Dragon's Dogma till Netflix i september

Robot
Dragon's Dogma till Netflix i september

Animeserien har premiär 17 september.

#dragons-dogma, #netflix, #nyhetstips


Medlem

Innebär det att det kanske är ett nytt spel på gång i serien? Vore underbart i så fall.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Rena julafton på Netflix hehe.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av marsson90:

Innebär det att det kanske är ett nytt spel på gång i serien? Vore underbart i så fall.

Väntat länge nu, jag hoppades på att Dragons Dogma Online skulle komma västerut. Men de drog pluggen ur för något år sen. Fanns tom på engelska. Fick aldrig fingrarna ur att skaffa ett Japan konto på PS4an tyvärr. Det såg kul ut.

Medlem
Inaktiv

Döma av de ytterst få bilder jag sett verkar det förkomma en del kramande i denna serie. Kan bli bra.

Moderator | Testpilot

Inte så hoppfull. Ser ut att vara 3D-animerad, och det har aldrig varit en hit när det kommer till "anime".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Å jag är så hypad nu, visste inte detta var "a thing" har alltid älskat spelet och säkert 300 timmar plus av speltid i båda versionerna av spelet så jag ser sjukt fram imot detta ^^

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte så hoppfull. Ser ut att vara 3D-animerad, och det har aldrig varit en hit när det kommer till "anime".

Håller med, hade hellre velat se den traditionellt animerad.
Hoppas att manus levererar och att det blir värt det ändå. Settingen och världen är ju klippt och skuren för mer berättande. Jag ser fram emot det här.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte så hoppfull. Ser ut att vara 3D-animerad, och det har aldrig varit en hit när det kommer till "anime".

Advent Children?

Jag vill verkligen ha ett nytt spel också. Älskade Dark Arisen även om jag spelade det några år efter lanseringen.

Medlem

Oh själva spelet var groteskt stelt i story och NPCs/quests. Det som var bra i spelet var striderna. Verkligen natt och dag mellan hur bra striderna var och hur dåligt resten av innehållet var. Typ som ett lättare dark souls i MMO stil utan andra spelare.

Känns spontant som att det finns mycket bättre/mera intressanta spel att göra serier av än Dragons dogma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Advent Children?

Jag vill verkligen ha ett nytt spel också. Älskade Dark Arisen även om jag spelade det några år efter lanseringen.

Det är en film, gjord av Square Enix som, trotts att Final Fantasy-filmen bombade, är kända för sin förmåga att göra bra 3D-animerade filmer.

När det kommer till serier helt gjorda i 3D så blir det oftast inte bra och sticker ut alldeles för mycket. Berserk, som är en fantastisk manga och anime (första serien) är känd för att ha blivit helt slaktad av det faktum att den var dåligt 3D-animerad.

Alla har ju sin egna smak givetvis, men de flesta håller med om att en sådan här satsning oftast är ett billigt och enkelt sätt för en studio att göra klar sin produkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är en film, gjord av Square Enix som, trotts att Final Fantasy-filmen bombade, är kända för sin förmåga att göra bra 3D-animerade filmer.

När det kommer till serier helt gjorda i 3D så blir det oftast inte bra och sticker ut alldeles för mycket. Berserk, som är en fantastisk manga och anime (första serien) är känd för att ha blivit helt slaktad av det faktum att den var dåligt 3D-animerad.

Alla har ju sin egna smak givetvis, men de flesta håller med om att en sådan här satsning oftast är ett billigt och enkelt sätt för en studio att göra klar sin produkt.

https://www.youtube.com/watch?v=0jiGOOBVxUk

Jag själv tycker att "anime" håller ganska låg klass från första början. Det kommer väl så mycket pga att det är ganska billigt att tillverka. Sedan att 90% av alla serier inte kommer till väst är väl anledningen till att vi ser på det lite annorlunda. Vi får helt enkelt bara hit det bästa. Så att saker är i CGI stör jag mig inte så mycket på. Men vi får se hur den blir.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Jag själv tycker att "anime" håller ganska låg klass från första början. Det kommer väl så mycket pga att det är ganska billigt att tillverka. Sedan att 90% av alla serier inte kommer till väst är väl anledningen till att vi ser på det lite annorlunda. Vi får helt enkelt bara hit det bästa. Så att saker är i CGI stör jag mig inte så mycket på. Men vi får se hur den blir.

Inte ovanligt, och inte ett dumt ställningstagande heller. Finns många fantastiskt animerade serier, likt Disney's bästa, som är otroligt bra gjorda. Sedan om handlingen och karaktärerna är bra är ju en annan sak, men det viktigaste för de flesta som gillar tecknade serier är ju att all rörelse och det man ser på bilden är bra. Varför göra en tecknad serie annars liksom?

One Punch Man är ju en av de senaste som inte bara hade duktiga animatörer bakom sig, men också som bara jobbade på det för att de älskade källmaterialet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är en film, gjord av Square Enix som, trotts att Final Fantasy-filmen bombade, är kända för sin förmåga att göra bra 3D-animerade filmer.

När det kommer till serier helt gjorda i 3D så blir det oftast inte bra och sticker ut alldeles för mycket. Berserk, som är en fantastisk manga och anime (första serien) är känd för att ha blivit helt slaktad av det faktum att den var dåligt 3D-animerad.

Alla har ju sin egna smak givetvis, men de flesta håller med om att en sådan här satsning oftast är ett billigt och enkelt sätt för en studio att göra klar sin produkt.

https://www.youtube.com/watch?v=0jiGOOBVxUk

Haha fy fan, fortfarande lika sorgligt att se , vilket öde Berserk fick. :')

Jag hoppas innerligt att Castlevania-skaparen får göra en Berserk-serie på Netflix, med en riktigt fet budget.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar