Du kan inte längre köpa dig till tidig tillgång till Watch Dogs Legion

Robot
Du kan inte längre köpa dig till tidig tillgång till Watch Dogs Legion
Medlem

Jag hade inte tänkt köpa spelet alls, jag antar att det kommer släppas via Uplay+ som alla deras andra spel?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Jag hade inte tänkt köpa spelet alls, jag antar att det kommer släppas via Uplay+ som alla deras andra spel?

Ja det ser ut som det!

Angående nyheten så spelar det ingen roll för mig om folk vill betala extra för att spela någon dag tidigare. Dock bra att kunna undvika spoilers lättare nu 😎

Medlem

Ubi-spel är ju klassiska "plocka upp på rea". De har mycket kort hållbarhet innan de börjar reas ut. Vägar nästan slå vad om att Legion kommer att ha ett najs reapris redan till jul.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ubi-spel är ju klassiska "plocka upp på rea". De har mycket kort hållbarhet innan de börjar reas ut. Vägar nästan slå vad om att Legion kommer att ha ett najs reapris redan till jul.

Känns som att detta gäller alla AAA-spel nuförtiden. Måste vara svårt för indiestudios att mäta sig med detta.

Skribent

Helt klart ett steg i rätt riktning.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Känns som att detta gäller alla AAA-spel nuförtiden. Måste vara svårt för indiestudios att mäta sig med detta.

Fast vissa spel är så pass bra att dom knappt sjunker i pris alls. Till exempel har jag själv aldrig sett en rea på bayonetta 2 till switchen trots att originalet släpptes 2014. Ubisofts Mario + rabbids kingdom (2017) plockade jag däremot för någonstans runt 100 spänn, ett switchexklusivt spel med mängder av uppdateringar sen release.
Det finns andra exempel såklart men Ubisoft är faktiskt dåliga på att släppa spel som håller.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Känns som att detta gäller alla AAA-spel nuförtiden. Måste vara svårt för indiestudios att mäta sig med detta.

varför skulle det vara svårt för indie studios ? Om annat så visar det sig ju AAA spel är så meh lika bra vänta någon månad när dom säljs för kaffe peng.

Jag kan säga senaste 4 åren har jag lagt mest tid och pengar på indie spel och har fått mest nöje av det. För indie spel görs av kärlek bara kolla på Terraria, Stardew valley och nu senaste bloodstained curse of the moon 2 hur jävla mycket kräleks som lagts i spelen det är mer än vad jag kan säga om AAA spel som känns så själ lösa man blir nästan deprimerad av och spela dom.

Medlem

Legion ser intressant ut men inte tillräckligt för att köpa till fullpris. Blir att plocka upp om ett år eller två på rea. Hoppas spelet inte kommer lida av någon downgrade däremot (vilket det troligen kommer göra).


signatur

"Deep into that darkness peering, Long I stood there, wondering, fearing." - Reaktion till Goodbye Volcano High

1
Skriv svar