåldern här på FZ nu 12, fullt med korkade småbarn som fnissar och tycker det är coolt att göra narr av allt som är PC eller woke? Någon på FZ måste väl sitta med lite siffror på detta? Visst kanske jag överdriver lite, men era små "lustiga" kommentarer som nästlar sig in överallt och gör narr av ärliga försök att göra saker och ting mer inklusivt är, som sagt, tröttsamt barnsligt.

Låter mest som att klaga bara för att klaga.

Det finns ju en enkel lösning för dig: byt inte ditt kön under spelets gång.

Spelet är identiskt spelmekaniskt för de olika könen, och ibland inser man ju efter 10 timmar att man valde fel. Kanske är det något med rösten, eller utseendet som inte känns helt rätt. Vanligtvis har du tre val, som inga är särskilt bra:

1. Spela om 10 timmar med andra karaktären.
2. Bita ihop och spela resten av de 100 timmarna med fel känsla som gnager i bakhuvudet, eller
3. Sluta spela.

Så det är helt enkelt en harmlös smart lösning på ett reellt problem, som absolut inte är konstigt eller immersion breaking, såvida du själv inte gör det till det.

Härligt att någon orkar skriva detta. Och trevligt att se att du har fått så många likes (mer än någon annan). Visar att majoriteten av FZ:s läsare inte är som du skriver.

123
Skriv svar