Serie eller parallellspelande?

Medlem
Serie eller parallellspelande?

Hej!
Avslutade precis Mass Effect Andromeda efter 78h spelande och började fundera över hur jag spelar egentligen. Jag har i regel ett par till tre spel igång samtidigt. Om man tröttnar/fastnar på ett så kan man köra något annat emellanåt. Det har blivit att jag mer målmedvetet försöker hålla mig till ett i taget nu och försöker beta av backloggen (tack keffkebab) men annars är det nog rätt så spretigt.

Så nu till min fråga:
Hur gör du? Spelar du ett spel i taget tills det är "varvat" och sedan nästa, eller kör du olika varje dag beroende på humör? Har du ett goto multiplayerspel och varvar med något singel samtidigt?
Rätt och slätt: hur ser ditt spelande ut?

Mvh
#nyfiken

Medlem

Jag spelar sällan mer än ett spel åt gången.

Medlem

Beror på, ibland kan jag spela ett spel och sedan besluta mig för att spela ett annat, efter en tid återkomma till det andra spelet eller de andra spelen. När jag spelar spel under FZ Challenge spelar jag väldigt ofta många spel samtidigt men det har blivit mindre av deta i år då jag spelar en del "Open World" spel.

Just nu kör jag Molek_Syntex, ExaPunks och Assassin´s Creed spel. Hade inte planerat att köra så många fler AC spel men då Ubisoft kör en vecka där man kan testa deras betaljänst gratis så ändrade jag mig, sugen på att köra de AC spel jag inte äger.

Skribent

I princip alltid ett spel åt gången, såvida inte något exceptionellt händer, som att jag ska recensionsspela något eller att jag totalt kör fast i ett spel.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag har som regel bara etta spel som jag spelar, men kan ha ett spel på PC och ett på PS4 eller Switch som jag betar av, så har jag något att spela oavsett om jag sitter vid datorn eller i soffan.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Beror lite på, kan sällan sjunka in i fler SP-spel samtidigt, däremot kör jag ArmA 3 en gång i veckan och även annat ibland. Ibland blir det fler SP-spel samtidigt om de är väldigt olika också. På sistone har jag t.ex. spelat både RDR2 och Disco Elysium, de spelen är ju extremt olika så då kan det vara skönt att varva lite.

Oh nej, aldrig att jag spelar flera SP spel samtidigt. Det vanligaste är att man har ett SP igång och NHL/FIFA. Nu med Warzone så blir det kanske ett MP spel också då.

Medlem

Bara ett SP-spel i taget. Är ett spel inte tillräckligt bra för att behålla mitt hundraprocentiga fokus är det inte värt att spela färdigt. MP-spel kan jag emellertid ha flera, för närvarande StarCraft 2 när jag lättare själv och Heroes of the Storm med polarna.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

FM-guru
F.d. Sisyr

När det gäller spel som går att klara, dvs inte evighetsspel som Football Manager, så brukar jag rulla tre spel åt gången. Lirar Spel 1 dag 1, Spel 2 dag 2 osv i rullande "schema". Ingen tanke bakom det direkt, har bara blivit så.

Att köra ett enda spel åt gången och nöta det tills man klarat det hade jag nog aldrig pallat. Är alldeles för ombytlig av mig. Visst händer det väl nån gång per år kanske (Subnautica 2018 och Disco Elysium i fjol t.ex) när det är ett spel som man helt enkelt tycker är så jävla bra, men inte som regel.

Medlem

Övervägande ett spel i taget hittills verkar det som. Jag håller med om att man lever sig in bättre när man fokuserar på ett i taget när det gäller SP. Mitt spelande är dock lite utspritt och det är inte varje dag som jag hinner sätta mig och lira så det blir sällan fokuserat ändå. Så spelar det jag känner för mest för stunden om det så är SC2, ME eller whatever.

NiC
Medlem

Brukar hålla mig till ett SP spel i taget. Men varvar alltid med något bredvid. Som just nu AC och PoE.

Medlem

Har i stort sett alltid spelat ett spel i taget, men sedan jag köpte en Switch så har det blivit en del spelande "på sidan" med Tetris 99, Animal Crossing osv.

Medlem

Jag spelar beroende på genre och om det är MP eller SP 1-2 spel / plattform samtidigt.
så det kan bli några spel som man parallellt spelar på PC, Nintendo Switch och Oculus Quest.
Tappar jag fokus på nått spel så händer det att jag "lägger undan tillfälligt" (senast RDR2 som jag inte avklarat än) men försöker hålla det till ett minimum.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Startar ett singleplayer-spel med tanken att inte spela andra samtidigt. Dock blir det vanligtvis så att jag tröttnar och startar nästa spel, och så fortsätter det tills jag hittar ett spel jag fastnar för, och då kan jag spela det och inget annat i så gott som 100h tills eftertexterna rullar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Numera ett SP-spel i taget, och ett till två MP spel att varva med. MP spel åker oftast fram när man har begränsad speltid men vill hinna klämma in lite gaming.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Flakmonkey

SP-spel med ett tydligt början och slut lirar jag ett i taget. Sen kan jag ha flera evighetsspel typ Civilization och MP-spel på gång samtidigt. Ett undantag för det är när jag spenderar mer tid på resande fot, då har jag även ett SP på Switchen.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Startar ett singleplayer-spel med tanken att inte spela andra samtidigt. Dock blir det vanligtvis så att jag tröttnar och startar nästa spel, och så fortsätter det tills jag hittar ett spel jag fastnar för, och då kan jag spela det och inget annat i så gott som 100h tills eftertexterna rullar.

Jo precis så, så var det med Star Wars jedi fallen order nu senast 🙂

Medlem

Har en mångfald (10+) SP- och MP-spel jag varvar med. Det är få SP-spel som håller mitt intresse från början till slut numer.

Inaktiv

För det mesta ett spel åt gången. Gillar att ta alla trophies så lättast så. Varvar ibland om man spelar något lättsammare som tex Animal crossing som andraspel men det är inte så ofta.

1
Skriv svar