Microsoft klargör grejen med premium-flygplatser i Microsoft Flight Simulator

Robot
Microsoft klargör grejen med premium-flygplatser i Microsoft Flight Simulator

37 000 flygplatser, men 40 av dem är "byggda för hand".

#microsoft-flight-simulator


Fragtjuv

Fan, detta kommer att bli bra!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser ganska bra ut. Känner att många som gillar dessa simulatorer uppskattar premiuminnehåll och gärna lägger pengar på detta. Man kan bygga vidare på detta ganska bra. Skulle de inte kunna slänga in några miltärbaser också (kanske finns)?

Medlem

Lite som ”premiumbilarna” från Gran Turismo 5 och 6 med andra ord; Ett fåtal värda att använda och högvis med skräp att marknadsföra.

Medlem

Vilka premium flygplatser ingår i basutgåvan?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vilka premium flygplatser ingår i basutgåvan?

Länk till bild med alla detalj-designade flygplatser
https://msfs-cdn.azureedge.net/wp-content/uploads/2020/07/tab...

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vilka premium flygplatser ingår i basutgåvan?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ser ganska bra ut. Känner att många som gillar dessa simulatorer uppskattar premiuminnehåll och gärna lägger pengar på detta. Man kan bygga vidare på detta ganska bra. Skulle de inte kunna slänga in några miltärbaser också (kanske finns)?

Jag skulle vilja ha två flygplatser från dyraste utgåvan men bara köpa standardutgåvan i övrigt. Hoppas att de släpper dem som digitalt innehåll att köpa enskilt längre fram

Medlem

Lite svensk anknytning iaf med Gustaf III:s airport.

Medlem

Roligt att en av de intressantaste flygplatserna, Tenzing-Hillary Airport, är i standardutgåvan. Jag skulle gärna ha Dubai från premium, men prisökningen är lite extrem om flygplatserna är enda skillnaden.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av rosski:

Lite svensk anknytning iaf med Gustaf III:s airport.

Det är den här flygplatsen som är rätt känd för att vara svår. Finns många simvideos med den från andra flygsimulatorer.

Redaktör
Ponny

@Fulci: Jag skulle definitivt inte vilja sitta i ett flygplan på väg till en erkänt svår flygplats.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ser ganska bra ut. Känner att många som gillar dessa simulatorer uppskattar premiuminnehåll och gärna lägger pengar på detta. Man kan bygga vidare på detta ganska bra. Skulle de inte kunna slänga in några miltärbaser också (kanske finns)?

Area 51 finns representerad i Bing maps, så då lär det även vara fallet i simulatorn. Kul om de lägger in lite easter egg-UFOs där som i FSX!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Hur dåliga eller ska man säga hur stor är skillnaden mellan de handgjorda och de övriga flygplatserna?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur dåliga eller ska man säga hur stor är skillnaden mellan de handgjorda och de övriga flygplatserna?

Om jag förstår videon rätt så är det detalj nivå i grafiken(?), bilar parkerade och körande, markpersonal, services som animerad baggage, osv. Alla andra flygåplatser har inte detta.
Men uppenbarligen är alla 37000 flygplatser manuellt editerade iaf.

Medlem
Skrivet av rosski:

Lite svensk anknytning iaf med Gustaf III:s airport.

Vilket ska vara en extremt svår flygplats att landa på, så den kan vara kul.

Avstängd
Skrivet av rosski:

Lite svensk anknytning iaf med Gustaf III:s airport.

Alltså, hur coolt är detta. Ön ägdes ju av Sverige i nästan 100 år men jag hade inte en aning om att också flygplatsen döpts efter Gustaf III. Ännu en underbar anledning att köpa spelet.

1
Skriv svar