Bland Valves skrotade spel hittar vi Dark Souls-likt rollspel, Half-Life 3 och Left 4 Dead 3

Robot
Bland Valves skrotade spel hittar vi Dark Souls-likt rollspel, Half-Life 3 och Left 4 Dead 3
Medlem

Fast vi fick ju åtminstone TF2 hattar och CS skins =D... =|... =(

Zombierösterna utvecklarna spelade in kanske hade en djupare mening än vi först insåg...

Skribent

Såg även att det från och med idag finns en gratis fanmod till Half Life att ladda hem som visar spelet som det var i tidig utveckling.

Half Life Absolute Zero

"Half-Life: Absolute Zero is a fan-made modification that re-creates the original ideas and plans from the award-winning classic: Half-Life."

Medlem

Nu när de äntligen bytt arbetssätt kanske produktiviteten ökar igen.

Medlem

märkligt hur dom kan ha misslyckats så hårt... försökte dom ens ? får inte ihop det...

det behövs ny ledning på valve, den där mr.newell kan gott hoppa i pension eller nåt... behövs nya fläktar där som blåser åt rätt håll.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

märkligt hur dom kan ha misslyckats så hårt... försökte dom ens ? får inte ihop det...

det behövs ny ledning på valve, den där mr.newell kan gott hoppa i pension eller nåt... behövs nya fläktar där som blåser åt rätt håll.

Nej, det har dom ju inte gjort. Speciellt inte "den versionen" av HL3, jag är mycket glad över ju det dock. Tycker det låter fruktansvärt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

märkligt hur dom kan ha misslyckats så hårt... försökte dom ens ? får inte ihop det...

det behövs ny ledning på valve, den där mr.newell kan gott hoppa i pension eller nåt... behövs nya fläktar där som blåser åt rätt håll.

Valve har en platt organisation, alla är chefer, alla är ledning, alla är arbetare.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Valve har en platt organisation, alla är chefer, alla är ledning, alla är arbetare.

Ett ganska dåligt arbetssätt är det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Paid mods i skyrim-backlashet dödade all dåvarande Valve SP, nu är det paid hårdvara som gäller.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Valve har inte haft tid att göra spel. De har haft för mycket att göra med plattformen och dra in miljarder.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ett ganska dåligt arbetssätt är det.

Beror väl på. Om det är mer som den svenska modellen, kan det vara positivt. Har inte mycket till övers för det titelbaserade fåneriet de flesta andra länder fortfarande håller på med. Speciellt i USA som dessutom verkar ha en mer hugga-varandra-i-ryggen-kulturen.

Sen kan det ju gå för långt om det inte finns någon som tar beslut alls, där allt bara fastnar i ett limbo.

När det gäller stagnationen hos Valve, tror jag det snarare beror på deras extraordinära framgång med Steam och mikrotransaktionerna i TF2, Dota 2 och CS, vilket gjort att de inte känner något behov att utveckla något nytt längre. Trist men pengarna förstörde uppenbarligen beslutsfattarnas driv och skaparlust.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Valve har inte haft tid att göra spel. De har haft för mycket att göra med plattformen och dra in miljarder.

ja dom har bara valt den lata vägen, varför koda spel när man kan kränga miljoner på att sälja andra istället?

Medlem

ge mig ett rpg i dota universumet already.... loren finns redan där. kan tom bli ett bra mmo

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja dom har bara valt den lata vägen, varför koda spel när man kan kränga miljoner på att sälja andra istället?

Då Steam förmodligen blev större än vad dom trodde, varför skulle dom sluta utöka det och förbättra det? Låter ju urdumt.
Och uppenbarligen kodar dom ju fortfarande spel. Släpptes ju ett tidigare i år.

Medlem

Dom skrotade dessutom ett VR headset kallat "Vader".
Skulle tydligen ha blivigt mer än dubbelt så dyrt som index.
Men men man får ju hoppas det kommer fler spel i speciellt hl, l4d och portal serierna vara det inte tar så lång tid igen, och mer VR spel så klart. Det visade sig Valve vara väldigt duktiga på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Portal VR hade fått mig att köpa ett headset.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Då Steam förmodligen blev större än vad dom trodde, varför skulle dom sluta utöka det och förbättra det? Låter ju urdumt.
Och uppenbarligen kodar dom ju fortfarande spel. Släpptes ju ett tidigare i år.

går ju inte att förneka dom har slutat bry sig ens om sina egna spel? tycker inte du det är tragiskt bara....

Medlem

Istället satsade de på VR-gimmickar som känns gamla ett halvår efter release. Trist.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Då Steam förmodligen blev större än vad dom trodde, varför skulle dom sluta utöka det och förbättra det? Låter ju urdumt.
Och uppenbarligen kodar dom ju fortfarande spel. Släpptes ju ett tidigare i år.

Man kan ju göra två saker samtidigt, det är inte som att valve slutat göra spel, dom har bara inte gjort något eget spel sedan HL2 typ, alla andra spel är ju saker dom köpt eller gjort om från moddar till spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Istället satsade de på VR-gimmickar som känns gamla ett halvår efter release. Trist.

Half life alyx är goty matrial så där har du fel.
Men jag gissar på att du inte ens spelat spelet, eller ens kört VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tråkigt med Valve, brukade gilla deras spel skarpt men det var ett tag sedan. Kan inte säga att jag tycker ide'erna som beskrivs låter särskilt lovande men det är ju hur som helst ett fantastiskt misslyckande för ett företag att lägga så mycket resurser på så många projekt som inte leder någonstans.

Skrivet av Molotov:

Half life alyx är goty matrial så där har du fel.
Men jag gissar på att du inte ens spelat spelet, eller ens kört VR.

Har inte spelat spelet så kan inte uttala mig om spelets kvalitet men däremot så verkar det inte ha haft den kulturella påverkan som tidigare spel i serien har haft. Ser ingen som pratar om det längre och även om det så klart inte innebär att spelet är dåligt så verkar det ha saknat det där lilla extra som gör att det stannar hos folk. Det i kombination med att det kanske inte är så värst många som är så sugna på VR Half Life.

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Tråkigt med Valve, brukade gilla deras spel skarpt men det var ett tag sedan. Kan inte säga att jag tycker ide'erna som beskrivs låter särskilt lovande men det är ju hur som helst ett fantastiskt misslyckande för ett företag att lägga så mycket resurser på så många projekt som inte leder någonstans.

Har inte spelat spelet så kan inte uttala mig om spelets kvalitet men däremot så verkar det inte ha haft den kulturella påverkan som tidigare spel i serien har haft. Ser ingen som pratar om det längre och även om det så klart inte innebär att spelet är dåligt så verkar det ha saknat det där lilla extra som gör att det stannar hos folk. Det i kombination med att det kanske inte är så värst många som är så sugna på VR Half Life.

Det pratas om det.
Dyker upp moddar hela tiden. Får se när det kommer nå "riktiga moddar" bara.
Men det är ett VR spel så det pratas nog mer om det på VR inriktade områden än dom som bara följer "vanliga spel".
Sen så klart har ju användarantalet att göra också.
Är inte så många som kan/har råd med VR som krävs för Half life alyx.
Och dom flesta som har VR var/är sugna på half life alyx.
Det du utgår ifrån är dom som inte har VR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar