20:30 - Uppesittarkväll med FZ och Ubisoft

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Inga överraskningar där inte. Trodde i min oändliga naivitet att det fanns en chans att dom skulle överraska med något som jag faktiskt bryr mig om.

Beyond good and evil 2 e borta, det pirat spelet e borta, det zelda liknande fantasy spelet dom avslöjade förra e3 3 borta. Splinter cell, prince of persia, singleplayer rainbow six, etc förblir döda och för att riktigt strö salt i såren så fick dom mig att tro att det skulle komma ett nytt might & magic med deras trailer för deras mobil trams.

Allt "gameplay" är ju förövrigt en mängd små klipp som dom har klippt ihop och det säger ju inget om spelen, Om microsoft show är lika dålig så är detta nog den sämsta E3 på ett bra tag och jag kan inte förstå det då vi har nya konsoler som ska släppas snart.

Huvudet på spiken.

Enda gången jag höjde på ögonbrynen var när Might & Magic-loggan kom... så gör de en Blizzard. Hade det här varit ett vanligt år med publik vill jag någonstans tro att det hade resulterat i samma bemötande. Vem fan bryr sig om mobilspel 2020? Lika bra att de kör en separat stream för Asien fullproppad med mobilspel, så kanske resten av oss äntligen kan få slippa tramset.

Har extremt låga förväntningar på Microsofts event, de blev inte direkt högre av bromance-snacket om vilka fantastiska utvecklare Ubisoft är.

Skrivet av Buster:

De försöker verkligen Ubisoft, synd att allt de rör vid blir kattpiss nuförtiden. Sätter mitt hopp till Far Cry 6 men det blir väl att "libertada" en utpost igenom att klättra i ett torn det med...

Tom Clancy's namn dras i smutsen med något spel till tioåringar som behöver omväxling till Fortnite. Istället för att trycka ut ett Splinter Cell... eller kanske ett nytt IP!?

Det märks ju att de har en enorm budget och försöker göra bra spel. De är bara väldigt bra på att misslyckas med att få någon känsla i sina kreationer.

Deras AAA-titlar ser fina och polerade ut på ytan och de trycker fram tonvis med förrenderade cinematiska PR-klipp inför release. Men när man väl börjar spela är det precis samma tomma skal som vanligt. Watchdogs var väl världens dyraste PR-kampanj för ett spel på sin tid men i slutändan var det bara att AC i annat skin.

FM-guru
F.d. Sisyr
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dumledanco:

Inga överraskningar där inte. Trodde i min oändliga naivitet att det fanns en chans att dom skulle överraska med något som jag faktiskt bryr mig om.

Beyond good and evil 2 e borta, det pirat spelet e borta, det zelda liknande fantasy spelet dom avslöjade förra e3 3 borta. Splinter cell, prince of persia, singleplayer rainbow six, etc förblir döda och för att riktigt strö salt i såren så fick dom mig att tro att det skulle komma ett nytt might & magic med deras trailer för deras mobil trams.

Allt "gameplay" är ju förövrigt en mängd små klipp som dom har klippt ihop och det säger ju inget om spelen, Om microsoft show är lika dålig så är detta nog den sämsta E3 på ett bra tag och jag kan inte förstå det då vi har nya konsoler som ska släppas snart.

Skrivet av serdyllon:

Huvudet på spiken.

Enda gången jag höjde på ögonbrynen var när Might & Magic-loggan kom... så gör de en Blizzard. Hade det här varit ett vanligt år med publik vill jag någonstans tro att det hade resulterat i samma bemötande. Vem fan bryr sig om mobilspel 2020? Lika bra att de kör en separat stream för Asien fullproppad med mobilspel, så kanske resten av oss äntligen kan få slippa tramset.

Har extremt låga förväntningar på Microsofts event, de blev inte direkt högre av bromance-snacket om vilka fantastiska utvecklare Ubisoft är.

Kan vara värt att nämna att Ubisoft inte kör ett event, utan att det är uppdelat på flera. Detta var den första delen. För att citera VD:n Yves Guillemeau; "And we haven't shown you everything yet. In fact, we have a lot more to come. So you will have another Ubisoft Forward to reveal even more about upcoming games".

Så hoppet på lite bra skit är väl inte helt ute, även om man kanske inte är överdrivet optimistisk efter dagens show.

Medlem

Kommer nog aldrig att köpa ett spel igen från Ubisoft, copy+paste börjar bli lite tröttsamt.

Geeks Gaming
Medlem

Fyfan vad sunkigt Assasins creed såg ut.

Medlem

Det gör ont i själen att se Heroes of Might & Magic vanhedras till att bli ett generiskt mobilspel för den stora massan. Var god Ubisoft och sälj IP:et till någon utgivare som kan förvalta det med en större respekt för varumärket.

123
Skriv svar