Microsoft Flight Simulator startklart – lanseras 18 augusti

Robot
Microsoft Flight Simulator startklart – lanseras 18 augusti

Vill du ha alla plan och flygplatser får du vara beredd på att gräva i plånboken.

#microsoft-flight-simulator


Gnällkuk

Oj... det här känns som spelens motsvarighet till Visat Golf.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag trodde så gott som alla flygplatser på jorden fanns med?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag trodde så gott som alla flygplatser på jorden fanns med?

Flygplatserna på listan är designade flygplatser med full funktionalitet. Alla andra är det mycket mindre jobb lagt på. (edit)

Medlem

Oj redan, jag trodde det skulle släppas i slutet av året. Men jag klagar inte

Någon som kan tipsa om nån bra flygspak?

Medlem

MItt grafikkort hostade lätt när det såg videon. Fast ändå dags att uppgradera när väl nya grafikkorten släpps senare i år.

Avstängd

De svenska priserna finns i butiken. Det går ju förbeställa, så självklart finns det ett pris.

Standard 599
Delux 829
Premium 1189

Ambassadör
Xbox

Man kan ju också förtydliga i artikeln att alla flygplatser finns i alla versioner, det är extra fluff nerlagt på de flygplatser som man betalar extra för.


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Pungvred:

De svenska priserna finns i butiken. Det går ju förbeställa, så självklart finns det ett pris.

Standard 599
Delux 829
Premium 1189

Skrivet av Mortaigne:

Man kan ju också förtydliga i artikeln att alla flygplatser finns i alla versioner, det är extra fluff nerlagt på de flygplatser som man betalar extra för.

Tack! Och rimligt tillägg. Har inte järnkoll på MFS, så feedback uppskattas. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Holy fuck! Jag hade väntat mig tidigast oktober men mer december.. AWESOME!!!!!!!!

Kanske orkar jobba lite nu för ny dator xD


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Hur ser det ut i Skandinavien när det gäller 3D värld? Kommer någon stad i Skandinavien ha husen i 3D? Det gör jävligt stor skillnad i upplevelsen.

Medlem

När kommer VR-stödet tho? Skandal att inte ha det i en flygsim

Medlem

@Lolflakes: Ja, de flesta städer och byar kommer ha AI-genererade byggnader i 3D (baserat på satellitbilder från Bing maps) Har sett skärmdump på Göteborg som exempel.

GÖTEBORG:

Jämfört med Googles 3D-karta:


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gesturr:

När kommer VR-stödet tho? Skandal att inte ha det i en flygsim

Det kommer när det är färdigt är min gissning.

https://www.fz.se/nyhet/281648-vr-ar-hogt-prioriterat-for-nya...


signatur

Jump in.

Medlem

Kul! Nu gäller det bara att köpa en juste flygspak/joystick. Tips?

Medlem
Skrivet av FRULZ:

@Lolflakes: Ja, de flesta städer och byar kommer ha AI-genererade byggnader i 3D (baserat på satellitbilder från Bing maps) Har sett skärmdump på Göteborg som exempel.

GÖTEBORG:

https://i.ibb.co/5hh355n/z-WYDVekdz80-Zl-Q.png

Jämfört med Googles 3D-karta:

https://i.ibb.co/37s5VF0/sdfsdfsdfdsfsdf.jpg

Götaälvbron är borta på Microsoft bilden! Dumma AI 🙂

Någon insatt som vet om Force Feedback kommer stödjas? Hoppas, hoppas 🙏

Medlem

Låter billigt för en sim


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Götaälvbron är borta på Microsoft bilden! Dumma AI 🙂

Någon insatt som vet om Force Feedback kommer stödjas? Hoppas, hoppas 🙏

Alpha-testare kanske har rapporterat in sådana fel, som de har åtgärdat nu, vi får se. Men Göteborg har nog inte högsta prioritet i världen, och visst gör AI fel titt som tätt! Men kommer nog att slipas på efter release också dock!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

@Lolflakes: Ja, de flesta städer och byar kommer ha AI-genererade byggnader i 3D (baserat på satellitbilder från Bing maps) Har sett skärmdump på Göteborg som exempel.

