Flera tunga Ubisoft-chefer avgår från sina poster

Medlem
Skrivet av Popski:

Inkluderande arbetsplats betyder att ingen som jobbar där ska diskrimineras m.a.p. kön, etnicitet, ålder o.s.v. Det handlar inte, som du verkar tro, om kvotering. Vanligt jävla hyfs m.a.o. Sen kan jag personligen tycka att det är fånigt med alla nya modeord för att beskriva att folk borde vara hyggluga mot varandra. Jag jobbar, som tur är, inte på HR-avdelningen på min arbetsplats.

Ahapp så med andra ord något vi tagit haft i Sverige i många år utan att ha något så dumt uttryck som "inkluderande".


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Om en kämpar med ord som "inkluderande" lär även "hygglig" ligga på en rätt komplicerad nivå.

Nu är det väl inte läsförståelse som är det viktiga i inkluderande arbetsplatser?

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ahapp så med andra ord något vi tagit haft i Sverige i många år utan att ha något så dumt uttryck som "inkluderande".

Dumt som i vad ordet betyder eller dumt som i att det finns andra ord som passar bättre? Om det är det senare så håller jag med dig men absolut inte om du menar det förra.

Jag får känslan av att det här ordet är något som HR-avdelningar börjat införa rätt nyligen. Å andra sidan har vettiga chefer redan långt tidigare sett till att mobbing och annat ofog inte får förekomma på arbetsplatsen.

Medlem
Skrivet av Popski:

Dumt som i vad ordet betyder eller dumt som i att det finns andra ord som passar bättre? Om det är det senare så håller jag med dig men absolut inte om du menar det förra.

Jag får känslan av att det här ordet är något som HR-avdelningar börjat införa rätt nyligen. Å andra sidan har vettiga chefer redan långt tidigare sett till att mobbing och annat ofog inte får förekomma på arbetsplatsen.

Dumt som i att det finns andra ord som passar bättre.

Och precis jag har aldrig varit på en arbetsplats där mobbning eller trakasserier har fått äga rum någonsin.
Jag har varit på arbetsplatser där man inte fått klä sig som man velat dock men då har vi haft arbetskläer som sett lika ut för alla och jag har varit på arbetsplatser där man fått se ut lite hur som helst om man velat. Det beror ändå på vad man jobbar med kan jag tycka. Ibland är förbud av viss klädsel en säkerhetsfråga osv.
Det jag vill komma till är att jag har aldrig befunnit mig på ett ställe där ngn har blivit mobbad eller trakaserad för hur de sett ut eller sexuell läggning osv. det har aldrig varit ok någonsin.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Dumt som i att det finns andra ord som passar bättre.

Och precis jag har aldrig varit på en arbetsplats där mobbning eller trakasserier har fått äga rum någonsin.
Jag har varit på arbetsplatser där man inte fått klä sig som man velat dock men då har vi haft arbetskläer som sett lika ut för alla och jag har varit på arbetsplatser där man fått se ut lite hur som helst om man velat. Det beror ändå på vad man jobbar med kan jag tycka. Ibland är förbud av viss klädsel en säkerhetsfråga osv.
Det jag vill komma till är att jag har aldrig befunnit mig på ett ställe där ngn har blivit mobbad eller trakaserad för hur de sett ut eller sexuell läggning osv. det har aldrig varit ok någonsin.

Nej och för såna platser är det förmodligen ingen större idé att lägga tid på inkludering, då sådan redan finns (om än inte uttrycklugen). Det finns dock en hel del arbetsplatser där det inte är lika bra. Som tur är har jag personlugen sluppit såna. En del av mina bekanta har inte varit lika lyckosamma.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Cynisk som jag är misstänker jag dock att de bara chillar ett år på sin strandtomt på Rivieran för att sedan glida in i nya jobb med miljonlöner. Det är viktigt att folk inte glömmer.

Ja, om man har uppträtt ohyfsat ska man inte förlåtas eller tillåtas ändra sig och få en ny chans.

Det är ju också förfärligt att dom får behålla eventuella rikedomar dom byggd upp från sitt yrkesliv (eller arv) fram till punktet dom blir avskedade. Dom borde självklart få lämna in alla tillgångar till staten och leva på socialhjälp resten av livet.

Enklast för alla parter hade nog varit att helt enkelt avrätta dom.

//LD

12
Skriv svar