Assassin's Creed Valhalla släpps 17 november, ny trailer djupdyker i gameplay

Robot
Assassin's Creed Valhalla släpps 17 november, ny trailer djupdyker i gameplay
Medlem

Hoppas verkligen de jobbar på grafiken på ansiktena, de är ju mycket sämre än oddesseys

Medlem

Ansikten ser lite off ut så det hoppas jag dem hinner förbättra men annars verkar det bli bra.

Medlem

Spelet ser väldigt stelt och gammalt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det största misstaget är att man inte använder Sean Bean som berättare i filmen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är detta verkligen ett Assassins Creed spel? Ser mer ut som att det skulle kunna vara en egen titel med influenser från andra Ubi-spel som Division, Assassins Creed, For Honor mm.

Ser dock lovande ut.

Avstängd

Det märks att det finns för många spel numera. Själv fick jag olika vibbar av Hitman (när du stealtha dig in i baser), Far Cry-spelen (när du raida vilket är i princip att ta över/loota Outposts för att bygga upp din egen Outpost), och allmäna hack n' slash-spel i striderna när jag såg spelets presentation.

Detta spel kommer verkligen bara att uppskattas av de som älskar övriga Assassins Creed-spel och/eller älskar som har allt med vikingatidens brutala historia att göra. Annars känns det som vilket Open World-spel som helst med hack 'n slash+vikingatema.

Skribent

Två dagar innan Cyberpunk 2077 släpps. Hur tänkte de där?

Skrivet av AplAy:

Detta spel kommer verkligen bara att uppskattas av de som älskar övriga Assassins Creed-spel och/eller älskar som har allt med vikingatidens brutala historia att göra. Annars känns det som vilket Open World-spel som helst med hack 'n slash+vikingatema.

Vi som älskar vikingatidens historia kommer förstås att hata allt som de skövlat, fördärvat och skändat.

Däremot kommer det nog bli ett kul spel.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av Jonny Myrén:

Två dagar innan Cyberpunk 2077 släpps. Hur tänkte de där?

De hade kanske ett spikat datum och sedan kom plötsligt beslutet att stoppa in CP2077 där?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av hannes.theorell:

De hade kanske ett spikat datum och sedan kom plötsligt beslutet att stoppa in CP2077 där?

Absolut möjligt, men det är märkligt att de håller fast vid det. Cyberpunk känns mycket mer efterlängtat än Valhalla och kommer garanterat påverka försäljningen en hel del. Visst kostar det att behöva styra om reklamkampanjer och dylikt, men de lär förlora bra mycket mer på att släppa det så nära Cyberpunk.

Skrivet av Jonny Myrén:

Absolut möjligt, men det är märkligt att de håller fast vid det. Cyberpunk känns mycket mer efterlängtat än Valhalla och kommer garanterat påverka försäljningen en hel del. Visst kostar det att behöva styra om reklamkampanjer och dylikt, men de lär förlora bra mycket mer på att släppa det så nära Cyberpunk.

Det är ju inte en liten kostnad att flytta fram ett spel med marknadsföring och tickande löner samtidigt som Ubi har rätt fullt i sin release-planering. Då hade det dragits ut till någon gång nästa år och det hade definitivt inte varit värt det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Geeks Gaming

Min fråga är mer hur dom lyckats få videon att se så dålig ut. Bitraten dvs. Fick ont i ögonen av att titta på de xD

Medlem

Jättehypad på det här spelet! Får se om man kanske tar några dagar semester när det är release


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Ska jag vara helt ärligt så är jag inte alls imponerad och väldigt pessimistisk. Det är mycket löften om coola features osv (som vanligt), men i själva trailern såg jag inget som direkt var innovativt eller ha något "djupare gameplay".

Visst bygga och utveckla sitt eget settlement låter superfränt, men trailern visade inte så mycket, bara hus som ploppade upp. Detta får mig tyvärr direkt att tro att det blir som i andra AC-spel där du går till din bas och turnar in x mängd guld/resurs och så ploppar ett nytt hus upp i ditt settlement där du kan köpa vapen eller dylikt. Ett annat exempel är som i trailern för Odyssey där man utlovade storskaligt krig med enorma 100v100 slagfält, när det i realiteten var en otroligt platt, ytlig och tråkig feature där man bara skulle döda x antal npc'er inom en viss tid.

För mig ser det mest ut som ett reskinnat och återanvänt Odyssey/Origins och man hade nog kunnat copypastat in voiceovern till trailern på ett tidigare AC spel och det hade funkat lika bra där som här.

Jag har dock aldrig varit ett stort fan av AC-serien och aldrig lyckats ta mig igenom ett helt AC-spel då jag personligen inte fastnar och blir insugen i gameplay/story som jag blir i andra spel, då jag ofta finner migsjälv göra samma tråkiga generiska quests och uppgifter om och om igen.

Med det sagt så hoppas jag verkligen att jag blir motbevisad av Ubisoft då jag verkligen vill att detta spelet skall lyckas och bli ett bra spel.

1
Skriv svar