GÖTEBORG:

https://i.ibb.co/5hh355n/z-WYDVekdz80-Zl-Q.png

Jämfört med Googles 3D-karta:

https://i.ibb.co/37s5VF0/sdfsdfsdfdsfsdf.jpg

😍😍😍

Trevliga nyheter. Klart det är coolt med snygga flygplatser. Men världen man flyger i är det viktigaste. Återstå att se vilken version jag köper.

Medlem

Rätt besviken på antalet flygplan men antar att de planerar ett antal dlc.

Men alltså priserna, redan den inehållsfattiga standardutgåvan är i dyraste laget för att inte tala om premiumutgåvan, dubbla priset för runt en tredjedel mer innehåll?

Nä blir inget köp.

Medlem

Kan man inte landa på nordpolen blir det inget köp!

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Rätt besviken på antalet flygplan men antar att de planerar ett antal dlc.

Men alltså priserna, redan den inehållsfattiga standardutgåvan är i dyraste laget för att inte tala om premiumutgåvan, dubbla priset för runt en tredjedel mer innehåll?

Nä blir inget köp.

Du tycker alltså att 30st flygplan med hela jordklotet som spelplan för 600kr är för dyrt?
Ta DCS World t.ex. där kostar majoriteten av flygplanen minst 500kr st.

Medlem

Blir mega-delux versionen dag ett, kanske till och med en förbokning.
Sen är alla på FZ välkommna att joina min "Doktorn kan komma" RP-server.
Kommer bli fett!

No VR, no buy tänkte jag först men nu tänker jag ändå förbeställa,
det ser för bra ut för att vara sant. Blir Deluxe varianten då Cessna172 och baron58 är där.

Bra priser måste jag säga, kolla vad flyg och flygplatser kostar till t ex X-plane.
Har en känsla av att man kommer att köpa till allteftersom.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Spelet släpps inte till Steam utan enbart via Windows Store. Märkligt då Phil Spencer sa under 2019:

"With that in mind, our intent is to make our Xbox Game Studios PC games available in multiple stores, including our own Microsoft Store on Windows, at their launch," it stated. "We believe you should have choice in where you buy your PC games."

https://www.windowscentral.com/microsoft-flight-simulator-202...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Oh det här ser skoj ut, blir bra sugen att testa det här med flygsim. Vad behöver man för spakar o grejer eller bara köra med xbox kontrol?

Medlem

Jaha ja.. Då ska vi se om herr spencer kommer att släppa det här till PS4/PS5. För han vill väl inte låsa ut vissa spelare då allt handlar om tillgänglighet och nöjet i spelandet.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Andersson:

Du tycker alltså att 30st flygplan med hela jordklotet som spelplan för 600kr är för dyrt?
Ta DCS World t.ex. där kostar majoriteten av flygplanen minst 500kr st.

Ja de är ju inte så farligt, men DCS är ju helt rimligt också med tanke på den sjuka detaljrikedomen i varje modul som oftar tagit flera år att färdigställa, plus hur litet team det är och på en löjligt nichad marknad. Vi simmare ska vara glada att produkter som DCS och IL2 ens existerar.

Ser inte att MS flymodeller skulle komma i närheten av DCS, även om MS har sjuk häftig teknik för hur världen byggs upp och simuleras.

Medlem

Kan jag landa en A380 på Bromma?


signatur

Meep!

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Spelet släpps inte till Steam utan enbart via Windows Store. Märkligt då Phil Spencer sa under 2019:

"With that in mind, our intent is to make our Xbox Game Studios PC games available in multiple stores, including our own Microsoft Store on Windows, at their launch," it stated. "We believe you should have choice in where you buy your PC games."

https://www.windowscentral.com/microsoft-flight-simulator-202...

Det finns inget datum för konsolerna heller. Kan vara så att Asobo initialt vill fokusera på en version i taget. Det är ju inte en enorm studio direkt, och mycket ny teknologi som ska fungera.

12
Skriv svar